آمریکا موقعیت جهانی و رهبری غرب را از دست داده است


آمریکا موقعیت جهانی و رهبری غرب را از دست داده است

همدان- ایرنا- کارشناس عالی امور استراتژیک گفت: آمریکا امروز موقعیت جهانی و رهبری جهانی غرب را از دست داده و اقتصاد آن به شدت افت کرده است.

به گزارش ایرنا، محمدحسن قدیری ابیانه روز دوشنبه در جمع دانشجویان مراکز علمی شهرستان ملایر با موضوع «اُفول آمریکا» در دانشکده علوم قرآنی این شهر افزود: اگر آمریکا می دانست در جنگ نظامی با ایران موفق می شود، به طور حتم با ما وارد جنگ نظامی می شد.
وی با بیان اینکه نقاط قوت و ضعف، امکانات و نیازهای خود و دشمن و آینده این رویایی را باید بشناسیم اظهار داشت: از زمان قرار گرفتن «دونالد ترامپ» در راس دولت آمریکا، شکافی که در این کشور ایجاد شد، نسبت به گذشته بی سابقه است.
سفیر اسبق جمهوری اسلامی ایران در مکزیک و استرالیا به وضعیت اقتصادی آمریکا اشاره و بیان کرد: کل بدهی های آمریکا 71 هزار میلیارد دلار و بدهی دولت فدرال آمریکا 21 هزار میلیارد دلار، یعنی بیش از 430 سال درآمد نفتی ایران است.
قدیری ابیانه ادامه داد: طبق ارزیابی های کارشناسان آمریکایی سالانه 2 هزار میلیارد دلار به بدهی های این کشور اضافه می شود که برابر با 40 سال درآمد نفتی ایران است.
وی سرانه بدهی آمریکا را 217 هزار دلار عنوان کرد و گفت: هر اندازه دلار در دنیا چاپ شود، باید جزو بدهی های آمریکا محسوب شود.
قدیری ابیانه خاطرنشان کرد: به گفته ترامپ، آمریکا هفت هزار میلیارد دلار به اندازه 150 سال درآمد نفتی ایران در عراق و افغانستان هزینه کرد، اما از این تجاوز سودی نصیب آنها نشد.
وی با بیان اینکه محبوبیت ایران چندین برابر آمریکا در عراق شده است ادامه داد: زمانی دلار آمریکا تنها واحد تجارت جهانی بود، اما با شکل گیری اتحادیه اروپا و انتشار یورو، دلار آمریکا از انحصار کامل درآمد.
عضو انجمن علمی علوم راهبری به تحریم مالی 14 کشور جهان از سوی آمریکا اشاره کرد و گفت: اینها کشورهایی هستند که به تحریم ایران پیوسته اند و حدود 40 درصد از تجارت جهان را دارند.
قدیری ابیانه اظهار داشت: این کشورها در صدد هستند تجارت خود را با پول داخلی و بدون استفاده از دلار انجام دهند و این برای آمریکا بسیار خطرناک است.
وی خاطرنشان کرد: خروج دلار آمریکا از تجارت جهانی بسیار خطرناک تر از انفجار چند بمب اتم در این کشور است و این امر نشان می دهد که قدرت آمریکا رو به اُفول است و قدرت نرم خود را از دست داده است.
قدیری ابیانه افزود: امروز جهان از تک قطبی به سمت چند قطبی پیش می رود و کشورهایی همچون چین، هند، ژاپن و روسیه اقتصادهای خود را بازیابی می کنند و این برای آمریکا خطرناک است.

**حرکت جهان اسلام به سمت شکل گیری تمدن بزرگ اسلامی
این کارشناس عالی امور استراتژیک گفت: مجموعه کشورهای اسلامی با وجود منابع نفت و گاز، نقاط استراتژیک، وسعت و جمعیت اگر متحد شوند، به ابرقدرتی تبدیل می شوند که هیچ قدرتی توان مقابله با آنها را ندارد.
قدیری ابیانه ادامه داد: به واسطه همین قدرت و موقعیت ویژه کشورهای اسلامی، دشمنان به ویژه آمریکا همواره به دنبال ایجاد تفرقه بین مسلمانان هستند و با ایجاد گروه های تکفیری همچون داعش به این تفرقه ها دامن می زنند.
وی بیان کرد: به اذعان دوست و دشمن، ایران محور این تمدن رو به شکل گیری است و ملت های مسلمان منطقه بیدارتر از قبل شده اند.
قدیری ابیانه با بیان اینکه آمریکا برای از دست ندادن تک ابرقدرتی خود دست به هر جنایتی می زند گفت: آنها به دنبال تسلط بر نفت ایران و خاورمیانه هستند و می خواهند جلوی شکل گیری قطب های جدید جهانی را بگیرند.
سفیر اسبق جمهوری اسلامی ایران در مکزیک و استرالیا خاطرنشان کرد: آمریکا چون توان مقابله نظامی با ایران را ندارد، از طریق جنگ اقتصادی و ایجاد فتنه و نارضایتی در بین مردم و اعمال تحریم می خواهد از درون به نظام ما ضربه بزند.
قدیری ابیانه تاکید کرد: این در حالیست که آمریکا در تمام این سیاست ها شکست خورده است و به کوری چشم دشمنان امسال چهل سالگی انقلاب اسلامی را جشن می گیریم و برای 50 سال آینده کشور نیز برنامه ریزی کرده ایم.
وی با تاکید بر اینکه هدف آمریکا تجزیه ایران است، توافق با آمریکا را غیرممکن دانست و افزود: در شرایط کنونی باید هدف دشمن را بشناسیم و راهی جز مقاومت نداریم.
قدیری ابیانه، پیشرفت ایران را طی 40 سال گذشته و در اوج تحریم های ظالمانه دشمن بسیار خوب و در حال رشد دانست و گفت: ایران امروز به یک قدرت بزرگ موشکی در جهان تبدیل شده است و هر اتفاقی در دنیا رخ داده، به نفع ایران بوده است.
وی خاطرنشان کرد: پیچ تاریخی که رهبر معظم انقلاب مطرح کردند، از نظر من زمان آغاز اُفول آمریکا، تحلیل رفتن جهان تک قطبی و شکل گیری جهان چند قطبی است.
کارشناس عالی امور استراتژیک اظهار داشت: این دوران پر از تهدید و فرصت است که باید از آنها استفاده کرده و تمامی تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم و لازمه آن حرکت متحد مردم و مسئولان پشت سر رهبر معظم انقلاب است.
قدیری ابیانه با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور ادامه داد: چنانچه مردم یک ارزیابی دقیقی از وضعیت دشمنان و همچنین وضعیت داخل کشور داشته باشند، می توانیم مشکلات کنونی را با موفقیت پشت سر بگذاریم.
7528/2087

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاست خارجی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر جذاب خانم بازیگر فیلم آواز تهران بعد 33 سال / هنوز مجرد !! + بیوگرافی و عکس ها