رفع مشکلات گوگل کروم نسخه اندروید ؛ چگونگی عیب یابی در مروگر کروم گوشی


مطلب رفع مشکلات گوگل کروم نسخه اندروید ؛ چگونگی عیب یابی در مروگر کروم گوشی برای اولین بار در وب سایت تکراتو - اخبار روز تکنولوژی نوشته شده است. - تکراتو - اخبار روز تکنولوژی - - https://techrato.com/ در این مطلب به بررسی مشکلات گوگل کروم نسخه اندروید می‌پردازیم. مرورگر کروم گوشی اندرویدی ممکن است به دلایل مختلفی دچار ایراد شود، اما می‌توان...

در این مطلب به بررسی مشکلات گوگل کروم نسخه اندروید می‌پردازیم. مرورگر کروم گوشی اندرویدی ممکن است به دلایل مختلفی دچار ایراد شود، اما می‌توان بسیاری از آنها را با روش هایی ساده برطرف کرد.

گوگل کروم (Google Chrome) یک مرورگر وب است که در شهریور ۱۳۸۷ بر پایه کرومیوم عرضه شد. موتور این مرورگر رایگان از قابلیت ها و امکانات زیادی برخوردار است.

گوگل کروم مرورگری امن، سریع و با ثبات بوده و همین موضوع سبب شده تا به یکی از محبوبترین مرورگرهای دنیای وبگردی تبدیل شود. قدرت این مرورگر به عملکرد برنامه و سرعت پردازش آن به زبان جاوا اسکریپت آن بستگی دارد. گوگل کروم از زبان‌های بسیاری مانند فارسی نیز پشتیبانی می‌کند.

رفع مشکلات گوگل کروم نسخه اندروید

مرورگر Chrome هم برای اندروید و هم برای iOS عرضه شده است. ممکن است در هنگام کار کردن با این مرورگر در موبایل به مشکلاتی برخورد کرده باشید در این مطلب سعی داریم به ایرادات رایج در گوگل کروم اندروید بپردازیم.

مشکل باز نشدن مرورگر Google Chrome

یکی از رایج ترین مشکلات گوگل کروم نسخه اندروید فریز شدن یا باز نشدن این مرورگر است. اگر نسخه اندروید کروم خراب باشد یا ناگهان فریز شده و اصلا کار نکند، احتمالا یکی از این پیام ها را خواهید دید.

۱. خطای پروکسی در Google Chrome:

err_connection_reset_chrome

۲. این صفحه وب در دسترس نیست:

err_connection_closed err_connection_failed

اگر به جای صفحه وب مورد نظرتان یک کد خطا دریافت کردید، احتمالا مرورگر کروم با مشکل روبرو است. مشکلات رایج کروم احتمالا شامل یکی از گزینه های زیر خواهد بود.

سایت مورد نظر در دسترس نیست. وب‌سایتی باز نمی‌شود. سایت HTTPS باز نمی‌شود. عکسی باز نمی‌شود. برگه جدید باز نمی‌شود.

برای رفع هر کدام از این عیوب می‌توانید روش های زیر را امتحان کنید.

۱. اتصال اینترنت گوشی را چک کنید

ابتدا مطمئن شوید که تلفن همراه‌تان به وای فای متصل بوده یا داده تلفن همراه روشن باشد. ممکن است که به طور کل اینترنت قطع باشد، پس در اولین قدم اینترنت موبایل را چک کنید.

۲. گوگل کروم گوشی را مجددا راه‌اندازی کنید.

روی گزینه مربع شکل در کلیدهای ناوبری مجازی در پایین صفحه نمایش بزنید تا همه برنامه ها را یکجا ببینید. با کشیدن کروم به یک سمت یا با کلیک کردن روی ضربدر گوشه بالایی سمت راست، کروم را ببندید و دوباره باز کنید.

در اولین قدم برای رفع مشکلات گوگل کروم نسخه اندروید ابتدا از اتصال به اینترنت مطمئن شوید

اگر مایلید که به هر دلیل مرورگر گوگل کروم خود را یک‌بار از نو راه‌اندازی کنید، نیازی نیست که آن را ببندید و از نو اجرا کنید. بلکه می‌توانید با استفاده از ترفندی ساده، مروررگر را با حفظ تمامی تب‌های باز، از نو راه‌اندازی کنید. برای انجام این کار از کد دستوری زیر استفاده کنید.

chrome://restart

بعد از تایپ عبارت بالا در مرورگر کروم اینتر بزنید. بلافاصله مرورگر بسته شده و به طور خودکار مجددا باز می‌شود.

