آموزش ساخت گردنبند مهره ای به دو روش


آموزش ساخت گردنبند مهره ای به دو روش

ساخت گردنبند مهره ای یک هنر کاربردیست که در آن با استفاده از مهره‌های رنگی، سیم یا نخ کشی می‌توانید زیورآلات مهره‌ای برای خود بسازید. به جای مهره می‌توانید در تزیین گردنبند از صدف‌های دریایی نیز استفاده کنید.

آموزش ساخت گردنبند مهره ای به دو روش

ستاره | سرویس خانه داری - یک خانم با سلیقه و هنرمند می‌داند که برای داشتن زیورآلات زیبا همیشه هم لازم نیست که پول زیادی خرج کند، بلکه می‌توان با کمی ذوق و سلیقه و البته هنرمندی تعداد بیشماری از این زیور آلات را تهیه کرد و حیرت همه را بر انگیخت. در این متن به شما ساخت گردنبند مهره ای را خواهیم آموخت تا شما هم بتوانید از این به بعد جواهراتی با برند خودتان را داشته باشید و از آن لذت ببرید.

آموزش ساخت گردنبند مهره ای

شما برای ساخت گردنبند مهره ای زیبا به یک سری وسایل اولیه نیاز دارید که شامل موارد زیر است:

مهره‌های رنگی سیم مفتول زنجیر حلقه قفل انبر دم باریک سیم چین

آموزش ساخت گردنبند مهره ای به دو روش

روش اول؛ ساخت گردنبند مهره ای

در مرحله اول تعدادی سیم مفتول را به اندازه دو سانتی بریده و یک سر آنها را خم می‌کنیم و تا جای ممکن سعی می‌کنیم که کاملا گرد شده و سر آن بسته شود. در مرحله بعدی، از سمت سر آزاد مفتول یک یا دو مهره را وارد کرده و سپس این سر آزاد مفتول را نیز کور کرده و محکم می‌کنیم. این کار را با توجه به طول گردنبندی که مایل به ساخت آن هستیم تکرار می‌کنیم، هرچه مهره بیشتری استفاده کنیم، طول زنجیر ما نیز بلندتر خواهد شد. در مرحله سوم به وسیله یک حلقه دو سر مفتول‌های مهره‌دار را به هم متصل می‌کنیم. یعنی هر حلقه به دو مفتول وصل می‌شود. این کار را انقدر انجام می‌دهیم تا یک زنجیر بلند از مفتول‌های مهره دار به دست بیاوریم، سپس به هر دو سر این زنجیر مفتولی، زنجیر آزاد کوتاهی به اندازه حدود پنج سانت اضافه می‌کنیم و به یک سر آن قفل و یک سر آن حلقه یا گیره قفل را وصل می‌کنیم. حالا شما یک زنجیر مهره‌ای زیبا دارید که می‌توانید از مهره های رنگ و وارنگ یا ساده و تک رنگ برای ساخت آن استفاده کنید. علاوه بر این می‌توانید به آن انواعی از آویزها را نیز اضافه کنید. برحسب سلیقه خود می‌توانید از آویزهای حروف، طرح پرنده، گل، ستاره و انواع مختلفی از آویزهای موجود در بازار برای ساخت گردنبند مهره ای خود و زیباتر کردن آن استفاده کنید.

آموزش ساخت گردنبند مهره ای به دو روش


شما می‌توانید با استفاده از همین روش که توضیح داده شد یکدستبند دخترانه مهره ای هم بسازید و آن را با گردنبند خود ست کنید، تنها تفاوت بین این دو در طول آنها است. اگر کمی خلاقیت داشته باشید حتی ساختن گوشواره از همین ست، کار چندان سختی نیست و تنها کافیست گیره گوشواره را تهیه کرده و به آن یک زنجیر با چند مهره اضافه کنید تا ست شما کامل شود.

