حوادث رانندگی در کهگیلویه و بویراحمد 26 مصدوم بر جا گذاشت


حوادث رانندگی در کهگیلویه و بویراحمد 26 مصدوم بر جا گذاشت

یاسوج - ایرنا - رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: حوادث رانندگی 72 ساعت گذشته در جاده‌های مواصلاتی شهرها و روستاهای این استان 26 نفر مصدوم بر جا گذاشت.

جلال پورانفرد روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: 14 فقره تصادف ظرف 72 ساعت گذشته درجاده های کهگیلویه و بویراحمد به وقوع پیوست که در مجموع 26 مصدوم در پی داشت.
وی افزود: مصدومان این حوادث توسط پرسنل اورژانس به بیمارستان های این استان انتقال یافتند.
کهگیلویه و بویراحمد حدود 6 هزار کیلومتر راه اعم از بزرگراه، راه اصلی، فرعی و روستایی دارد که از این میزان 142 کیلومتر بزرگراه، 505 کیلومتر راه اصلی، یک هزار و 238 کیلومتر راه فرعی و مابقی نیز روستایی است.
این استان بیش از 40 گردنه خطرناک و حدود 1500 کیلومتر نقاط حادثه خیز دارد.
حوادث رانندگی در کهگیلویه و بویراحمد از سال 1390 تا 1395 بیش از یک هزار کشته، 30 هزار زخمی و 150 ضایعه نخاعی در پی داشته است.
پورانفرد بیان کرد: در این مدت زمان نیز مسمومیت چهار نفر با گاز منوکسید کربن که 2 مورد از آن ها در روستای رودخانه امامزاده سادات و 2 مورد دیگر شامل مادر و کودکش در منطقه کریم آباد یاسوج نیز به اورژانس استان گزارش شد.
وی عنوان کرد: این افراد پس از اقدامات درمانی توسط تکنسین‌های اورژانس به بیمارستان های کهگیلویه و بویراحمد انتقال داده شدند.
رئیس مرکز حوادث و فوریت های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: حال عمومی افراد مسموم شده پس از انجام اقدامات درمانی خوب گزارش شده است.
بر اساس سالنامه آماری سال 1395 سازمان پزشکی قانونی کشور، استان کهگیلویه و بویراحمد در رتبه دهم میزان متوفیات ناشی از مسمومیت با گاز مونواکسید کربن بر حسب هر صد هزار نفر جمعیت قرار گرفت.
مسمومیت با گاز مونواکسید کربن در فصل سرما و پدیده گازگرفتگی همواره در آغاز فصل سرما بیشتر است.
تکرار این حوادث ناگوار ریشه در ضعف فرهنگ ایمنی در استفاده از گاز و نصب وسایل گرمایی دارد.
9868/1662

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی