معاون وزیر راه سه طرح سرمایه گذاری در چابهار را کلنگ زنی کرد


معاون وزیر راه سه طرح سرمایه گذاری در چابهار را کلنگ زنی کرد

سه طرح سرمایه گذاری با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی و جمعی از مسئولان محلی امروز - پنجشنبه - در بندر چابهار کلنگ زنی شد.

معاون وزیر راه سه طرح سرمایه گذاری در چابهار را کلنگ زنی کرد

به گزارش ایران اکونومیست؛ مدیرکل بنادر ودریانوردی سیستان و بلوچستان در حاشیه مراسم کلنگ زنی این طرح ها ، گفت: احداث مخازن فرآورده های نفتی به روش B.O.T(طراحی، ساخت و بهره برداری) و انتقال نفت و گاز منطقه به بازارهای داخلی و خارجی، جمع آوری مواد زائد کشتی ها و پیشگیری از آلودگی زیست محیطی دریایی سه طرح یادشده را تشکیل می دهند.


بهروز آقایی افزود: برای این پروژه ها هزار و 700 میلیارد ریال سرمایه گذاری می شود.


وی بیان کرد: احداث مخازن فرآورده های نفتی به روش B.O.T با سرمایه گذاری ۹۸۰ میلیارد ریال و ظرفیت یک میلیون و ۲۶۰ هزار تن است که با هدف بهره برداری از موقعیت منطقه ای و جغرافیایی بندر چابهار برای خرید و فروش و فرآوری و پالایش، معاوضه و انتقال نفت و گاز منطقه به بازارهای داخلی و خارجی است.


وی گفت: احداث مخازن فرآورده های نفتی برای ۲۸ نفر شغل ایجاد می کند و موجب افزایش سهم بندر چابهار در بازار خدمات بندری- دریایی منطقه می شود.


مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان وبلوچستان ادامه داد: احداث مخازن نگهداری LPG به روش B.O.T با اعتباری بالغ بر ۵۳۱ میلیارد ریال و ظرفیت ۲۶۵ هزار تن از دیگر پروژه هاست.
آقایی گفت: سرمایه گذاری ۱۹۵ میلیارد ریالی جمع آوری مواد زائد کشتی ها به روشB.O.T از دیگر پروژها است که در گستر یک هکتاری اجرا می شود.


محمد راستاد معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی و شهرام آدم نژاد معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی، مدیرکل راه وشهرسازی جنوب سیستان وبلوچستان و جمعی از مدیران محلی و سازمان بنادر در سفر 2 روزه علاوه بر کلنگ زنی طرح های سرمایه گذاری از چند طرح عمرانی و سرمایه گذاری بازدید می کنند.


بازدید از طرح توسعه بندر شهید بهشتی، زیر ساخت ها، اسکله ها، تجهیزات و روند اجرای پروژه طرح توسعه بندر شهید بهشتی، زیر ساخت های ریلی، جاده ای و پسکرانه ( جاده کمربندی و آزادراه درب شرق، پایانه حمل و نقل، انبارهای طریق القدس، اراضی پسکرانه دو هزار و ۵۰۰ هکتاری و راه آهن) و زیر ساخت ها و تجهیزات ترمینال مسافری بین المللی- بندر شهید کلانتری و بندرصیادی کنارک از جمله برنامه های پیش بینی شده معاونان وزیر راه در بندر چابهار است.


برگزاری نشست معاون وزیر، هیات عامل و جمعی از مدیران ستادی با مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی چابهار از دیگر برنامه های سفر دو روزه معاون وزیر راه و شهرسازی به چابهار است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استایل ناهماهنگ الناز شاکردوست در اکران فیلم «بی‌بدن»