آگاهی بخشی از حقوق ورزش وظیفه کمیته ملی المپیک است


آگاهی بخشی از حقوق ورزش وظیفه کمیته ملی المپیک است

شاهرخ شهنازی دبیرکل کمیته ملی المپیک گفت، آشنایی به حقوق بین الملل ورزشی راهگشای مشکلات ورزشکاران در عرصه های داخلی و خارجی خواهد بود و کمیته ملی المپیک در جهت آگاهی بخشی به جامعه ورزش پیش خواهد رفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما شاهرخ شهنازی دبیرکل کمیته ملی المپیک در مراسم رونمایی از اولین کنگره حقوق ورزش بین الملل با حضور اعضای ویسلو ( زنان حقوقدان ورزش جهان) افزود، ما هم در سطح داخلی وبین المللی با مشکلات مواجه می شویم که کار برای فدراسیون هایی که آشنا به امور بین الملل نیستند سخت می شود. همین موضوع باعث شد تا نهادی با عنوان دادگاه بین المللی ورزشی در جهت برطرف کردن این مشکلات تشکیل شود. یکی از مهمتربن ضعف های ما عدم آگاهی از حقوق ورزشی است که برطرف کردن آن از وطایف کمیته ملی المپیک است.
وی گفت، در مسابقات متعدد بین المللی فدراسیون ها بر اساس مقرراتی که دارند بنا به دلایلی مثل عدم آگاهی و یا فشار برخی کشورها دچار مشکل می شویم. بنابراین باید متخصصانی در پایگاه های مربوطه حضور داشته باشند تا در این خصوص بتوانند راهگشا باشند. این کنگره می تواند نقطه آغاز خوبی باشد برای برطرف کردن مشکلاتی که در گذشته با آن مواجه بوده ایم..
شهنازی افزود، در بازی های اینچئون حق یکی از کشتی گیرات فرنگی را خوردند. در آن زمان اعتراض کردیم اما موفق نشدیم و باید طبق قوانین اتحادیه جهانی کشتی باید این اعتراض کتبی و با مسیر تعریف شده انجام میشد.
وی گفت، امیدوارم با حرکت خوبی که در کمیته ملی المپیک انجام شده است آغاز راه خوبی باشد تا بتوانیم محیط حقوقی قوی در داخل و عرصه بین الملل داشته باشیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معما / زیر 10 ثانیه نسبت فامیلی ما رو حدس بزنید !!