بیشتر بدانید: آموزش ساخت گردنبند دست ساز درختی مهره‌ای

روش دوم؛ ساخت گردنبند مهره ای پلاک دار

برای ساخت این مدل گردنبند تنها نیاز به یک نخ کشی نامرئی، تعدادی مهره و یک پلاک خواهید داشت. ابتدا باید بدانید که دوست دارید گردنبندتان چه اندازه‌ای باشد، هر ارتفاعی که برای آن در نظر دارید را روی نخ مشخص کرده و حدود پنج تا شش سانتی متر بیشتر از آن را ببرید. سپس پلاک مورد نظر خود را از داخل نخ رد کرده و در وسط نخ قرار دهید. از دو طرف نخ مهره‌هایی که تهیه کرده‌اید را آنقدر به داخل نخ وارد کنید که از هر دو تا ارتفاعی پر شوند که تنها سه سانت از نخ را بتوانید ببینید. حالا دو طرف نخ را کنار هم گرفته و به هم گره بزنید. باقیمانده نخ را ببرید تا مهره‌ها بتوانند از محل گره خوردگی نیز رد شوند. این که گردنبند شما تنها از مهره ساده باشد یا خیر بستگی به سلیقه شما دارد، با کمی ابتکار و سلیقه می‌توانید در میان مهره‌های ساده‌ای که استفاده می‌کنید از مهره‌های کریستالی یا نگین‌دار هم استفاده کنید تا گردنبند خود را زیباتر کنید.

حالا گردنبند مهره‌ای زیبا و دست ساز شما آماده است و می‌توانید هنر و خلاقیت خود را به همه نشان دهید.

برای ساخت دستنبد مهره‌ای نیز می‌توانید همین روش را استفاده و از آویز کوچیکتری استفاده کنید، یا اینکه برای دستبندتان تنها به استفاده از مهره‌ها اکتفا کنید.

آموزش ساخت گردنبند مهره ای به دو روش

ساخت گردنبند و دستنبد با صدف

اگر می‌خواهید یک ست دستبند و گردنبند صدفی داشته باشید که یادگار سفر ساحلی شما باشد، ابتدا باید صدف‌های زیبا و مورد پسند خود را به تعداد کافی جمع آوری کنید. ترجیحا توصیه می‌شود که برای دستبند از صدف‌های کوچکتری استفاده شود. برای گردنبند می‌توانید صدف‌های یک اندازه یا در اندازه‌های مختلف را استفاده کنید. در مرحله بعد با استفاده از یک میخ، در قسمت داخلی و وسط صدف سوراخ ایجاد کنید. برای این کار صدف را روی زمین گذاشته و میخ را در نقطه‌ای از صدف که می‌خواهید سوراخ کنید بگذارید و به آرامی با یک چکش روی آن ضربه بزنید تا صدف سوراخ شود. یادتان باشد که اگر ضربه‌های شما خیلی محکم باشد ممکن است که صدفتان ترک خورده یا بشکند. پس از اینکه تمام صدف‌های خود را سوراخ کردید، یک نخ کشی نامرئی و یا سفید را برداشته و دور مچ و گردن خود را اندازه گیری کنید. نخ کشی را حدود پنج سانتی متر بلندتر از اندازه دور گردن و مچ دستتان علامت زده و قیچی کنید. در مرحله بعد صدف‌های خود را از داخل این نخ رد کنید سپس دو سر نخ را به هم گره بزنید. سر اضافی نخ را می‌توانید قیچی کنید.

حالا ست دریایی شما آماده است و می‌توانید خودتان آن را استفاده کنید و یا به عزیزانتان هدیه دهید.

آموزش ساخت گردنبند مهره ای به دو روش

بااستفاده از آموزشی که در این متن به شما ارائه شد، اکنون قادر هستید هر تعدادی که می خواهید برای خود گردنبند یا سایر زیور‌آلات مهره‌ای بسازید، علاوه بر این هدیه دادن یک گردنبند مهره‌ای دست ساز به عزیزانتان، حتما برای آنها خوشحال کننده خواهد بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زیورآلات

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جهان در آستانه مارپیچی هولناک قرار دارد/ آیا جنگ جهانی سوم در تایوان کلید می خورد؟