مدارس غیرایمن در دولت تدبیر و امید به 30 درصد کاهش یافت


مدارس غیرایمن در دولت تدبیر و امید به 30 درصد کاهش یافت

به گزارش ایرنا، سید محمد بطحایی شامگاه سه شنبه افتتاح همزمان طرح های زیربنایی و اقتصادی استان سمنان با حضور رئیس جمهوری به صورت ویدئو کنفرانس در سالن هلال سمنان، افزود: 70 درصد مدارس کشور در 12 سال گذشته غیرایمن بود، اما...

به گزارش ایرنا، سید محمد بطحایی شامگاه سه شنبه افتتاح همزمان طرح های زیربنایی و اقتصادی استان سمنان با حضور رئیس جمهوری به صورت ویدئو کنفرانس در سالن هلال سمنان، افزود: 70 درصد مدارس کشور در 12 سال گذشته غیرایمن بود، اما اکنون در دولت تدبیر و امید این میزان به 30 درصد کاهش یافت.
وی اظهار داشت: هشت هزار کلاس درس امسال با آغاز سال تحصیلی به بهره برداری رسید که چهار هزار کلاس درس با کمک خیران ساخته شد، تا پایان امسال 2 هزار کلاس درس به تعداد کلاس های درس کشور افزوده می شود که یک هزار کلاس با مشارکت خیران ساخته می شود.
وی به بهره برداری از 2 مدرسه در سفر کاروان تدبیر و امید به استان سمنان اشاره و اضافه کرد: مدرسه خیرساز بختیاری و پیامبر اعظم (ص) در استان سمنان با مشارکت 52 درصدی خیران با کمک 21 میلیارد ریالی ساخته شد که این میزان کمک خیران چشمگیر و قابل توجه است.
وی خاطرنشان کرد: 41 میلیارد ریال برای ساخت 2 واحد آموزشی 12 کلاسه در استان سمنان هزینه شد.
وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: 2 مدرسه ساخته شده با کمک خیران در استان سمنان ظرفیت پذیرش حدود 360 دانش آموز را دارد.
وی ابراز داشت: استان سمنان در از لحاظ کیفیت آموزش شرایط مطلوبی دارد.
وزیر آموزش و پرورش گفت: نرخ با سوادی 98.5 درصد و نرخ 99 درصدی تحت پوشش دانش آموزان ابتدایی در استان سمنان نشان از دانش پروری و فرهیختگی این استان دارد.
به گزارش ایرنا، بیش از 120 هزار دانش آموز در یک هزار و 100 مدرسه استان سمنان تحصیل می کنند.
استان سمنان چهار هزار و 567 کلاس درس دارد که یک هزار و 761 کلاس تخریبی است و یک هزار و 951 کلاس به مقاوم ‌سازی نیاز دارد.
به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران روزهای سه شنبه و چهارشنبه در قالب سفر کاروان تدبیر و امید در استان سمنان حضور دارد و در این سفر 78 مصوبه با 14 هزار و 660 میلیارد ریال پیش بینی شده است.
7342/6103
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس عجیبی که منوچهر هادی از دخترش موقع سال تحویل رو کرد+ عکس