در کلاس پیکاپ های هوی دیوتی بازیگر جدیدی روی صحنه آمده و ما شک داریم که کسی تا به حال آن را ندیده باشد. شورولت چند روز پیش اقدام به معرفی سیلورادو HD بازطراحی شده کرده است. پشت این ظاهر باهیبت و تا حدی ترسناک یک پیشرانهی 8 سیلندر جدید و همچنین گیربکس 10 سرعته اتوماتیک برای پیشرانهی دیزلی دورامکس قرار دارد. شورولت همچنین قول داده این خودرو از ظرفیت یدک کشی و حمل بار کاملاً بهبودیافتهای سود ببرد.
فعلاً مشخصات کامل این پیکاپ سنگین منتشر نشده و در ماه فوریه شاهد معرفی کامل آن خواهیم بود اما انتظار داریم رم هم تا آن زمان تراک جدید HD خود را معرفی نماید. البته که نمیتوانیم فورد را از یاد ببریم. این خودروساز آمریکایی به زودی نسخهی فیس لیفت سری F سوپر دیوتی را روانهی بازار خواهد کرد و خب میدانیم که بزرگان دیترویت چه اقداماتی خواهند داشت. اگر ببینیم این سه خودرو در زمانی مشابه وارد میدان میشوند سورپرایز نمیشویم؛ به عبارت دیگر اگر شما طرفدار پیکاپ های بزرگ و سنگین باشید چند ماه آینده بسیار هیجانانگیز خواهد بود.
خب بیایید با برخی از ویژگیهای اصلی و ابتدایی این خودروها که تاکنون منتشر شده آشنا شویم. البته برخی گمانهزنیها نیز به مجموعه اضافه شدهاند. همچنین نگاهی هم به طراحی این رقبا با یکدیگر خواهیم انداخت چراکه اصلاً نمیتوان از دماغهی بزرگ شورولت به این سادگیها گذشت.
رم HD 2020 | فورد سوپر دیوتی 2020 | شورولت سیلورادو HD 2020 | |
6.7 لیتری توربودیزل/8 سیلندر بنزینی | 6.7 لیتری توربودیزل/8 سیلندر بنزینی جدید | 6.6 لیتری توربودیزل/8 سیلندر بنزینی جدید | پیشرانه |
6 سرعته اتوماتیک، 6 سرعته دستی | 10 سرعته اتوماتیک | 6 سرعته اتوماتیک، 10 سرعته اتوماتیک آلیسون | گیربکس |
اعلام نشده | 450/اعلام نشده | 445/اعلام نشده | اسب بخار |
اعلام نشده | 1268/اعلام نشده | 1234/اعلام نشده | گشتاور |
اعلام نشده | اعلام نشده | اعلام نشده | حداکثر ظرفیت یدک کشی |
اعلام نشده | اعلام نشده | اعلام نشده | حداکثر ظرفیت محفظه بار |
اعلام نشده | اعلام نشده | اعلام نشده | قیمت پایه |
خب انتظار داریم اکثر ویژگیهای مدلهای فعلی در نسخههای جدید 2020 هم دیده شوند. البته همانگونه که میبینید پیشرانههای دیزلی همچنان با گشتاور بالای خود در این پیکاپ های سنگین حضور دارند اما فورد و شورولت هنوز آپشن 8 سیلندر بنزینی را تأیید نکردهاند. رم نیز احتمالاً پیشرانههای بنزینی 5.7 و 6.4 لیتری را حفظ خواهند کرد اما برخی تغییرات هم رخ خواهد داد. همچنین انتظار میرود رم جدید از پیشرانهی دیزلی کامینز قویتر سود ببرد.
هیچ خبری از ظرفیت یدک کشی، ظرفیت محفظه بار و قیمت خودروها منتشر نشده است. نسلهای فعلی این پیکاپ ها بسیار رقابتی هستند اما برای دانستن قیمت مدلهای جدید باید صبر کنیم.
از نظر طراحی ظاهری، تنها پیکاپی که بهصورت کامل دیده نشده فورد فیس لیفت است؛ اما ظاهر شورولت و رم را میتوانیم کامل ببینیم.
همچون همیشه زیبایی یک مسئله شخصی بوده اما از نظر ما روندهای طراحی فعلی بسیار جالبتوجه هستند. میتوان گفت شورولت و رم همچنان ایدئولوژی خاص خود را دارند.
فورد سوپردیوتی هم زیر پوششهای استتاری پنهان شده و به نظر میرسد نمای جلوی آن به اندازهی شورولت گیرا و بزرگ باشد. در کل به نظر میرسد نمای جلوی رم بهترین انتخاب است.