206 sd؛ فرزند خلف ایران خودرو


206 sd؛ فرزند خلف ایران خودرو

206 که دیگر نیاز به معرفی ندارد، فرزند ارشد ایران خودرو که حسابی به آن می‌نازد.

آن قدری که ابتدا مدل هاچ‌بکش را روانه بازار کرد و بعد که دید بازارش گرفته، به فکر طراحی سدان این خودرو افتاد. خرید پژو 206 sd و هاچ‌بک در کشور هیچ‌وقت از رونق و تکاپو نمی‌افتد. کافی است نگاهی به پارکینگ خانه یا آگهی‌های سایت دیوار بیاندازید. البته تاریخچه آن برمی‌گردد به شرکت پژوی فرانسوی که خیلی‌ها این را نمی‌دانند و فکر می‌کنند 206 خودروی بومی ماست، برای خود خود ما! بگذارید ابتدا به مدل‌های جهانی این خودرو بپردازیم و سپس به نمونه‌های مونتاژی در ایران.

می‌دانستید 8 نوع 206 در جهان خرید و فروش می‌شود؟ هاچ‌بک سه در، هاچ‌بک پنج در، استیشن، کوپه روباز، جی تی آی سه در، آر سی سه در، صندوقدار یا همان اس دی و در نهایت 206 پلاس. از نمونه‌هایی که در گذشته بود یا در ایران دیده نمی‌شوند می‌گذریم و در نهایت می‌رسیم به مدل سدان؛ پژو آریان، پژو 206 اس دی یا 206 صندوق‌دار. هر چه که به آن بگوییم، باید قبول کنیم خرید پژو 206 sd این روزها شده برگ برنده ایران خودرو. اس دی پنجمین مدل جهانی 206 از شرکت پژو بود که پروژه مونتاژش در ایران کلید خورد. خیلی‌ها 206 دوست داشتند، اما نه هاچ‌بک آن را. به هر حال کمبود فضای پشتی کابین یا همان صندوق، مسئله مهمی است که ایران خودرو به این موضوع به خوبی واقف گشت. حدود 430 لیتر فضا برای 206 صندوق‌دار دیگر هیچ حرف و حدیثی برای این پژو باقی نگذاشت. ایران خودرو انگار در پیامی گفته باشد:« این شمایید و این 206، هم صندوق‌دار، هم هاچ‌بک. هر کدام را که می‌خواهید بخرید.» خرید 206 sd برای این شرکت آنقدر سودآور بود که به فکر صادراتش هم افتاد؛ الجزایر، مراکش و روسیه کشورهایی بودند که با جان و دل پذیرای نسخه سدان 206 شدند. بعد از مدتی هم تیپ‌های مختلف این خودرو روانه بازار شد.

حالا اگر در خرید پژو 206 sd مردد بودید، باید بگوییم ذره‌ای هم که شده شک به دلتان راه ندهید. 206 نه هیچ‌وقت از رونق می‌افتد، نه از کار؛ همان طور که بالاتر هم گفتیم. افت قیمت آنچنانی هم ندارد، خیالتان راحت.

از کجا بخریم؟

فرقی نمی‌کند که به فکر خرید 206 صندوق دار صفر کیلومتر یا دسته دوم هستید، بهترین راه برای اطلاع از قیمت‌ها و سپس خرید نهایی، رجوع به سایت دیوار است. در این سایت هم می‌توانید با فروشنده‌ها بلاواسطه ارتباط برقرار کنید، هم می‌توانید نمونه‌های مختلف آگهی شده را با هم مقایسه کنید. به عنوان مثال در دیوار خرید پژو 206 sd مدل سال 1391 با 153 هزار کیلومتر کارکرد، 51 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است. این 206 تیپ V8، دارای یک سال بیمه بدنه و 4 حلقه لاستیک نو است. دیسک و صفحه کلاج و تسمه تایم نیز به تازگی تعویض شده‌اند. در آگهی دیگری سدان V8 با همین مدل یعنی تولید سال 1391 به قیمت 48 میلیون تومان به فروش می‌رسد. این خودرو 138 هزار کیلومتر راه رفته است و فروشنده می‌گوید به دلیل مهاجرت کمتر از قیمت بازار آن را به فروش می‌رساند. البته با مقایسه مورد قبلی که دقیقا ویژگی‌های این خودرو را دارد، به نظر می‌رسد بیراه نمی‌گوید.

منبع : ویرلن

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403