آشنایی با کمپ مجهز تیم ملی فوتبال ایران برای آخرین اردوی پیش از جام ملت‌های آسیا


آشنایی با کمپ مجهز تیم ملی فوتبال ایران برای آخرین اردوی پیش از جام ملت‌های آسیا

کمپ اسپایر قطری است که مرحله نهایی اردوی تیم ملی فوتبال ایران پیش از جام ملتهای آسیا در آن برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، مرحله نهایی اردوی تیم ملی فوتبال ایران پیش از جام ملت‌های ۲۰۱۹ امارات قرار است از ۱۷ دسامبر ۲۰۱۸ تا ۲ ژانویه ۲۰۱۹ (۲۶ آذر تا ۱۲ دی) در کمپ اسپایر دوحه برگزار شود و شاگردان کارلوس کی روش در طول برگزاری این اردو به ترتیب در روز‌های ۳۰ آذر، ۳ و ۱۰ دی به ترتیب ۳ بازی تدارکاتی مقابل لبنان، فلسطین و قطر برگزار خواهند کرد.

تیم ملی فوتبال کشورمان که در زمان برگزاری جام جهانی ۲۰۱۸ در کمپ لوکوموتیو مسکو، یکی از مجهزترین کمپ‌های روسیه اقامت داشت آخرین اردوی خود پیش از جام ملت‌های آسیا را هم در یکی از بهترین اماکن ورزشی جهان پشت سر می‌گذارد.

آشنایی با کمپ مجهز تیم ملی فوتبال ایران برای آخرین اردوی پیش از جام ملت‌های آسیا

اسپایر دوحه در کنار کمپ‌های لاتوربیه موناکو، سیوداد مادرید، اینفیلد لندن، سیداد ده گالو بلوهوریزونته، سابنر استراس مونیخ، میلانلو اسپورت میلان، کولنی لندن، AON منچستر، اتحاد منچستر، استاپلوود ساوتهمپتون، خوان گامپر بارسلونا، ملوود لیورپول، سنت جرجس لندن و یوونتوس سنتر تورین یکی از بی نظیر‌ترین کمپ‌های ورزشی جهان و با اختلاف برترین اردوگاه ورزشی آسیا است.

اسپایر در سال ۲۰۰۴ و در راستای پروژه قطری‌ها برای میزبانی جام جهانی ۲۰۲۲ در منطقه‌ای به همین نام در دوحه احداث شد. یکی از اصلی‌ترین اهداف شیخ نشین‌های متمول دوحه از تاسیس این کمپ فوق العاده کشف استعداد‌های ورزشی و آموزش آن‌ها به ویژه در رشته فوتبال است. این آکادمی به صورت مستقل از دولت قطر فعالیت می‌کند. در حقیقت شیخ حمد بن خلیفه آل ثانی (امیر قطر) در همان زمان اداره اسپایر را به شیخ تمیم بن خلیفه واگذار کرد. گنبد اسپایر که سال ۲۰۰۵ در این منطقه تاسیس شد یکی از نماد‌های جالب این مجتمع ورزشی است.

آشنایی با کمپ مجهز تیم ملی فوتبال ایران برای آخرین اردوی پیش از جام ملت‌های آسیا

در حال حاضر ۴ تیم در اروپا با این آکادمی ارتباط مستقیم دارند و در حقیقت امور آن‌ها از سوی مدیریت اسپایر انجام می‌شود تا نفرات مستعد آکادمی بتوانند بخشی از دوران بازی خود را هم در تیم‌های اروپایی طی کنند. دپورتیوو لئونسا و اتلتیکو آستورگا (تیم‌های حاضر در لیگ دسته سوم اسپانیا) و اوپن بلژیک (تیمی در ژوپیلر لیگ بلژیک) لینز (تیمی در بوندس لیگا اتریش) این ۴ تیم هستند. همچنین این آکادمی ۳ ژانویه ۲۰۱۸ هم با باشگاه لیدزیونایتد انگلیس قرارداد همکاری امضاء کرد.

اسپایر یک شعبه در آمریکای جنوبی و شعبه‌ای در سنگال دارد.

در کل تاکنون حدود ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار کودک در ۱۷ کشور جهان تحت پوشش پروژه‌های آکادمی اسپایر در تست فوتبال شرکت کرده اند.

آشنایی با کمپ مجهز تیم ملی فوتبال ایران برای آخرین اردوی پیش از جام ملت‌های آسیا

پروژه علم و فوتبال در این آکادمی زیر نظر متخصصانی، چون والتر دی سالوو ایتالیایی با سابقه استعدادیابی در باشگاه هایی، چون لاتزیو، رئال مادرید (۲ دوره) و منچستر یونایتد به عنوان مدیر بخش فوتبال آکادمی، دکتر وارن گرگسون انگلیسی به عنوان رئیس مرکز فیزیولوژی مجموعه و دنیله بونانو ایتالیایی به عنوان هماهنگ کننده برگزار می‌شود.

