تلاش شورای شهر برای بازگشایی نرده‌های چهارراه ولیعصر به روش مسالمت‌آمیز


تلاش شورای شهر برای بازگشایی نرده‌های چهارراه ولیعصر به روش مسالمت‌آمیز

یک عضو شورای شهر تهران گفت: مشکل نرده‌های چهارراه ولیعصر(عج) قابل حل است و با هماهنگی میان مدیریت شهری و پلیس راهور، می‌توان آن را به صورت مسالمت‌آمیز حل کرد.

به گزارش مشرق، حجت نظری در حاشیه اعتراض برخی از سازمان‌های مردم‌نهاد به نرده‌های چهارراه ولیعصر (عج) که تردد را برای افراد دارای معلولیت و شهروندان دشوار کرده است، اظهار داشت: ما نباید برای حل یک مشکل، از پله آخر شروع کنیم. شاید مطرح کردن این موضوع در فضای رسانه، آخرین گامی بود که باید اتفاق می‌افتاد و این اطلاع‌رسانی زمانی بهتر بود که هماهنگی‌های لازم میان مدیریت شهری و راهور ناجا اتفاق می‌افتاد و بعد از اخذ نتیجه، در خصوص آن اطلاع‌رسانی می‌شد. در حال حاضر نیز این مشکل قابل حل است و تلاش می‌کنیم به شکل مسالمت‌آمیزی آن را حل کنیم.

این عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران با بیان اینکه با هماهنگی‌هایی که میان شهرداری منطقه ۶ و ۱۱ شده بود، این نرده‌ها در بیشتر ایام سال باز بود و مردم از آن تردد می‌کردند، افزود: به نظر می‌آید مشکلی که در حال حاضر ایجاد شده و تمامی نرده‌ها بسته شده، ناشی از خبرهایی است که در فضای مجازی و رسانه‌ها منعکس شده که این اتفاق خوبی نیست و ما باید شهر را برای تردد تمام شهروندان مناسب‌سازی کنیم.

بیشتر بخوانید:

چراغ قرمز پلیس این بار برای حذف محدوده زوج و فرد

وی تأکید کرد: تردد در عرض خیابان یا زیرگذر برای افرادی که از لحاظ جسمی دچار معلولیت و ویلچری هستند، دشوار است و ما برای آن چاره‌اندیشی می‌کنیم.

نظری با اشاره به لزوم بازگشایی نرده های چهارراه ولیعصر (عج) در مسیر عابر پیاده اظهار کرد: پلیس راهور پلیس می‌تواند به کمک چراغ عابر، تردد شهروندان را در چهارراه ولیعصر (عج) مدیریت و از ایجاد ترافیک جلوگیری کند.

وی با بیان اینکه باید نرده های چهارراه ولیعصر (عج) در مسیر عابر پیاده بازگشایی شود، چرا که اگر کسی که روی ویلچر می نشیند بخواهد از این چهارراه عبور کند، نه نرده ها باز هستند و نه می تواند از زیرگذر استفاده کند، گفت:
هیچ آسانسوری در زیرگذر وجود ندارد تا معلولین بتوانند از آن استفاده کنند. انتظار داشتیم این مشکل با آرامش و با تعامل مسئولان ناجا، پلیس راهور و مدیران شهری حل شود اما متاسفانه چنین تعاملی شکل نگرفت.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: حتماً باید شرایط به گونه‌ای شود که همه شهروندان بتوانند در معابر شهری تردد کنند. این اصلا خوب نیست که بخشی از جامعه نتوانند در معابر به راحتی تردد کند. به نظر می‌رسد بهترین اتفاق این است که همه شهروندان بتوانند از سطح شهر برای تردد استفاده کنند.

نظری با بیان اینکه شهر باید انسان محور شود، عنوان کرد: شهر نباید خودرومحور باشد. شهروندان باید برای تردد در سطح شهر در اولویت باشند اما به نظر می رسد بخشی از تصمیم‌گیرندگان شهری با این موضوع موافق نیستند. ما از سال گذشته تلاش کردیم نرده‌ها بازگشایی شوند و شهروندان بتوانند از سطح خیابان گذر کنند؛ البته این اتفاق در برخی مواقع رخ داد و نرده ها بعضا باز شدند اما موضوع رسانه ای شد و به هر دلیل با بازگشایی نرده ها مخالفت صورت گرفت.

این عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: اگر بازگشایی نرده ها صورت نگیرد و امکان تردد عابران از سطح خیابان مهیا نشود، در نهایت باید فکری به حال مناسب‌سازی زیرگذر کنیم. ممکن است ناچار شویم در زیرگذر آسانسور یا بالابر تعبیه کنیم اما از لحاظ فنی این را بررسی نکرده‌ام که آیا امکان تعبیه آسانسور در حال حاضر وجود دارد یا خیر؟

قرار بود عصر امروز برخی از سمن‌ های حامی معلولین در اعتراض به حصارهای چهارراه ولیعصر تجمع داشته باشند که این اتفاق نیفتاد و تنها تعدادی دوچرخه‌سوار و دو معلول حضور داشتند. همچنین الهام فخاری و محسن پورسیدآقایی نیز قرار بود در این محل حاضر شوند که تنها حجت نظری در این محل حاضر شد.

منبع: مهر

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا