کنگره ملی تحول در علوم انسانی از موقوفه آیت الله حائری برگزار می شود/ نامگذاری اردوگاه طلاب به نام آیت الله حائری شیرازی


کنگره ملی تحول در علوم انسانی از موقوفه آیت الله حائری برگزار می شود/ نامگذاری اردوگاه طلاب به نام آیت الله حائری شیرازی

نماینده ولی فقیه در فارس با اشاره به موقوفه مرحوم آیت الله حائری گفت: کنگره ملی تحول در علوم انسانی با اهدا جایزه از موقوفه مرحوم آیت الله حائری شیرازی در سال آینده برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، آیت الله لطف الله دژکام امروز ( ۱۱ آبان) در جلسه ستاد بزرگداشت ارتحال مرحوم آیت الله حائری شیرازی با اشاره به لطافت دیدگاه آیت الله حائری به فضای بیرون از ایران و آشنایی با زبان خارجی، گفت: برگزاری بزرگداشت انسان های صالح یکی از سنت های خوب دین ما است که سبب نزول رحمت خدا می شود.


نماینده ولی فقیه در فارس با بیان اینکه ذکر صالحان ذکر خداست، تصریح کرد: توجه به این نکته در شکل گیری و جهت گیری برگزاری چنین مجالسی تاثیر دارد.


وی با بیان اینکه برگزاری مراسم بزرگداشت برای انسان های صالحی مانند مرحوم آیت الله حائری کار برای خدا است، خاطرنشان کرد: وی ملک خود را وقف تحول در علوم انسانی قرار داد و چنین جلساتی در مسیر بررسی کارهای علوم انسانی باقی صالحات و جایزه وی باشد.


امام جمعه شیراز خاطرنشان کرد: سال دیگر از یادواره برگزار کردن به برگزاری یک کار علمی سنگین خواهیم رسید، جلسات همه شبیه هم و خسته کنند شده و با جلساتی برگزار شده دکتر ایمانیه پیشنهاد برگزاری جایزه علوم انسانی را مطرح کردند و مورد استقبال قرار گرفت.


آیت الله دژکام خبر داد: کنگره علمی جایزه آیت الله حائری در حوزه تحول علوم انسانی از سال آینده برگزار می شود، اردوگاه ویژه طلاب هم به نام وی نامگذاری شده است.

وی با اشاره به جامع الاطراف بودن شخصیت آیت الله حائری، بیان کرد: در راس این ویژگی امیر المومنین (ع) است که پیروانشان مانند آیت الله حائری به عنوان الگویی برای روحانیون و طلاب جهات شخصیت امام علی (ع) را درون خود داشتند.


نماینده ولی فقیه در فارس با بیان اینکه ما معتقدیم دین تمام ابعاد زندگی ما را پوشش می دهد، متذکر شد: اگر از دین شناسی دور شویم انقلاب ادامه پیدا نخواهد کرد، عینیت دیانت و سیاست به تعبیر آیت الله مدرس در تلاش های آیت الله حائری آشکار بود و ما مدیون وی هستیم.


آیت الله دژکام با بیان خاطره ای از مرحوم آیت الله حائری در جبهه، گفت: گاهی جوسازی رسانه ای سبب ترور شخصیت افراد می شود که مرحوم آیت الله حائری هم توسط جوسازی های ترور شخصیت شد اما وی با اتکا با ایمان تا آخر ایستاد که اکنون نیاز است ما هنرمندانه شخصیت حقیقی وی را معرفی کنیم.

در ادامه جلسه، علی حائری شیرازی، پسر مرحوم آیت الله حائری با بیان اینکه تعلق خاطر دیگران از ما فرزندان وی بیشتر بود و به همین دلیل این بزرگداشت برگزار می شود، گفت: بعدهای عرفانی، اخلاق سیاسی، اقتصاد اسلامی، سیاسی، فقهی و علمی از دیگر ابعاد شخصیت آیت حائری بود که قصد داریم این ابعاد را در جامعه معرفی کنیم.

وی متذکر شد: وی غرق در حوزه و منزوی نبود و یک روحانی کاملا اجتماعی همراه با منش سیاسی بود که نشان از رعایت انصاف و عدالت در سخن ها و تصمیمات وی آشکار است.

فرزند مرحوم آیت الله حائری با اشاره به هماهنگی های صورت گرفته با برخی از مسئولان تصریح کرد: دغدغه من در برگزاری این مراسم طبیعی است اما این درخواست دوستداران وی از روی محبت و اخلاص است.

هدف ما علاوه بر تبیین شخصیت آیت الله حائری برگزاری مراسم ختم یادبودی در حرم شاهچراغ (ع) بعد از نماز مغرب و عشاء است، عنوان‌کرد: اگر مقدور است پیامی از مقام معظم رهبری و مراجع در این همایش ارائه شود و از امامان جمعه موفق استان و طلاب و مسئولان دعوت شود.

فرزند نماینده اسبق ولی فقیه در فارس اظهار کرد: هدیه از وقف وی پیشنهاد خود آیت الله حائری شیرازی بود که هر سال به مقاله برتر در حوزه اقتصاد اسلامی جایزه ای اهدا شود و این کنگره علمی هر ساله به جای سالگرد انجام می شود.
پایان پیام/588

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | رونمایی طالبان از سلاح جدید نظامی افغانستان