معاون وزیر ارشاد: تمرکز فعالیتهای فرهنگی در تهران یک آسیب است


معاون وزیر ارشاد: تمرکز فعالیتهای فرهنگی در تهران یک آسیب است

مشهد- ایرنا- معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تمرکز فعالیتهای فرهنگی را در تهران یک آسیب ارزیابی و بیان کرد: توزیع منابع و فعالیتهای فرهنگی در استانها به نسبت گستردگی و جمعیت آنها صورت نگرفته است.

لادن حیدری روز پنجشنبه در گرهمایی روسای کانونهای فرهنگی و هنری مساجد سراسر کشور در مشهد افزود: بر این اساس هم اینک اقدامات فرهنگی در مناطق محروم و مرزی کشور از اولویتهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.
وی همچنین بر استفاده از ظرفیت بر زمین مانده مسجد در روستاها تاکید و بیان کرد: موضوع واگذاری خدمات نیز در دست پیگیری است زیرا با این اقدام از ظرفیت موجود در کانونها فرهنگی و هنری مساجد استفاده بهتری صورت می گیرد.
معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: کانونهای فرهنگی و هنری مساجد در صورت کسب استقلال مالی و بهره گیری از ظرفیت دستگاههای دیگر می توانند موفقتر عمل کنند.
وی همچنین گفت: مساجد باید نظام فرهنگی کشور را سامان دهند. نظام ما نظام اسلامی است لذا می بایست تحولات فرهنگی در مساجد بیشتر دنبال شود. در شرایطی که دشمنان نظام در مقابل انقلاب فرهنگی جمهوری اسلامی ایران دست به تهاجم فرهنگی می زنند باید برنامه های مدون در حوزه مساجد برای مبارزه با تهاجم فرهنگی داشته باشیم.

* تولیدات فرهنگی متناسب با نیاز
حیدری در ادامه بر تفاوت میان نیازهای فرهنگی نسل امروز با نسل گذشته تاکید و بیان کرد: باید بتوانیم بر اساس نیازهای فعلی کودکان، نوجوانان و جوانان برنامه های فرهنگی مورد نیاز را ارئه دهیم.
وی افزود: اگر این مهم محقق نشود ورود محصولات فرهنگی از کشورهای بیگانه به راحتی صورت می گیرد بطوری که طی دهه های گذشته شاهد ورود تولیدات فرهنگی همچون پویانمایی های کشورهای خارجی و پخش آنها از صدا و سیما بوده ایم و به نوعی ریشه تهاجم فرهنگی در کشور از دوران کودکی شکل گرفت.
معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: امروزه در حوزه تولید آثار ایرانی اسلامی و شناسایی نیازهای کودکان و نوجوانان گامهای موثری برداشته شده که موضوع سینمای جوان در ستاد کانونهای مساجد از آن جمله است.
وی همچنین لازمه اختصاص بودجه سالانه را به کانونهای مساجد، ارائه کارنامه کاری قابل از سوی آنها ذکر و بیان کرد: در کانونهای مساجد 'برنامه محوری' باید بیشتر مد نظر باشد. در هزینه ها نیز باید صرفه جویی و از هزینه های گزاف بیهوده جلوگیری کرد.
همچنین امروز در گرهمایی روسای کانونهای فرهنگی و هنری مساجد سراسر کشور در مشهد 'پوستر سیزدهمین دوره جشنواره قرآنی مدهامتان' رونمایی شد. این گردهمایی تا فردا ادامه دارد.
920 هزار نفر در افزون بر 22 هزار کانون فرهنگی و هنری مساجد در سطح کشور عضویت دارند.
7505/1858

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه استانها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ارزش مایکروسافت معادل ارزش مجموع دو شرکت اپل و تسلا