​دومین همایش ملی خوانش انتقادی جامعه شناسان کلاسیک برگزار می شود


​دومین همایش ملی خوانش انتقادی جامعه شناسان کلاسیک برگزار می شود

به گزارش حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب، دومین همایش ملی «خوانش انتقادی جامعه شناسان کلاسیک و مسایل جامعه ایران» فراخوان مقاله داد. این همایش طی روزهای 14 و 15 اسفند به همت گروه جامعه شناسی دانشگاه خوارزمی با همکاری انجمن جامعه شناسی ایران برگزار می شود. بر پایه این گزارش، با توجه به برگزاری موفقیت آمیز همایش خوانش انتقادی «دور کیم» و...

​دومین همایش ملی خوانش انتقادی جامعه شناسان کلاسیک برگزار می شود
به گزارش حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب، دومین همایش ملی «خوانش انتقادی جامعه شناسان کلاسیک و مسایل جامعه ایران» فراخوان مقاله داد. این همایش طی روزهای ۱۴ و ۱۵ اسفند به همت گروه جامعه شناسی دانشگاه خوارزمی با همکاری انجمن جامعه شناسی ایران برگزار می شود.


بر پایه این گزارش، با توجه به برگزاری موفقیت آمیز همایش خوانش انتقادی «دور کیم» و مسایل جامعه ایران در زمستان سال گذشته، گروه جامعه شناسی دانشگاه خوارزمی در نظر دارد با همکاری انجمن جامعه شناسی ایران، هر سال در اسفند ماه به خوانش انتقادی یکی از جامعه شناسان کلاسیک و ربط نظریه های آنان با مسائل جامعه ایران بپردازد؛ در این راستا دومین همایش تحت عنوان خوانش انتقادی جامعه شناسی ماکس وبر و مسایل جامعه ایران برگزار می شود.


«وبر» در میان چند بنیانگذار اصلی جامعه شناسی جایگاه مهمی دارد. بخش قابل ملاحظه ای از رشد و پیشرفت جامعه شناسی در قرن بیستم زیر نفوذ افکار وی بوده است. تأثیر او در مجادلات روش شناختی، در نظریه های جامعه شناسی، و در حوزه های مختلف جامعه شناسی مثل جامعه شناسی تاریخی، جامعه شناسی فرهنگی، جامعه شناسی اقتصادی، جامعه شناسی معرفت، جامعه شناسی دین، و نیز در مطالعه اسلام... بارز است.

رهیافت وبر برای تحلیل مسایل اجتماعی و فرهنگی جوامع غربی به طور گستره ای بکار بسته شده است. اندیشه ها و نظریه پردازی های او نیز برای تجهیز نظری و مفهومی پژوهشگران و نظریه پردازان عمیقا به کار آمده است. می توان گفت که دستاوردهای نظری و روشی وی مبدل به بخش اصلی فرا زبان جامعه شناسی شده است.


​دومین همایش ملی خوانش انتقادی جامعه شناسان کلاسیک برگزار می شود


با وجود اهمیت بسیار دستاورد های وبر و نیز امکانی که جامعه شناسی وی می تواند برای شکل دادن به جامعه شناسی بومی فراهم آورد، تا به حال امکانات جامعه شناسی وبری جهت مواجهه با مسایل خاص جامعه ایران به طور شایسته کاویده نشده است. از این رو گروه جامعه شناسی دانشگاه خوارزمی با همکاری انجمن جامعه شناسی ایران در صدد برآمده است تا برای کاربردی کردن هرچه بیشتر مفاهیم، نظریه و رهیافت روش شناختی وبر با مسایل جامعه ایران، همایشی را با حضور پژوهشگران در سطح ملی برگزار کند.


محورهای موضوعی همایش به این شرح است:


جامعه شناسی دین ماکس وبر و مسائل حوزه دین در ایران امروز

جامعه شناسی تاریخی ماکس وبر و آموزه‌های آن برای درک مسائل امروز جامعه ایران

نقش روش شناسی ماکس وبر در تحلیل مسائل امروز جامعه ایران

جامعه شناسی اقتصادی و قدرت تببینی آن در مورد مسائل اقتصادی امروز جامعه ایران

قدرت تبیینی جامعه شناسی سیاسی ماکس وبر در تحلیل مسائل سیاسی امروز جامعه ایران،

جامعه شناسی نظام اداری و بوروکراسی ماکس وبر و آموزه‌های آن برای تحلیل مسائل امروز ایران


علاقه مندان برای ارسال مقاله می توانند چکیده را تا تاریخ ۵ دی و متن کامل مقالات را تا تاریخ ۱۹ بهمن ارسال کنند.


ایمیل و نشانی پایگاه اطلاع رسانی این همایش به این قرار است:

ایمیل: nccrtcsspi@khu.ac.ir

وب سایت: nccrtcsspi.khu.ac.ir

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج