روسیه شریک قابل اطمینانی برای واشنگتن نیست


روسیه شریک قابل اطمینانی برای واشنگتن نیست

سفیر آمریکا در مسکو مدعی شده، این کشور قصد خروج از پیمان موشکی را نداشت، ولی نقض مکرر آن از سوی روسیه، این توافقنامه را بی‌معنا کرده و اکنون نیز نشانی از قصد مسکو برای اجرای تعهداتش دیده نمی‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم ، "جان هانتسمن" سفیر آمریکا در مسکو در مصاحبه با روزنامه اینترنتی «آر.ب.کا» روسیه گفت، ایالات متحده قصد نداشت تا از پیمان مربوط به نابودی موشک‌های برد کوتاه و متوسط خارج شود، ولی تکرار موارد نقض از طرف روسیه، این توافقنامه را بی معنا کرده است. به عقیده وی، تعیین 60 روز مهلت برای انجام درخواست‌های واشنگتن نیز یک تهدید بشمار نمی‌رود.

هانتسمن با یادآوری اینکه وضعیت بوجود آمده پیرامون پیمان موشکی آزمایشی برای روابط مسکو و واشنگتن است، افزود: «ظرف دو ماه آینده ما اقدامات طرف روسی در این رابطه را مورد ارزیابی قرار خواهیم داد. من فکر می‌کنم این نخستین بار است که ما روسیه را در معرض آزمایش قرار داده‌ایم و شرایط کنونی برای روابط دو کشور بسیار مهم و تستی در زمینه قابل اعتماد بودن روابط دوجانبه است.»

وی یادآور شد که آمریکا متاسفانه روسیه را شریک قابل اطمینانی در زمینه پیمان‌ نابودی موشک‌های برد کوتاه و متوسط نمی‌بیند که تمایلی برای رعایت تعهداتش در قبال آن داشته باشد.

سفیر ایالات متحده گفت: «آمریکا و ناتو اقدامات زیادی برای حفظ این توافقنامه انجام داده‌اند، ولی کسی بر این باور نیست که روسیه قصد حل و فصل مشکلاتی که خود بوجود آورده را داشته باشد و تلاش کند تا به روند اجرای تعهدات خویش بازگردد. هیچ نشانه‌ای از چنین قصدی در طرف روسی دیده نمی‌شود.»

جان هانتسمن افزود: «ما از روند کنترل تسلیحات راهبردی حمایت می‌کنیم، ولی به عقیده ما روسیه شریک قابل اطمینانی برای ادامه اجرای پیمان نابودی موشک‌های برد کوتاه و متوسط یا هر توافق دیگری که این کشور آن را نقض کرده، نیست.»

یادآوری می شود، "مایک پامپئو" وزیر امور خارجه آمریکا برای روسیه 60 روز مهلت تعیین کرده تا به روند اجرای تعهدات خویش در قبال پیمان مربوط به نابودی موشک‌های دارای برد کوتاه و متوسط بازگردد، در غیراین صورت از این توافقنامه خارج خواهد شد. به گفته وی، آمریکا تنها در مدت این دو ماه، روی تولید و استقرار چنین سامانه‌های موشکی کار نخواهد کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان