ظرفیت استاد به دانشجو باید به استاندارد نزدیک شود


ظرفیت استاد به دانشجو باید به استاندارد نزدیک شود
معاون آموزشی دانشگاه تهران گفت: کمیت و کیفیت همیشه با هم نسبت عکس دارند هر چه تعداد استادان کمتر باشد، کیفیت آموزشی در دانشگاه ها بهتر است، ظرفیت استاد به دانشجو در دانشگاه ها باید به استاندارد نزدیک شود.

سید حسین حسینی روز جمعه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: نسبت جمعیت استاد به دانشجو دانشگاه تهران در حاضر بسیار بهتر از گذشته شده است.

وی افزود: نسبت تعداد استاد به دانشجو در برنامه سوم برای دانشگاه تهران یک استاد به هیجده دانشجو است که این ظرفیت ایده آل باید به یک استاد و شانزده دانشجو برسد.

معاون آموزشی دانشگاه تهران با اشاره به تحصیل ۵۰ هزار دانشجو در این دانشگاه گفت: تعداد اعضای هیأت علمی در حال حاضر به ۲هزار و۲۵۰ نفر می رسد که با توجه به جمعیت دانشجویی ظرفیت استاد به دانشجو در دانشگاه تهران نسبت یک به ۲۲ است.

حسینی ادامه داد: نسبت جمعیت استاد به دانشجو در دانشگاه تهران در سال های نزدیک باید اصلاح شود و به منظور افزایش کیفیت آموزشی به استاندارد مورد نظر برسد.

وی با اشاره به کاهش ظرفیت های دانشجویی در سال های گذشته در خصوص پذیرش آموزش های مجازی نیزاظهار کرد: دانشگاه تهران توانسته در چند سال اخیر جمعیت دانشجویان را از ۵۹ هزار نفر به ۵۰ هزار نفر کاهش دهد و در تلاش است تا جمعیت دانشجویی به ۴۵ هزار نفر نزدیک شود.

به گفته وی؛ دانشگاه تهران از طریق جذب اعضای هیأت علمی جدید و تعدیل در پذیرش دانشجو نسبت به اصلاح ظرفیت استاد به دانشجو اقدام می کند.

دانشگاه تهران به دنبال توسعه کیفی

معاون آموزشی دانشگاه تهران در ادامه درباره آسیب های کمبود استاد در دانشگاه های کشور اظهار کرد: در حال حاضر دانشگاه تهران نباید توسعه کمی را مد نظر خود قرار دهد زیرا دانشگاه های بسیاری در کشور هستند که باید مأموریت توسعه کمی را به سرانجام برسانند.

وی با اشاره به لزوم اهمیت دادن به توسعه کیفی آموزشی در دانشگاه های سطح یک گفت: اگر توسعه کیفی استاد به دانشجو نامتعادل باشد، کیفیت آموزشی هم به مراتب دستخوش تغییرات می شود.

مشکل دانشجویان مازاد بر ظرفیت رفع شد

حسینی در ادامه درباره تأثیر ثبت نام ۱۳۰۰ دانشجوی مازاد بر ظرفیت در دانشگاه تهران بر ظرفیت استاد به دانشجو اظهار کرد: به علت اعمال سهمیه ایثارگران در دوره تحصیلات تکمیلی سازمان سنجش تعدادی دانشجو را به دانشگاه معرفی کرد که در ابتدا مشکلاتی از نظر ظرفیت استاد به دانشجو برای دانشگاه ایجاد کرد.

وی ادامه داد: بخشی دیگر از این ۱۳۰۰ دانشجو، سهمیه استعداد درخشان داشتند که ۸۰ درصد رتبه های برتر دانشگاه های سطح یک را تشکیل می دهند.

معاون آموزشی دانشگاه تهران افزود: دانشگاه با ثبت نام این افراد مخالفت نکرد چرا که عدم پذیرش آنها تبعات بدتری را به دنبال داشت.

حسینی با اشاره به مشکلات آموزشی و رفاهی دانشجویان در مرحله اولیه ثبت نام ۱۳۰۰ نفر دانشجو، گفت: خوشبختانه به دلیل هماهنگی دستگاه ها و واحد های دانشگاه تمامی این مشکلات رفع شد و تمامی دانشجویان در واحدهای مختلف مستقر شدند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم وقاحت تمام بهاره رهنما / شوهرندارم این آقا دوست پسرم است!