معلولین زیرپوشش بهزیستی فیروزه 2 برابر شده است


معلولین زیرپوشش بهزیستی فیروزه 2 برابر شده است

مشهد- ایرنا- رئیس اداره بهزیستی فیروزه گفت: 995 معلول جسمی، ذهنی، شنوایی، بینایی، اعصاب و روان و گفتاری زیرپوشش خدمات بهزیستی این شهرستان هستند که نسبت به سال گذشته 2 برابر افزایش یافته اند.

حمید بردبار روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد 603 نفر مستمری بگیر هستند که بیشترین گروه حمایتی تحت پوشش بهزیستی فیروزه را تشکیل می دهند.
وی بابیان اینکه مستمری پرداختی به معلولان در سال جاری چهار برابر افزایش یافته است اظهار داشت: ماهیانه 700 میلیون ریال مستمری به معلولین زیرپوشش بهزیستی دراین شهرستان پرداخت می شود و مبلغ مستمری پرداختی به خانواده های دارای معلول از یک میلیون و 615 هزار ریال تا پنج میلیون و 615 هزار ریال و تا سقف پنج نفر می باشد.
وی گفت: امسال یک میلیارد ریال کمک بلاعوض بابت خدمات کاردرمانی، درمان، ساخت و مناسب سازی مسکن، تحصیل و معیشت به معلولان پرداخت شده و 2 هزار و 569 قلم وسایل بهداشتی، ویلچر، توالت فرنگی، عصا، تشک مواج، سمعک و باتری سمعک در اختیار آنان قرار گرفته است.
بردبار افزود: در اجرای طرح توانمند سازی، خدمات کاردرمانی و حق پرستاری به 12 معلول ضایعه نخاعی زیر پوشش این مرکز ارائه می گردد و برای معافیت از سربازی هفت نفر از اعضای خانواده معلولین اقدام شده و 123 نفر برای دریافت انشعاب های رایگان معرفی شده اند.
وی اظهار داشت: از ابتدای امسال 101 پرونده معلولین در کمیسیون پزشکی بهزیستی شهرستان فیروزه بررسی و بروزرسانی شده و 29 معلول جدید هم شناسایی شده اند.
وی گفت: طی این مدت سه میلیارد ریال تسهیلات بانکی قرض الحسنه و 51 میلیون ریال حق بیمه کارفرمایی بابت معلولین پرداخت و برنامه توانبخشی مبتنی بر جامعه در 88 روستای فیروزه اجرا شده است.
شهرستان 42 هزار نفری فیروزه در 152 کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.
9869 / 6053

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تهران رکورددار چند قلوزایی