نشست کتابخوان دانشگاهیان آستارا برگزار شد


نشست کتابخوان دانشگاهیان آستارا برگزار شد

آستارا - ایرنا - نشست کتابخوان استادان و دانشجویان آستارا با معرفی 10 کتاب و با هدف ترویج فرهنگ مطالعه و پژوهش برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا رئیس اداره کتابخانه های عمومی آستارا روز یکشنبه در این نشست در دانشگاه آزاد اسلامی این شهرستان گفت: رسالت کتابخانه های عمومی، ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی است و مشارکت همگانی را می طلبد.
آرزو عباس زاده افزود: در نشست‌های کتابخوان به دنبال معرفی کتاب‌های مفید هستیم و این برنامه ها در نشاط و پویایی جامعه و توسعه عدالت اجتماعی مؤثر است.
وی اضافه کرد: توسعه کشور و آینده آن در گرو ترویج فرهنگ مطالعه است و نشست های کتاب خوان، کتاب خوان مجازی، انتشار طرح های گرافیکی در فضای مجازی، جلسات نقد و بررسی کتاب در دانشگاه ها و مدارس گامی در معرفی کتاب است.
معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد آستارا هم در این نشست گفت: در گذشته بزرگان خانواده به کتاب توجه ویژه داشتند و در بیشتر خانه ها مردم با خواندن دیوان حافظ و گلستان و بوستان سعدی با گنجینه های ادبی مانوس بودند.
بهرام خوشنودی افزود: با رونق عصر ارتباطات، مطالعه کتاب کم شده و باید برای احیای کتاب به عنوان کالای فرهنگی در سبد زندگی خانواده ها تلاش کنیم.
محمد رشیدی معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد آستارا هم گفت: کتاب و کتابخوانی، پایه فرهنگ جامعه است و با علاقه مندی افراد به آن، بسیاری از مشکلات جامعه حل خواهد شد و باید فرهنگ مطالعه توسط رسانه ها، دولت، دانشگاه و حوزه نهادینه شود.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده و هفت هزار دانشجو و طلبه در دانشگاه ها و حوزه علمیه آن تحصیل می کنند.
7105 / 7124/2007

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مرد تهرانی از بالای پل عابر به پایین پرتاب شد / له شدن جسد او بعد از رد شدن خودرو