کمپ اسپایر جدا از فوتبال برای رشته هایی، چون شنا، شیرجه، والیبال، بسکتبال، تنیس روی میز، تنیس، شمشیربازی، اسکواش، دوومیدانی، فوتسال، هندبال و اسب سواری هم امکانات بی نظیری دارد.

اسپایر در کنار هفت زمین با چمنی طبیعی و مانند مخمل از یک سالن با چمن طبیعی و در اندازه زمین فوتبال هم برخوردار است.

آشنایی با کمپ مجهز تیم ملی فوتبال ایران برای آخرین اردوی پیش از جام ملت‌های آسیا

سالن‌های بدنسازی، استخر، سینما، پارک، کلینیک‌های مجهز فیزیولوژی، فیزیوتراپی، تغذیه، روانشناسی ورزشی، آنتروپومتری از دیگر امکانات مجموعه است.

اسپایر برای میزبانی از تیم‌هایی که اردو‌های خود را در آن برگزار می‌کنند خوابگاه مجهز ۱۳۲ اتاقی شامل چهار اتاق سوئیت و ۱۲۸ اتاق ۲ نفره است و بین ۲۶۰ تا ۳۰۰ نفر می‌توانند به راحتی در آن اقامت کنند.

تاکنون تیم‌های بزرگی، چون بایرن مونیخ، رئال مادرید، پاری سن ژرمن و لیورپول در این محل اردو برگزار کرده اند.

بازیکنان ۹ رده سنی از ۹ تا ۱۸ سال در اسپایر آموزش فوتبال می‌بینند و تیم‌های این آکادمی در رقابت‌های بین المللی رده سنی پایه حضور فعالی دارند. بسیاری از ملی پوشان تیم‌های زیر ۱۷، ۱۹ و المپیک قطر در اسپایر رشد کرده اند.

در حقیقت وجود هفت زمین فوتبال در فضای باز، آزمایشگاه ها، سالن‌های مجهز بدنسازی و فیزیوتراپی و بهره گیری از ربات آموزشی فوتبونات شرایط ویژه‌ای را برای نفرات مستعد در اسپایر فراهم می‌کند تا بتوانند به رویای فوتبالیست شدن خود جامه عمل بپوشانند. مسئولان آکادمی اسپایر در هر دوره ۲ بازیکن برتر یک نسل را برای آموزشی ۲ هفته‌ای به آکادمی تیم‌های رئال سوسیه داد اسپانیا، بروسیا دورتموند، شالکه و مونشن گلادباخ آلمان اعزام می‌کنند تا روند رشد خود را با سرعت بیشتری طی کنند.

آشنایی با کمپ مجهز تیم ملی فوتبال ایران برای آخرین اردوی پیش از جام ملت‌های آسیا

تمام بازیکنان تیم ملی جوانان قطر که سال ۲۰۱۹ عنوان قهرمانی رقابت‌های زیر ۱۹ سال آسیا را کسب کردند محصول این آکادمی بودند که سرآمد آن‌ها اکرم عفیف است. همچنین موتاز عیسی بارشیم، نایب قهرمان المپیک ریو که افتخار‌های بی شماری در رشته پرش ارتفاع دارد همراه اشرف السیفی، قهرمان پرتاب چکش بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ نفراتی هستند که به صورت مداوم تمرینات خود را در اسپایر برگزار می‌کنند.

یکی از موارد چالشی درباره آکادمی اسپایر اینست که قطر با وعده تاسیس شعبه‌ای از این آکادمی در ۲ کشور گواتمالا و تایلند که در کمیته اجرایی فیفا نماینده دارند به مسئولان این کشور‌ها توانست میزبانی جام جهانی ۲۰۲۲ را به دست بیاورد و همچنین مسئولان قطری می‌خواهند بازیکنان پرورش یافته از ملت‌های مختلف در آکادمی اسپایر را به عضویت تیم ملی این کشور در بیست و دومین دوره جام جهانی درآورند. البته مدیران قطری ابهام اول را رد کردند.

بیشتر بخوانید:

کی روش: بیانات رهبر انقلاب درباره تیم ملی فوتبال برای ما قوت قلب است غیبت کاپیتان‌ها در تمرین امروز/ جلسه کی‌روش و تاج برگزار شد +تصاویر قرارداد کی روش تمدید شد/ 4 شرط بزرگ سرمربی پرتغالی

انتهای پیام /

نگاهی به کمپ پیشرفته ورزشی قطری ها

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جلب توجه این استایل ساده نانسی عجرم+ عکس