شهر جدید پردیس مشکلات روستاها را افزایش داده است


شهر جدید پردیس مشکلات روستاها را افزایش داده است

تهران-ایرنا- نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: غفلت هایی که در ساخت شهر جدید پریس شده مشکلات روستاهای این شهرستان را افزایش داده است.

سید فرید موسوی در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به محدودیت های پیش رو خاطر نشان کرد: در حوزه اعتبارات و انرژی محدودیت های داریم که باید در برنامه ریزی ها مد نظر قرار بگیرند.
موسوی گفت: برنامه مدون برای برون رفت از وضعیت جاری در سطح روستا نداریم و این مسائل و مشکلات عدیده ای را برای ساکنان این روستاها نظیر آب شرب، حریم روستاها، معابر، طرح‌های هادی، عدم تعیین تکلیف اراضی ملی و اراضی در اختیار دولت، مسائل حوزه کشاورزی ایجاد کرده که همه موارد نگران کننده هستند.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: با توجه به اینکه سیاست های ملی کشور مبنی بر توسعه مناطق روستایی قرار داده شده حل نشدن این مشکلات در تعارض با سیاست کلان برای توسعه روستایی است.
وی افزود: در این جلسه با حضور روسای ادارات شهرستان و اعضای شوراهای روستا و دهیاران یکسری از مسائل مطرح شد و در طی جلسه هماهنگی هایی با ادارات کل صورت گرفت.
موسوی اظهار داشت: با تغییراتی که در فرمانداری پردیس ایجاد شده، مسئولین نگاه ویژه ای به حل مشکلات این منطقه داشته باشند.
وی عنوان کرد: زیبنده نیست شهری که هنوز 10 سال از ایجاد آن نگذشته وارث این چنین مسایل و مشکلاتی باشد که در نگاه اول شاید لاینحل باشد.
نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به همراهی مجمع نمایندگان اظهار داشت: با همفکری و مشارکت همه اعضای مسئول در شوراها، دولت، مردم و ساکنان راه حل هایی برای رفع مسائل و مشکلات شهروندان شهرستان پردیس پیدا می کنیم.
موسوی با بیان اینکه بعضی از روستاهای این شهرستان قدمت تاریخی دارند اظهار داشت: مسائل ریز و درشتی روستائیان را درگیر کرده است و امیدواریم در مدت باقی از مسئولیت با استفاده از ظرفیت های مجلس بتوانیم مشکلات آنها را تا حدودی مرتفع کنیم.
وی با اشاره به مصوبات جلسه خاطر نشان کرد: در بحث تامین آب شرب هماهنگی‌هایی با اداره کل سازمان برنامه و بودجه انجام شده است.
نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به قرارگیری 85 درصد از مساحت شهرستان در اراضی ملی و منابع طبیعی تصریح کرد: مساله محیط زیست مشکلات خاص خود را دارد.
گفتنی است در این جلسه معاونت عمرانی فرماندار بخشدار و شهردار بومهن و تمامی اعضای شورای روستایی و دهیاران شهرستان پردیس و روسای ادارات حضور داشتند و مشکلات روستاهای خود را مطرح کردند.
تهرام /9441//1348

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا