104 خانوار 2 معلول خراسان شمالی خانه دار می شوند


104 خانوار 2 معلول خراسان شمالی خانه دار می شوند

بجنورد- ایرنا- معاون امور بازسازی و مسکن بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی گفت: کمک به ساخت 104 واحد مسکونی برای خانواده های 2 معلول و بیشتر استان در دستور کار است که تاکنون 30 نفر از متقاضیان با مراجعه به بانک، نسبت به انعقاد قرار داد مبادرت کرده اند.

علی روحانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: متقاضیان برای ساخت این واحدهای مسکونی، علاوه بر دریافت تسهیلات 250 میلیون ریالی طرح ویژه مسکن روستایی از کمک 180 میلیون ریال بلاعوض هم بهره مند می شوند.
وی افزود: برای ساخت هر واحد مسکونی، 100 میلیون ریال توسط بنیاد مستضعفان، 60 میلیون ریال توسط بهزیستی و 20 میلیون ریال از منابع حساب 100 بنیاد مسکن کمک بلاعوض پرداخت می شود.
وی خاطرنشان کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بر اساس تفاهم نامه منعقد شده با بنیاد مستضعفان و بهزیتسی نسبت به خانه دار کردن خانواده ها با 2 نفر معلول اقدام کرده است و پیش از این، ساخت 209 واحد مسکونی پیگیری شده است که از این تعداد، 105 واحد قبل از سال 97 تکمیل و به متقاضیان واگذار شده است.
وی با بیان اینکه 64 واحد از این تعداد، ناتمام است افزود: ساخت این واحدها پیش از سال 94 آغاز شده اما، هنوز تکمیل نشده است.
معاون امور بازسازی و مسکن بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی گفت: از محل کمک های بهزیستی، وبنیاد مستضعفان و بنیاد مسکنبرای تکمیل هر واحد، 120 میلیون ریال کمک بلاعوض پرداخت می شود.
اکنون 19 هزار معلول زیر پوشش بهزیستی خراسان شمالی قرار دارند.
7185/ 6042

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی