ایران امیدوار به شکست فیلیپین در راه جام جهانی


ایران امیدوار به شکست فیلیپین در راه جام جهانی

تیم ملی بسکتبال ایران فردا در دومین مسابقه از پنجره پنجم انتخابی جام جهانی به مصاف فیلیپین می‌رود.

ایران امیدوار به شکست فیلیپین در راه جام جهانیبه گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما؛ تیم ملی بسکتبال ایران بعد از شکست مقابل استرالیا در روز نهم آذر به فیلیپین سفر کرد تا دوشنبه دوازدهم آذر با تیم ملی این کشور رقابت کند. تیم ملی فیلیپین هم پیش از این مسابقه مقابل قزاقستان شکست خورد تا شانس‌های خود را برای صعود به جام جهانی کمتر کند و همچنین تیم ایران امیدواری بیشتری برای پیروزی مقابل فیلیپین پیدا کرد. هر چند فیلیپینی ها، تغییراتی را پیش از بازی با ایران در ترکیب خود ایجاد کردند.

تا به حال تیم‌های استرالیا، نیوزیلند و کره جنوبی، صعود خود را از منطقه آسیا-اقیانوسیه به جام جهانی ۲۰۱۹ چین قطعی کرده اند. در مجموع ۳ تیم از هر دو گروه شش تیمی E و F به طور مستقیم راهی جام جهانی می‌شوند و برترین تیم چهارم گروه‌های E و F هم سهمیه هفتم را به دست می‌آورد.

رئیس فدراسیون ایران در مانیل

رامین طباطبایی رئیس فدارسیون بسکتبال ایران امروز برای همراهی تیم ملی به مانیل رسیده و همراه سفیر ایران در این کشور به تیم ملی سر زد. روزبه ارغوان، محمد ترابی، محمد حسن زاده، حامد حسین زاده، محمد جمشیدی، آرن داوودی، نوید رضایی، کیوان ریاعی، امیر صدیقی، رسول مظفری، میثم میرزایی و بهنام یخچالی بازیکنان ایران زیرنظر مهران شاهین طبع هستند.

یکی از مشکلات این سفر هم غیبت ماساژور و بدنساز همراه تیم بود که توجه زیادی به آن شد. ملی پوشان دو سفر طولانی را به استرالیا و فیلیپین پشت سر گذاشتند که به همین دلیل نیاز به حضور این نفرات در کنار تیم دیده می‌شد. هر چند مسئولان فدراسیون تاکید داشتند که در این زمینه می‌توانند از امکانات کشور میزبان استفاده کنند.

ایران امیدوار به شکست فیلیپین در راه جام جهانیبازگشت استندهاردینگر به ترکیب فیلیپین

ایران پیش از این یک بار در پنجره چهارم انتخابی جام جهانی، فیلیپین را شهریور امسال با نتیجه ۸۱ بر ۷۳ در تهران شکست داده بود. کریستین استندهاردینگر بازیکن فیلیپینی-آلمانی در آن مسابقه با ۳۰ امتیاز و ۱۲ ریباند بهترین بازیکن فیلیپین بود. این بازیکن در دیدار فیلیپین مقابل قزاقستان حضور نداشت و استنلی پرینگل، بازیکن شوتزن فیلیپینی - آمریکایی در ترکیب این تیم بازی کرد.

هر دو بازیکن در حال حاضر به عنوان تبعه خارجی محسوب می‌شوند و تنها یک بازیکن تبعه خارجی، حق حضور در تیم‌های زیرنظر فیبا را دارند. فیلیپینی‌ها با توجه به قد بلندتر بازیکنان ایرانی تصمیم گرفتند که به جای پرینگل بار دیگر استندهاردینگر را وارد ترکیب خود کنند.

گرگ اسلاوتر، پوی ارام و الکس کبگنات سه بازیکن دیگر فیلیپینی هستند که از ترکیب این تیم کنار گذاشته شدند. جیسون کاسترو و تروی روزاریو با توجه به پایان سه جلسه محرومیت به ترکیب فیلیپین برگشتند و آرویند سانتوس چهارمین تغییر فیلیپین است که آخرین بار در سال ۲۰۰۹ برای تیم ملی این کشور بازی کرده بود. به این ترتیب فیلیپینی‌ها یک سوم ترکیب خود را برای بازی با ایران تغییر دادند. در حالی که ایران بدون تغییر به مصاف این تیم می‌رود.

جون مار فاخاردو، مارسیو لسیتر، بلگا، گیب نوروود، جپت آگیلار، اسکاتی تامپسون، تنوریو و متیو رایت دیگر بازیکنان فیلیپین برای این بازی هستند.

برنامه دومین مسابقات از پنجره پنجم انتخابی جام جهانی:

یکشنبه ۱۱ آذر:

نیوزیلند ۹۷-۷۴ سوریه

کره جنوبی ۸۸-۶۷ اردن

ساعت ۱۵:۰۵ چین-لبنان

دوشنبه ۱۲ آذر:

ساعت ۱۲:۰۵ استرالیا - قطر

ساعت ۱۳:۳۰ ژاپن - قزاقستان

ساعت ۱۵:۰۰ فیلیپین - ایران

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | تصاویری تلخ از انفجار مغازه عطرفروشی در ارومیه!