لزوم ورود پلیس برای مقابله با شکارچیان خانوادگی فریدونکنار


لزوم ورود پلیس برای مقابله با شکارچیان خانوادگی فریدونکنار

مدیر کل حفاظت و مدیریت صید و شکار سازمان محیط زیست ضمن ابراز خرسندی از ورود دادستانی شمال کشور به مقوله شکار غیرمجاز گفت: محیط‌بانان نمی‌توانند با شکارچیان غیرمجاز خانوادگی در فریدونکنار مقابله کنند و باید نیروی انتظامی وارد عمل شود.

به گزارش ایسنا، علی تیموری با اشاره به صدور مجوز شکار پرنده در برخی استان‌ها، گفت: برای شکار برخی پرندگان در تعدادی از استان‌ها از جمله گیلان و مازندران مجوز شکار پرنده با روش سنتی دوما داده شده است.

این کارشناس سازمان محیط زیست در یک برنامه رادیویی، با بیان اینکه در کنار شکار مجاز، شکار غیر مجاز نیز صورت می‌گیرد، اظهار کرد: فریدونکنار در استان مازندران، قدمت طولانی در شکار دوما دارد، اما متاسفانه از ۴۰ سال گذشته روش‌های پر خطری را جایگزین روش‌های سنتی کرده‌اند.

تیموری با بیان اینکه استانداری و فرمانداری همکاری لازم را با ماموران محیط زیست ندارند و بایستی با شکار غیرمجاز به عنوان یک جرم آشکار برخورد کنند، تاکید کرد: محیط‌بانان در بابلسر و فریدونکنار گاهی نمی‌توانند با «شکارچیان غیر مجاز خانوادگی» که دست به یک جرم می‌زنند، مقابله کنند و در چنین شرایطی لازم است که باید نیروی انتظامی وارد عمل شود.

جمع آوری دام‌های هوایی غیرمجاز در شمال کشور

مدیرکل حفاظت و مدیریت صید و شکار سازمان محیط زیست ضمن ابراز خوشنودی از ورود دادستانی به موضوع شکار غیز مجاز فریدونکنار گفت: در چند مرحله دام‌های هوایی برچیده شده است و در این راستا باید نیروی انتظامی و فرمانداری نیز همکاری کنند.

تیموری با اشاره به اهمیت نقش مردم در حفاظت از محیط زیست، گفت: امسال بازارچه‌های فروش پرنده در شهرستان فریدونکنار برچیده‌ شده است.

محیط زیست امکانات مالی و لجستیکی برای برخورد متخلفان شکار ندارد

در مورد همین موضوع، محمد درویش، عضو هیأت علمی موسسه تحقیقات جنگل‌ها و مراتع کشور با اشاره به فقدان امکانات لجستیکی و مالی سازمان محیط زیست برای مقابله با شکار غیر مجاز، گفت: چگونه هنوز گروهی از مردم در ایران با افتخار به سمت این پرنده‌های ارزشمند شلیک می‌کنند؛ حال آنکه این پرنده‌ها به کیفیت زندگی ایرانیان کمک می‌کنند.

وی با اشاره به تاثیر مدارس طبیعت در پرورش نسلی محیط زیستی ادامه داد: ما با آموزش و پرورش وارد تفاهم شدیم تا نسلی را پرورش دهیم که در برابر محیط‌بانان و حافظان زیست محیطی قرار نگیرند و این اتفاق درمیان‌مدت و درازمدت باید رقم بخورد.

این فعال حوزه محیط زیست همچنین گفت: بعد از ۴۰ سال که سازمان میحط زیست با شکار بی‌رویه در شمال کشور مقابله می‌کند، هنوز اقدام جدی برای انتخاب راه جدید صورت نگرفته است.

درویش در پایان تاکید کرد: برخوردهای قهری و مجازات سنگین نمی‌تواند متخلفین را ترغیب کند که از شکار دست بردارند، بنابراین باید راه خود را تغییر دهیم. ما باید نسلی را بپرورانیم که با افتخار حامی محیط زیست باشد.

به گزارش ایسنا، عیسی کلانتری رئیس سازمان حفاظت محیط زیست دو روز پیش اعلام کرد که این سازمان در سال جاری با همکاری مسئولان دستگاه قضائی، حمایت استانداری مازندران و پشتیبانی نیروهای انتظامی، جمع کردن دام‌های هوایی و حذف روش‌های غیر مجاز صید پرندگان در شهرستان‌های محمود آباد، فریدونکنار و بابلسر را آغاز کرده و تاکنون نیز چند صد رشته دام و تور هوایی جمع‌آوری شده است.

او تاکید کرد که تنها روش صید پرندگان مورد تائید سازمان حفاظت محیط زیست، روش صید دوما است و بقیه روش‌ها باید با هماهنگی درون استانی و بر اساس مدل مورد توافق، جمع‌آوری شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مازندران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا