قرص تیاگریکس (تادالافیل) و درمان ناتوانی جنسی


قرص تیاگریکس (تادالافیل) و درمان ناتوانی جنسی

قرص تیاگریکس یک داروی رفع کننده اختلال در نعوظ است که باعث شل‌ شدن عضلات و افزایش جریان خون می‌شود. تاری دید، اختلال در شنوایی، درد قفسه سینه و بروز حالت تهوع برخی از عوارض مصرف این داروست.

قرص تیاگریکس (تادالافیل) و درمان ناتوانی جنسی
ستاره |
سرویس سلامت - رابطه جنسی باکیفیت از مهمترین مسائل زندگی زناشویی است که در صورت فقدان آن باید منتظر ناملایمات و اختلافات بعدی بود. این مشکل می‌تواند از سمت زن یا مرد یا هر دوی آن‌ها باشد و نارضایتی که به واسطه آن برای هر کدام از زوجین ایجاد می‌شود، می‌تواند روی جنبه‌های روانی و عاطفی زندگی مشترک هم تاثیرگذار باشد. خوشبختانه امروزه با پیشرفت علم پزشکی برای اکثر مشکلات جسمی داروهای مختلفی تولید شده است. به این منظور باید به پزشک مراجعه و داروهای مربوطه را در این زمینه مصرف کرد. البته در همه مواقع لزومی به استفاده از دارو نیست و اینکه چه زمانی نیاز به مصرف دارو دارید، تنها با تشخیص پزشک باید تعیین شود.

بیشترین مشکلاتی که عدم رضایت جنسی را به همراه دارد مربوط به اختلال نعوظ (عدم توانایی آلت تناسلی در ایجاد نعوظ یا حفظ نعوظ به مدت کافی) و زود انزالی در آقایان می‌شود که برای این موارد داروهای مختلفی مثل قرص تیاگریکس وجود دارد. در ادامه قصد داریم با موارد مصرف و عوارضی که ممکن است مصرف این دارو به دنبال داشته باشد، آشنا شویم. علاوه برتیاگریکس، داروهای دیگری نظیر پاروکستین، سرترالین، سیلدنافیل، وگادول، ویاگرا و... هم برای درمان اختلال جنسی طبق نظر پزشک قابل مصرف هستند.

قرص تیاگریکس (تادالافیل) و درمان ناتوانی جنسی


قرص تیاگریکس چیست؟

تیاگریکس از داروهای برطرف‌کننده اختلال در نعوظ است که باعث شل‌شدن عضلات و افزایش جریان خون می‌شود. این دارو علاوه بر درمان اختلال نعوظ (ناتوانی جنسی)، برای درمان بیماری‌هایی مثل بزرگی پروستات و فشار خون شریانی ریوی هم استفاده می‌شود.


نام‌های دیگر، موارد مصرف، عوارض و تداخل دارویی

نام‌های دیگر
Tadalafil, Cialis, Adcirca
موارد مصرف درمان اختلال نعوظ و ناتوانی جنسی
عوارض تاری دید، اختلال در شنوایی، درد قفسه سینه، حالت تهوع، ضربان قلب نامنظم، تعریق، تنگی نفس، تورم در دست و پا، سرگیجه، تشنج، علائم سرماخوردگی مانند گرفتگی بینی، درد سینوس، گلو درد، سرفه، ناراحتی معده، درد عضلانی، درد در دست‌ها و پاها
تداخل دارویی داروهای قلبی، داروهای فشار خون، مثل نیتروگلیسیرین، ایزوسوربید دینیترات، مونونیترات ایزوسوربید، سایمتیدین، فنوباربیتال، کاربامازپین، ریفامپین، برخی از داروهای تسکین دهنده، دیگر داروهای درمان اختلال نعوظ، داروهای ضد قارچ، داروهای ضد تشنج، داروهای درمان ایدز و الکل


مقدار و نحوه مصرف قرص تیاگریکس

می‌توانید قبل از فعالیت جنسی حداکثر یک بار در روز مقدار ۱۰ میلی‌گرم از این دارو را مصرف کنید. حداقل دوز مصرفی قرص تیاگریکس ۵ میلی‌گرم و حداکثر آن ۲۰ میلی‌گرم است.
قرص تیاگریکس (تادالافیل) و درمان ناتوانی جنسی


نکاتی که در رابطه با مصرف قرص تیاگریکس باید بدانید

چنانچه دارای مشکلاتی نظیر بیماری‌های قلبی، فشارخون بالا یا پایین و مشکلات مربوط به کلیه و کبد هستید قبل از مصرف این دارو، موارد را به اطلاع پزشک برسانید.
تیاگریکس را می‌توان همراه با غذا یا بدون آن مصرف کرد. در صورتی که سابقه هر نوع حساسیت را نسبت به این دارو دارید و همچنین در صورت داشتن حساسیت به هر ماده دیگری مانند غذاها، مواد نگهدارنده یا رنگ‌ها، به پزشک خود اطلاع دهید. فهرست تمامی داروهایی را که در حال استفاده از آن هستید (چه گیاهی و چه پزشکی)، در اختیار پزشک قرار دهید. ممکن است برخی از داروها میزان اثربخشی داروهای دیگر را تحت تاثیر قرار دهند. دارو را طبق دستورالعملی که پزشک داده است، مصرف کنید. چنانچه با مصرف این دارو دچار تنفس سخت، تورم چهره، لب‌ها، زبان یا گلو شدید، مصرف را قطع و به اورژانس مراجعه کنید. این‌ها نشانه‌های حساسیت شما به این داروست. از آنجاییکه افراد سالمند نسبت به عوارض دارویی مستعدتر هستند؛ بهتر است این دارو با دوز پایین‌تری در این افراد، مصرف شود. دارو باید حدود یک ساعت قبل از فعالیت جنسی مصرف شود تا اثربخش باشد.
چنانچه با مصرف این دارو نعوظ بیش از ۴ ساعت به طول انجامد، باید به پزشک مراجعه شود. نعوظ طولانی می‌تواند به آلت تناسلی آسیب برساند و یا باعث ایجاد اختلال نعوظ دائمی شود. توصیه می‌شود بیشتر از یک بار در طول شبانه روز از این دارو، استفاده نشود. استفاده از داروی تیاگریکس برای افراد زیر ۱۸ سال، ممنوع است. در دوره‌ مصرف این قرص، از مصرف گریپفوروت و غذاهای پرچرب اجتناب کنید.
برای آشنایی با دیگر روش‌های درمانی اختلال نعوظ و همچنین داروهای مرتبط در این زمینه، به لینک‌های زیر رجوع کنید.

امیدواریم از این مطلب استفاده کافی را برده باشید. خواهشمندیم درصورتی که تجربه مصرف این دارو را داشته و دیدگاهی در این‌باره دارید، تجربیات خود را در انتهای همین صفحه در قسمت "ارسال نظر" با ما و سایر مخاطبان ستاره به اشتراک بگذارید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صوت/ دعای روز هجدهم ماه مبارک رمضان+متن