تحریم قهرمان‌های زخمی و سوخته در سینمای انگلیس


تحریم قهرمان‌های زخمی و سوخته در سینمای انگلیس

انستیتوی فیلم بریتانیا اعلام کرد دیگر در فیلم‌هایی که ضد قهرمان‌هایش صورت زخمی، سوخته و معیوب داشته باشد سرمایه‌گذاری نخواهد کرد چون باعث ایجاد مشکلاتی برای نوجوان‌‌ها و جوان‌ها می‌شود.

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، یک جنبش خیریه بریتانیایی به نام «تغییر صورت‌ها» حرکتی را آغاز کرده که طی آن با فیلم‌هایی که شخصیت منفی آنها صورت های زخمی یا متفاوتی با انسان‌های معمولی دارند، مقابله شود. آنها معتقدند نشان دادن شخصیت منفی یک فیلم با صورت زخمی، سوخته و... ممکن است روی زندگی کسانی که در اجتماع با صورت‌های نه چندان زیبا زندگی می‌کنند مشکلاتی به همراه آورد.

انستیتوی فیلم بریتانیا با اعلام پیوستن به این کمپین اعلام کرده دیگر روی فیلم‌هایی که ضد قهرمان آنها چهره‌ای زخمی، سوخته یا معیوب دارند سرمایه‌گذاری نخواهد کرد. بن رابرتس مدیر صندوق انستیتوی فیلم بریتانیا در بیانیه‌ای اعلام کرد: «فیلم ها تاثیرات بسیار پرقدرتی روی جامعه دارند. آنها همین طور کاتالیزوری برای تغییر هستند. برای همین است که تعهد می‌دهیم در فیلم‌هایی که سرمایه‌گذاری آن با ماست تصاویر منفی از طریق زخم یا تفاوت‌های چهره‌ای را نمایش ندهیم».

در ماه ژوئن گذشته بکی هیوئیت مدیر کمپین «تغییر صورت‌ها» گفته بود نمایش صورت‌های معیوب برای ضد قهرمان‌ها بر روی کودکان و نوجوانانی که با این مشکلات دست به گریبان هستند تاثیرات منفی خاصی می‌گذارد. فیلدا سوییفت یکی از مدیران این کمپین از مجموعه فیلم‌های هری پاتر به عنوان مثالی خوب برای نمایش زخم روی صورت قهرمان، تقدیر کرده است.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر