سهم اعتبار شهرستان ها به نسبت وسعت و جمعیت مشخص شود


سهم اعتبار شهرستان ها به نسبت وسعت و جمعیت مشخص شود

به گزارش ایرنا علاالدین بروجردی روز دوشنبه در جلسه ستاد باز آفرینی شهری در محل فرمانداری بروجرد افزود: آنچه که در مرکز استان لرستان برای تقسیم اعتبارات ستاد بازآفرینی شهری صورت می گیرد عادلانه نیست و معمولا در حق شهرستان ها...

به گزارش ایرنا علاالدین بروجردی روز دوشنبه در جلسه ستاد باز آفرینی شهری در محل فرمانداری بروجرد افزود: آنچه که در مرکز استان لرستان برای تقسیم اعتبارات ستاد بازآفرینی شهری صورت می گیرد عادلانه نیست و معمولا در حق شهرستان ها اجحاف می شود.
وی با اشاره به اینکه محدوده تقسیم اعتبارات باید به نسبت شهرستان ها انجام گیرد گفت: این موضوع باید از سوی وزارت خانه ها به مراکز استان ها ابلاغ شود.
بروجردی افزود: ظرفیت پیمانکاران شهرستان ها برای طرح بازآفرینی بافت شهری مورد استفاده قرار گیرد تا علاوه بر افزایش کیفیت اجرای طرح، اقدام ماندگاری در این راستا رقم بخورد.
وی بیان کرد: سیاست کنونی دولت تفویض اختیارات بیشتر به استانداران است و باید فرمانداران نیز از این اختیارات حداکثری بهره مند شوند.
پنج محله در بروجرد برای بازآفرینی بافت شهری انتخاب شده اند.
141 هزار هکتار اراضی ناکارآمد با 19 میلیون نفر جمعیت ساکن، هدف طرح بازآفرینی شهری در ایران هستند.
بیش از 350 هزار نفر از شهروندان لرستانی نیز در بافت های ناکارآمد و نابسامان(سکونتگاهای غیررسمی و حاشیه نشینی) زندگی می کنند که طرح بازآفرینی شهری به همراه توانمندسازی اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی در این مناطق برنامه ریزی شده است.
هیات دولت در سال 93، سند ملی بازآفرینی شهری را مصوب کرده است و بدون شک بر اساس این سند، بهسازی و نوسازی بافت های ناکارآمد شهری وظیفه یک دستگاه نیست و این سند نیز برای همکاری بیشتر نهادهای دولتی و غیردولتی تنظیم شده است.
7190/7269
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید