صومعه سوملا کجاست؟


در این نقطه از ترکیه شکوه تاریخ و طبیعت را کنار هم می بینیم. صومعه سوملا، میراثی از جهان مسیحیت، در مرتفع ترین صخره ها ساخته شده است و زیبایی غیر قابل وصفی دارد. با ما همراه باشد تا این صومعه را بهتر بشناسیم.

در این نقطه از ترکیه شکوه تاریخ و طبیعت را کنار هم می‌بینیم. صومعه سوملا، میراثی از جهان مسیحیت، در مرتفع‌ترین صخره‌ها ساخته شده است و زیبایی غیر قابل وصفی دارد. با ما همراه باشد تا این صومعه را بهتر بشناسیم.

صومعه سوملا کجاست؟

صومعه سوملا، یکی از جاذبه‌های محبوب کشور ترکیه، از قدمتی هزار ساله برخوردار است. در مورد قدمت دقیق این صومعه روایت‌های مختلفی وجود دارد؛ اما اغلب، آن را مربوط به قرن چهارم میلادی می‌دانند. این صومعه در نزدیکی شهر ترابزون در جنوب ماچکا ساخته شده است. برای رسیدن به این صومعه باید از راهی پر پیچ و خم اما رویایی بگذرید. صومعه سوملا در بلندترین ارتفاعات (ارتفاع 250 متری)، یکی از شاهکارهای معماری ترکیه به شمار می‌رود.

صومعه سوملا کجاست؟

صومعه سوملا چرا خاص است؟

این صومعه در طبیعتی قرار گرفته که دره، جنگل، صخره و رودخانه را کنار هم دارد. سازندگان این مجموعه آن را با تلاش و مدت‌ها کنده‌کاری در دل صخره ساخته‌اند؛ البته این صومعه تا به امروز بارها بازسازی شده و آنچه امروزه می‌بینید با شکل اولیه آن بسیار متفاوت است. آنچه بیشتر از هر چیز موجب شهرت این صومعه شده، نقاشی‌های از انجیل روی دیواره‌های بیرونی و داخلی این کلیسا است. صومعه سوملا آنقدر با شکوه است که به ثبت جهانی رسید.

صومعه سوملا کجاست؟

در صومعه سوملا چه می‌بینیم؟

اغلب مکان‌های مذهبی جایی دور از شهر و در دل کوه‌ها ساخته می‌شدند. صومعه سوملا نیز به همین سبک ساخته شده: مکانی دورافتاده در دل صخره‌های سر به فلک کشیده. برای رسیدن به این صومعه باید از مسیری تماشایی بگذریم؛ مسیری پرپیچ و خم که تا چشم کار می‌کند جنگل‌های سرسبز و صخره‌هایی با رنگ تیره دیده می‌شود؛ هم‌چنین ممکن است در راه گله‌های گوسفند ببینید. اگر دوست داشته باشید می توانید، در رستوان‌های محلی استراحت کنید یا غذا میل کنید. بعد از گذر از این مسیر به صومعه‌ای می‌رسید عظمت آن شما را مسحور می‌کند .قدم زدن در این صومعه، تماشای مناظر اطراف و نقاشی‌های روی دیوار آن از خاطرتان نمی‍‌رود.

صومعه سوملا کجاست؟

برای بازدید از صومعه سوملا با خود چه چیزهایی ببریم؟

قبل از هر چیز شرایط جوی را در نظر بگیرید و در صورت لزوم، با خود لباس اضافه ببرید. برای پیاده‌روی در شیب‌های این مسیر کفش و لباس مناسب بپوشید. در نهایت، پیشنهاد می‌کنیم حتما دوربین عکاسی برای ثبت لحظات ناب دیدار از این صومعه به همراه داشته باشید.

صومعه سوملا کجاست؟


1397/09/19 | کد مطلب: 4316
صومعه سوملا کجاست؟
صومعه سوملا کجاست؟ سیما رفیعی
صومعه سوملا کجاست؟

کارشناس ارشد فلسفه غرب، علاقه‌مند به سینما، مطالعه و ورزش


تهیه و تدوین: تحریریه دالاهو
لطفا در نشر دانسته‌های خود کوشا باشید.
برداشت و استفاده غیرتجاری از مطالب این وب‌سایت، حتی بدون ذکر منبع آزاد است.


به اشتراک بگذارید:

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)