استفاده از تولیدات داخلی تنها راه مقابله با کاهش ارزش «روپیه» است


استفاده از تولیدات داخلی تنها راه مقابله با کاهش ارزش «روپیه» است

رئیس جمهور پاکستان گفت: برای جلوگیری از کاهش بیشتر ارزش روپیه و حفظ ثبات ارز داخلی بهتر است مردم کالاهای ساخت داخل را خریداری کنند.

استفاده از تولیدات داخلی تنها راه مقابله با کاهش ارزش «روپیه» است
به گزارش فانوس، «عارف علوی» رئیس جمهور پاکستان گفت: برای جلوگیری از کاهش بیشتر ارزش روپیه و حفظ ثبات ارز داخلی بهتر است مردم کالاهای ساخت داخل را خریداری کنند.

وی افزود: اجتناب از خرید کالاهای خارجی و استفاده بیشتر از تولیدات داخلی تنها راه کاهش فشار بر ارزش روپیه و حل مشکلات اقتصادی پاکستان است.

علوی تأکید کرد: بسیاری از وسایل خارجی نمونه مشابه داخلی دارند و ما می‌توانیم با خرید کالاهای پاکستانی از واردات را کاهش دهیم اما این اقدام با همکاری همه مردم امکان‌پذیر خواهد بود.

رئیس جمهور پاکستان گفت: فشارهای اقتصادی باعث شده که ارزش روپیه پاکستان مقابل دلار آمریکا به پائین ترین حد خود برسد بنابراین اگر دست به دست یکدیگر ندهیم و از کالای داخلی استفاده نکنیم این مشکل حل نمی‌شود.

بانک مرکزی پاکستان اعلام کرد قیمت دلار در این کشور با 8 روپیه افزایش به بالاترین سطح خود، در چند ماه اخیر رسید که سبب کاهش شدید ارزش روپیه پول ملی این کشور شد.

به گفته کارشناسان اقتصادی واردات بیش از حد یکی از دلایل افزایش قیمت ارزهای خارجی و کاهش ارزش روپیه در پاکستان است.

«عمران‌خان» نخست وزیر پاکستان نیز در این زمینه گفت: مردم نگران افزایش قیمت دلار نباشند با ایجاد تسهیلات برای سرمایه‌گذاری خارجی و داخلی این مشکل را حل خواهیم کرد.

«اسد عمر» وزیر خزانه داری پاکستان گفت: قیمت دلار در کشور به صورت مصنوعی کنترل نخواهد شد.

عمر تأکید کرد: تقاضا برای دلار و تزریق آن در بازار ارز کشور کاهش یافته که با اجرای سیاست‌های اقتصادی این مشکل را حل خواهیم کرد.

مشکلات اقتصادی بزرگترین چالش دولت عمران‌خان است که اعتراض‌های مکرر اپوزیسیون پاکستان را نیز به دنبال داشت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صدای کوتوله برزیلی برای آموزش و سریع حرف زدن