دولت پنهان مانع حضور سناتورها در جلسه توجیهی قتل خاشقچی شد


دولت پنهان مانع حضور سناتورها در جلسه توجیهی قتل خاشقچی شد

تهران - ایرنا - «رند پال» سناتور «جمهوریخواه» آمریکایی اعلام کرد که «دولت پنهان» در دسیسه ای مانع از حضور وی و جمعی دیگر از سناتورها در جلسه توجیهی «جینا هاسپل» رئیس «سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا» (سیا) در مورد قتل «جمال خاشقچی» در مجلس شده است .

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا به نقل از تارنمای «پولیتیکو»، تنها تعداد محدودی از نمایندگان آمریکایی منتخب از جمله روسای کمیته نیروهای مسلح، کمیته روابط خارجی و کمیته اطلاعات «سنا» در این جلسه توجیهی هاسپل حضور داشتند.
پال افزود که ممانعت از حضور بیشتر سناتورها در این جلسه، دمکراتیک نبوده و هاسپل باید در برابر تمام سناتورها شهادت می داد.
به گفته وی، تنها 8 نفر در کنگره حق حضور در جلسات توجیهی در مورد مسائل اطلاعاتی را دارند و این دمکراتیک نیست.
این سناتور آمریکایی ضمن بیان این که تنها از طریق اخبار رسانه ها در مورد این جلسه آگاه شده، افزود: فکر می کنم تعریف دقیق دولت پنهان نیز همین است که جوامع اطلاعاتی، اطلاعات را از کنگره پنهان کنند.
به نوشته پولیتیکو، این جلسه پس از اعتراضات دو حزبی به عدم حضور هاسپل در جلسه توجیهی دولت در مورد قتل خاشقچی که در کنسولگری عربستان در استانبول ترکیه صورت گرفته، برگزار شد.
هاسپل همچنین به کنگره فرستاده شده بود تا جلوی رای مثبت سنا به توقف حمایت های آمریکا از نیروهای عربستان در یمن را بگیرد.
به گزارش ایرنا، هاسپل رئیس سیا در هفته ای که گذشت در جلسه استماعی که در مورد قتل خاشقچی با حضور وزیران خارجه و دفاع آمریکا در کنگره این کشور برگزار شد، حضور نیافت. در نتیجه وی سه شنبه گذشته برای ارائه توضیحات در این باره به سنا فراخوانده شد.
اروپام**9418**1651

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


توی 10 ثانیه حدس بزن / چه کسی از دست پلیس فرار کرده؟