ماکویی ها امسال بیش از 24 هزار جلد کتاب به امانت گرفتند


ماکویی ها امسال بیش از 24 هزار جلد کتاب به امانت گرفتند

ارومیه- ایرنا- رییس اداره کتابخانه های عمومی ماکو گفت: اعضای کتابخانه های عمومی این شهرستان 24 هزار و 255 جلد کتاب در هشت ماه امسال به امانت گرفتند.

صابر عبدالله پور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در هشت ماهه سال جاری از کتابخانه های این شهرستان کتاب به امانت گرفته شده نسبت به مدت مشابه سال گذشته 53 درصد افزایش داشته است.
وی درباره تعداد مراجعه کنندگان به کتابخانه های عمومی درهشت ماه امسال بیان کرد: امسال 42 هزار نفر به کتابخانه های این شهرستان مراجعه کرده اند.
عبدالله پوراظهار کرد: اعضای فعال کتابخانه های این شهرستان چهار هزار و 887 نفر است که از این تعداد سه هزار و 150 را بانوان و یکهزار و 737 نفر را نیز آقایان تشکیل می دهند.
وی اضافه کرد: 6 کتابخانه در این شهرستان وجود دارد که به همشهریان خدمات ارائه می‌دهند که از این تعداد سه کتابخانه مشارکتی و سه کتابخانه دیگر عمومی است.
وی ادامه داد: این کتابخانه‌های مشارکتی در ادارات و سازمان‌ها از جمله جمعیت هلال‌احمر ماکو، حوزه علمیه و زندان این شهرستان فعالیت می‌کند.
رییس اداره کتابخانه های عمومی ماکو گفت: در کتابخانه های این شهرستان 83 هزار و 156 جلد کتاب با موضوعات مختلف و متنوع وجود دارد، بیش از 20هزارجلد در کتابخانه های مشارکتی است، که علاقه مندان مطالعه می توانند از آنها استفاده کنند.
به گزارش ایرنا شهرستان ماکو با بیش از 94 هزار نفر جمعیت یکی از شهرستان های شمالی استان آذربایجان غربی با 2 کشور ترکیه و جمهوری خود مختار نخجوان هم مرز است.
7132/7129

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس