بخشی از تجارب آقای مهدی تنها (مدیر دبیرستان احسان) را با یک دیگر می خوانیم:
? از جمله کارهایی که آقای علّامه برای چشاندن حلاوت تربیت انجام میداد، این بود که نمونه هایی از تغییرات ایجاد شده در بچّه ها و فارغ التّحصیلان را در جمع معلّمان مطرح میکرد. اینکار فوق العاده تأثیر گذار بود. یادم میآید یک بار ماجرای مادری را تعریف کرده بود که گفته بود: «زمستان بود. نیمه شب بلند شدم بروم روی بچّه ام را بکشم تا مبادا یک وقت پتو از روی او کنار رفته باشد و سرما بخورد. دیدم که در جایش نیست. مضطرب شدم! ناگهان دیدم گوشه اتاق مهمان خانه، فرش را کنار زده و روی زمین نماز میخواند.»
آن معلّمی که به بچّه ها گفته است «بچّه ها نماز شب!» اگر بفهمد کلامش اثر کرده، این لذّت را با هیچ چیز عوض نمیکند.
? بعد از برگزاری هر اردو، غالباً خانواده ها میآمدند و تشکّر می کردند و می گفتند: از وقتی که از اردو برگشته، بعضی خصلت ها در او شکل گرفته است؛ مثلاً دائم الوضوست. آنجا دوتا مربّی را دیده است که این ها دائم الوضو بودند یا..
? توضیح عکس: آقای مهدی تنها در میان جمعی از دانش آموزان.
? منبع: مصاحبه با آقای مهدی تنها؛ مؤسسه متن؛ در دست انتشار.
بخشی از تجارب آقای مهدی تنها (مدیر دبیرستان احسان)
معلّم در محیط مدرسه یا اردو می تواند اثر گذاری ویژه ای بر دانش آموزان داشته باشد. یکی از کارهایی که این اثر را عمق می بخشد، باور به اهمّیّت آن کار است. باورمندی شخص معلّم و تلاش برای تأثیرگذاری مثبت بر دانش آموزان، باعث بهبود مثبت و ماندگار در دانش آموزان می شود و هم چنین حلاوت و شیرینی ویژه ای را برای معلّمان به یادگار می گذارد. ]]>
معلّم در محیط مدرسه یا اردو می تواند اثر گذاری ویژه ای بر دانش آموزان داشته باشد. یکی از کارهایی که این اثر را عمق می بخشد، باور به اهمّیّت آن کار است. باورمندی شخص معلّم و تلاش برای تأثیرگذاری مثبت بر دانش آموزان، باعث بهبود مثبت و ماندگار در دانش آموزان می شود و هم چنین حلاوت و شیرینی ویژه ای را برای معلّمان به یادگار می گذارد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
تاریخ :
چهارشنبه 1397/09/14 ساعت 08:42