۳. اپلیکیشن های اضافی یا صفحات دیگر کروم را ببندید

اگر گوگل کروم نمی‌تواند صفحه مورد نظر شما را باز کند، این احتمال وجود دارد که حافظه گوشی موبایلتان پر شده باشد و بنابراین سایت مورد نظر باز نخواهد شد.

برای آزاد شدن حافظه گوشی همه تب های کروم را به جز صفحه ای که پیغام خطا را نشان می‌دهد، ببندید و از اپلیکیشن هایی که در حال اجرا هستید، خارج شوید. اکنون صفحه ای را که با خطا مواجه شده‌اید را رفرش بدهید.

۴. رفرش دهید

اگر نسخه اندروید مرورگر کروم جواب نمی‌دهد شاید بتوانید با یک ریفرش یا تازه سازی ساده آن را مجددا به کار بیاندازید. برای این کار روی گزینه سه نقطه روی هم در سمت راست نمایشگر کلیک کنید، در منوی ظاهر شده روی گزینه فلش دایره ای شکل رفع مشکلات گوگل کروم نسخه اندروید ؛ چگونگی عیب یابی در مروگر کروم گوشی بزنید تا صفحه مجددا تازه سازی شود.

۵. حافظه پنهان را پاک کنید

اگر مرورگر کروم موبایل نمی‌تواند صفحه مورد نظر شما را بارگیری باز نمی‌کند، ممکن است اطلاعاتی در گوگل کروم گوشی ذخیره شده که مانع از بارگذاری آن می‌شود. در ابتدا برای رفع این مشکل گوگل کروم روش زیر را انجام دهید.

رفع مشکلات گوگل کروم نسخه اندروید ؛ چگونگی عیب یابی در مروگر کروم گوشی

روز گزینه سه نقطه رفع مشکلات گوگل کروم نسخه اندروید ؛ چگونگی عیب یابی در مروگر کروم گوشی بزنید و روی گزینه New incognito tab کلیک کنید. صفحه مورد نظر خود را در اینکاگنیتو یا همان حالت ناشناس کروم سرچ کنید. اگر موفق نشدید، حافظه پنهان و کوکی‌ها را پاک کنید.

پاک کردن حافظه پنهان

برای پاک کردن کوکی ها و حافظه پنهان مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید.

روز گزینه سه نقطه رفع مشکلات گوگل کروم نسخه اندروید ؛ چگونگی عیب یابی در مروگر کروم گوشی بزنید و به بخش Settings بروید. در بخش Advanced گزینه حریم خصوصی (Privacy) را انتخاب کنید. روی Clear browsing data بزنید و سپس در قسمت محدود زمانی، All time را انتخاب کنید. در انتها روی پاک کردن داده ها (Clear data) بزنید.

اکنون به مرورگر کروم بازگردید و صفحه ای را که خطا نشان می‌داد، مجددا رفرش (refresh) کنید.

روش عیب یابی خرابی گوگل کروم

توجه داشته باشید که ممکن است در برخی موارد، مشکل از نسخه اندروید گوگل کروم شما نبوده، بلکه وب سایت مورد نظر با مشکل روبرو باشد. برای دانستن این موضوع، صفحه مورد نظر را در مرورگر دیگری مانند فایرفاکس یا سافاری جستجو کنید.

اگر باز هم صفحه بارگذاری نشد، پس به احتمال بسیار زیاد سایت مورد نظرتان دچار مشکل بوده و یا ممکن است که شبکه شما دچار اشکال شده باشد. اما اگر در مرورگرهای دیگر بالا آمد، پس در این صورت مرورگر گوگل کروم خود را حذف کنید و دوباره آن را نصب کنید.

برنامه گوگل کروم گوشی خود را به روزرسانی کنید

اگر مشکل مروگر کروم گوشی موبایل تان همچنان ادامه دارد و برای باز کردن صفحات مختلف شما را اذیت می‌کندف بهتر است که این برنامه را به روزرسانی کنید، برای این کار به گوگل پلی یا کافه بازار بروید و آن را دانلود کنید.

اگر شما هم روشی برای رفع مشکل گوگل کروم نسخه اندروید دارید، آن را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید.

اخبار اپلیکیشن را با تکراتو دنبال کنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس