ارتباط صهیونیزم با اسلام هراسی


ارتباط صهیونیزم با اسلام هراسی

استادان دانشگاه و نمایندگان نهادهای مدنی با نشستی در لندن ابعاد اسلام هراسی و رابطه آن با صهیونیزم را بررسی کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از لندن؛ کمیسیون حقوق بشر اسلامی ، حامیان مردم فلسطین ، فعالان حقوق بشر ، استادان دانشگاه و نمایندگان نهادهای مدنی با نشستی در لندن ابعاد اسلام هراسی و رابطه آن با صهیونیزم را بررسی کردند.
رییس کمیسیون حقوق بشر اسلامی با اشاره به افزایش اسلام هراسی در غرب گفت : صهیونیست ها که می دانند بیشتر مسلمانان حامی مردم مظلوم فلسطین اند در صدد برامده اند تا چهره ای خشن ، خونریز و پست از مسلمانان ارایه کنند .

مسعود شجره افزود : صهیونیستها با این رویکرد درصددند هنگامیکه به کشتار مسلمانان دست می زنند افکار عمومی مردم جهان کمتر علیه آنان برانگیخته شود .
وی تلاش برای نفوذ در جوامع اسلامی را ازدیگر رویکردهای صهیونیستها برشمرد و گفت : صهیونیستها درک کرده اند که حدود ۸۵ درصد مسلمانان حامی مردم فلسطین اند و اکنون تلاش می کنند با نفوذ در میان مسلمانان شمار حامیان فلسطین را هر سال کم و کمتر کنند تا در کشتار و اقدام علیه فلسطینیان با دست باز تر و واکنشهای کمتر روبرو شوند اما اگاهی های روز افزون مردم انان را تا کنون ناکام کرده است .
یک استاد یهودی دانشگاه در انگلیس گفت : دهه هاست که ملتها در کشورهای مختلف از جمله بریتانیا به تبلیغات امپریالیستی الوده شده اند و به ویژه صهیونیست ها توسط رسانه ها اهداف خود را پیگیری می کنند و در صدند افکار عمومی را به نفع خود شکل دهند .
لس لوردیل با اشاره به یک تحقیق اکادمیک گفت: این تحقیق نشان داد چگونه افرادی که بیشترین خبر ها را درباره فلسطین از بی بی سی دریافت می کردند دچار سردرگمی شدند و حتی برخی می پنداشتند فلسطینی ها اشغالگرند .
این استاد دانشگاه افزود : در دهه اخیر به یمن حرکتهای مردمی همدردی با فلسطینیان ، و شبکه های ارتباطی ، اگاهی مردم جهان افزایش یافته است و اکنون اسراییل به عنوان تهدید جدی برای صلح جهانی مطرح شده است .
یک استاد فلسطینی دانشگاه اکزتر لندن نیز گفت : ۱۰۱ سال از اعلامیه بالفور می گذرد درهمه این سالها تجربه ما به عنوان مردم فلسطین این بود که جامعه جهانی کار خاصی برای ملت فلسطین انجام نداده است.
خانم کارمی افزود : کشور ما به دست گروهی اشغال شده است و اشغالگران هنوز در کشور من به سر می برند و ما همچنان اواره ایم و هنگامیکه به موضوع اقدام جامعه جهانی برای احقاق حقوق مردم فلسطین می اندیشم دچار سرخوردگی می شوم و این تجربه تلخ ۱۰۱ ساله نشان می دهد نباید ملت فلسطین رهایی خود را در اقدامات سازمان های بین المللی جستجو کنند .
در این نشست یک روزه حامیان مردم فلسطین و فعالان حقوق بشر دیدگاههای خود را درباره ابعاد اسلام هراسی و رابطه ان با صهیونیزم جهانی تشریح و راهکارهای مقابله با ان را بیان کردند .
این نشست علاوه بر لندن همزمان در فرانسه ، هلند ، بلژیک و سوید برگزار شد و قرار است روز یکشنبه در اسکاتلند نیز برگزار شود .

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استایل عجیب  الناز شاکردوست در یک مراسم رسمی! + عکس