شرط معافیت مالیاتی مناطق آزاد عمل به تکالیف مالیاتی است


شرط معافیت مالیاتی مناطق آزاد عمل به تکالیف مالیاتی است

ارومیه- ایرنا- سرپرست اداره کل امور مالیاتی آذربایجان غربی گفت: شرط برخورداری واحدهای تولیدی فعال در مناطق آزاد در منطقه ماکو، عمل به تکالیف مالیاتی است.

حسن کوماسی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ارائه اظهارنامه، نگهداری و ارائه اسناد و مدارک لازم مالی در زمان مورد نیاز به ادارات مالیاتی از جمله این تکالیف به شمار می رود.
وی، وجود شرکت های صوری در مناطق آزاد تجاری را یکی از مشکلات این مناطق عنوان کرد و ادامه داد: جرایمی نظیر پولشویی و فرار مالیاتی که توسط این شرکت ها انجام می شود، تشدید نظارت ها جهت جلوگیری از فعالیت این شرکت ها در مناطق آزاد را موجب می شود.
وی بیان کرد: 28 هزار و 500 مؤدی جدید از سال 1393 تاکنون در آذربایجان غربی شناسایی شده که با دریافت مالیات از این منابع جدید تا حدودی کمبود وصولی ناشی از معافیت هایی چون معافیت منطقه آزاد موجود در استان جبران می شود.
سرپرست اداره کل امور مالیاتی آذربایجان غربی ادامه داد: عوارض مالیات بر ارزش افزوده پرداختی به شهرداری و دهیاری های واقع در منطقه آزاد تجاری ماکو طی سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته 44 درصد افزایش یافته است.
کوماسی گفت: امسال 46 میلیارد ریال از محل سهم سه درصد عوارض مالیات بر ارزش افزوده در اختیار شهرداری و دهیاری های منطقه آزاد تجاری ماکو، شوط و پلدشت قرار گرفته که این رقم در مدت مشابه سال گذشته 32 میلیارد ریال بود.
به گزارش ایرنا، منطقه آزاد ماکو از اوایل دهه جاری شمسی در شهرستان های شمال آذربایجان غربی راه اندازی شده است.
2093

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طرفداری عجیب شیلا خداداد از تتلو / او را خیلی دوست دارم ! + عکس