آنچه باید درباره قرص یوریناسین بدانید


یوریناسین(Urinacin) در طبقه بندی درمانی، جزو داروهای شل کننده عضلات صاف ادراری_تناسلی می باشد و در رده داروهای مجاری ادراری قرار می گیرد. برای آشنایی بیشتر با اطلاعات دارویی قرص یوریناسین می توانید با این مطلب همراه شوید. استفاده از یوریناسین سبب می شود، تا اسپاسم(تنجش) دستگاه ادراری و عضلات مثانه کاهش بیابد، به همین خاطر مصرف این قرص از سویی...

یوریناسین(Urinacin) در طبقه بندی درمانی، جزو داروهای شل کننده عضلات صاف ادراری_تناسلی می باشد و در رده داروهای مجاری ادراری قرار می گیرد. برای آشنایی بیشتر با اطلاعات دارویی قرص یوریناسین می توانید با این مطلب همراه شوید.

آنچه باید درباره قرص یوریناسین بدانید

استفاده از یوریناسین سبب می شود، تا اسپاسم(تنجش) دستگاه ادراری و عضلات مثانه کاهش بیابد، به همین خاطر مصرف این قرص از سویی پزشک برای بهبود علائم مثانه تحریک پذیر و پیش فعال نظیر نشست ادرار یا دفع غیر ارادی ادرار، تکرر ادرار و فوریت در ادرار تجویز می گردد.

میزان مصرف قرص یوریناسین:

این قرص دارای دو دوز ۵ میلی گرمی و ۱۰ میلی گرمی می باشد. مصرف آن برای بزرگسالان به منظور کنترل دفع غیر ارادی ادرار و همچنین تکرر ادرار روزانه ۵ میلی گرم است، که دوز ۱۰ میلی گرمی قرص یوریناسین با توجه به شرایط بیمار از سویی پزشک تجویز می گردد. در صورت فراموشی مصرف دوز تجویز شده، به محض یادآوری در همان روز، آن را مصرف نمایید و روزهای آتی طبق روال گذشته دوز را در ساعت مقرر مصرف کنید. البته از مصرف دوز فراموش شده همزمان با دوز بعدی دارو خودداری نمایید.

آنچه باید درباره قرص یوریناسین بدانید

موارد منع مصرف :

افرادی که مبتلا به بیماری ها و مشکلات زیر می باشند، نباید این دارو را مصرف نمایند.

افرادی که دارای بیماری گلوکوم یا آب سیاه(اختلالات چشمی) می باشند. افرادی که مبتلا به احتباس ادراری هستند. افرادی که مبتلا به انسداد روده و معده می باشند.

عوارض جانبی داروی یوریناسین:

تشنگی زیاد، پوست گرم و خشک، یبوست یا درد شدید معده به مدت ۳ روز و یا بیشتر از آن، احتباس ادراری(عدم توانایی در ادرار کردن)، سوزش و یا درد به هنگام ادرار کردن، گیجی و یا بروز توهمات، تاری دید و اختلال در بینایی و … از جمله عوارض جانبی مصرف یوریناسین می باشد. که در صورت مشاهده هر یک از این عوارض، مصرف دارو را قطع کنید و با پزشک معالج مشورت نمایید. همچنین مصرف این دارو برای افراد زیر ۱۸ سال و همچنین زنان در طول بارداری و شیردهی توصیه نمی گردد.

تداخل دارویی :

پیش از مصرف قرص یوریناسین برای پیشگیری از تداخل دارویی، در صورتی که از داروهای دیگری همچون موارد زیر استفاده می کنید، باید پزشک را مطلع سازید. این داروها عبارتند از:

nefazodone imatinib داروهای فشار خون و یا قلب-عروقی ( کینیدین و نیکاردیپین) داروهای ضد قارچی (کتوکونازول، ووریکونازول، ایتراکونازول و پوساکونازول) داروهای تشنج (فنیتوئین و کاربامازپین) آنتی بیوتیک ها (تلیترومایسین و کلاریترومایسین) داروهای ضد ویروسی (saquinavir ،indinavir ،ritonavir ،efavirenz ،atazanavir boceprevir ،fosamprenavir و …)

آنچه باید درباره قرص یوریناسین بدانید

توصیه های پزشکی:

در صورت ابتلا به بیماری های کبدی، کلیوی، انسداد روده یا معده، سندرم QT و گلوکوم حتما پیش از مصرف این دارو، بیماری خود را با پزشک در میان بگذارید. در طی دوران مصرف این دارو، از انجام ورزش و پیاده روی در هوای گرم خودداری کنید، همچنین این قرص می تواند میزان تعریق را کاهش دهد، بنابراین ممکن است خطر ابتلا به سکته قلبی را افزایش دهد. برای انجام کارهای همچون رانندگی که به هوشیاری کامل نیاز دارید، از مصرف این دارو خودداری کنید. زیرا مصرف قرص یوریناسین ممکن است، سبب تاری دید و کاهش هوشیاری شود. از مصرف خودسرانه این دارو پرهیز کنید. این دارو را به دور از گرما و رطوبت نگهداری نمایید.

منبع : آرگا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دارو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم وقاحت تمام بهاره رهنما / شوهرندارم این آقا دوست پسرم است!