چهارمین سپیدار سال آینده برگزار می شود/ می خواهیم بچه ها با مسائل محیط زیستی درگیر شوند


چهارمین سپیدار سال آینده برگزار می شود/ می خواهیم بچه ها با مسائل محیط زیستی درگیر شوند

کروبی با اشاره به تلاش جشنواره سپیدار برای آشنایی کودکان و نوجوانان با چالش های محیط زیستی گفت: چهارمین دوره جشنواره سال آینده برگزار می شود.

«رضا کروبی» در پاسخ به این پرسشی درباره روند برپایی جشنواره سپیدار به خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، گفت: ما برگزاری جشنواره سپیدار را چهار سال پیش آغاز کردیم و قرار بود برخی نهادها در برگزاری جشنواره سپیدار با ما همکاری کنند. به هرصورت در سه سال گذشته ما با تمام توان سه دوره از جشنواره سپیدار را برگزار کردیم اما همراهی ها کافی نبود.

مدیر انتشارات فنی ایران اظهار داشت: در سه دوره گذشته نتوانستیم اطلاع رسانی خوب و جامعی برای جشنواره داشته باشیم و در نتیجه تعداد کمی از کودکان و نوجوانان متوجه شدند که چنین جشنواره ای قرار است برگزار شود.

چهارمین سپیدار سال آینده برگزار می شود/ می خواهیم بچه ها با مسائل محیط زیستی درگیر شوند

وی بیان کرد: در اطلاع رسانی برای جذب دانش آموزان کشور به منظور شرکت در جشنواره سپیدار امکاناتی نداریم. بنابراین فراخوان ما محدود بود و آن گستردگی که مدنظر ما بود، حاصل نشد . مدنظر ما بود که ده ها هزار نفر در این جشنواره شرکت کنند و درگیر مسایل زیست محیطی شوند اما به این هدف نرسیدیم. جشنواره سپیدار حرکت جدیدی بود و در ابتدا همه گفتند چه کار عالی و جدیدی که بخش خصوصی به آن وارد شده است اما در پای عمل ما دست تنها ماندیم.

مدیر انتشارات فنی ایران خاطر نشان کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سالنی برای اختتامیه همایش در اختیار ما قرار داد. ما سه دوره این جشنواره را با سختی و زحمت زیاد برگزار کردیم. ما بخش خصوصی هستیم و نمی توانیم با هزینه های هنگفت تبلیغاتی بچه ها را جذب کنیم. بهترین نهادی که می تواند در اطلاع رسانی با ما همکاری کند، آموزش و پرورش است.

کروبی با بیان اینکه امسال جشنواره سپیدار را برگزار نمی کنیم، عنوان کرد: با توجه به مشکلات پیش رو و عدم همکاری نهادها نتوانستیم، جشنواره سپیدار را امسال برگزار کنیم.متوجه شدیم که فقط باید به امکانات خود اکتفا کنیم و هیچ نهادی با ما همکاری نمی کند. ان شالله چهارمین دوره جشنواره سپیدار را سال آینده برگزار می کنیم.

چهارمین سپیدار سال آینده برگزار می شود/ می خواهیم بچه ها با مسائل محیط زیستی درگیر شوند

وی با اشاره به رشد کمی و کیفی آثار در جشنواره سپیدار، بیان کرد: در نخستین دوره جشنواره یعنی در سال 94، 440 اثر دریافت کردیم و در سومین دوره که سال گذشته برگزار شد، 2200 اثر داشتیم.هدف ما از برگزاری این جشنواره این است که بچه ها با مسایل زیست محیطی آشنا و حتی درگیر آن شوند. این جشنواره در شاخه های مختلف همچون داستان، شعر، عکس، نقاشی، روزنامه دیواری، مقاله و فعالیت گروهی برای کودکان و نوجوانان برگزار می شود و سال قبل بخش بزرگسال را نیز به آن اضافه کردیم.

وی تصریح کرد: سه سال است جشنواره سپیدار را برگزار کردیم و در واقع سه سال در جلب مشارکت سایر نهادها را امتحان کردیم و هیچ نتیجه ای نگرفتیم. به این نتیجه رسیدیم که خودمان باید اقدام کنیم و تمام کارها را خودمان انجام دهیم.

گفتنی است، انتشارات فنی ایران تاکنون کتابهای بسیاری با محوریت مهارتهای زندگی و محیط زیست منتشر کرده است. مهر ماه امسال رمان‌های «اشباح جنگل سوخته» ،‌»گلوله و پلنگ» و «اندوه بالابان» اثر مهدی رجبی، «انجمن یوزهای شریف» نوشته حمید اباذری،«کبوترباشی و زرافه‌های پرنده» و «تفنگ اهلی» اثر مسعود ملک یاری، «سموره» نوشته‌ آذر ودودی، «سیمرغ پدربزرگ من بود» اثر فاطمه سرمشقی، «شهر بدون پلاستیک» نوشته‌ بدری مشهدی، ، «یک فرارآشغالانه» نوشته‌ پیام ابراهیمی و «مشترک مورد نظر در دسترس نمی باشد» اثر مهسا لزگی به همت انتشارات فنی ایران چاپ و رونمایی شد.

پایان پیام/31

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در