بررسی درآمد پایدار در نشست شهرداران


بررسی درآمد پایدار در نشست شهرداران

شهرآرا آنلاین (/fa/component/roojanews/frame.html?href=../../) - به‌دنبال اجرای قانون منع‌به‌کارگیری بازنشستگان و خداحافظی برخی سکان‌داران مدیریت کلان‌شهرها ازجمله تهران و مشهد، با انتخاب نمایندگان مردم در شوراهای شهر، افراد جدیدی...


شهرآرا آنلاین - به‌دنبال اجرای قانون منع‌به‌کارگیری بازنشستگان و خداحافظی برخی سکان‌داران مدیریت کلان‌شهرها ازجمله تهران و مشهد، با انتخاب نمایندگان مردم در شوراهای شهر، افراد جدیدی در مسند شهرداری قرار گرفته‌اند. درراستای هم‌افزایی بین‌بخشی و تعامل برای پیشبرد امور مدیریت‌های شهری، شهرداران اصفهان، تبریز، قم، مشهد، کرج، شیراز و قزوین در روزهای اخیر جلسه مشترکی داشته‌اند که ماحصل آن عصر روز گذشته در قالب خبری بر روی پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع شهرداران کلان‌شهرها منتشر شد. آن‌طورکه این خبر حکایت می‌کرد، بررسی موضوع درآمدهای پایدار مدیریت شهری و نگرانی از لایحه مالیات‌برارزش‌افزوده، مهم‌ترین دستورکار نشست شهرداران کلان‌شهرها بوده است. در این نشست، مدیران برخی کلان‌شهرها به‌عنوان سهام‌داران بانک شهر ضمن دیدار با پیروز حناچی، شهردار جدید تهران، بر تسریع انتخاب هیئت‌مدیره بانک شهر تأکید کردند. شهرداران اصفهان، تبریز، قم، مشهد، کرج، شیراز و قزوین در ابتدای این نشست، از تلاش‌های شهرداران سابق برخی کلان‌شهرها اعم از تهران و مشهد که به‌دلیل اجرای قانون منع‌به‌کارگیری بازنشستگان از سمت خود کنار رفته‌اند، تقدیر کردند. در ادامه این نشست شهرداران کلان‌شهرها نگرانی خود را از رویکرد «لایحه مالیات بر ارزش افزوده» و مواد مرتبط با درآمدهای پایدار شهرداری‌ها و اختیار شوراها برای وضع عوارض بیان کردند.

شهردار تهران در این نشست با تأیید دغدغه‌های شهرداران گفت: موارد مربوط به درآمدهای پایدار و اختیارات مدیریت شهری و روستایی باید از لایحه مالیات بر ارزش افزوده خارج و در «لایحه مدیریت درآمد-هزینه شهرداری‌ها و دهیاری‌ها» بررسی و تصویب شود. پیروز حناچی با تأکید بر اینکه درآمدهای پایدار شهرداری‌ها در لایحه بایستی به‌گونه‌ای تعیین‌تکلیف شود و به تصویب برسد که شهرداری‌ها و به‌ویژه کلان‌شهرها دچار کسری بودجه نشوند، افزود: مدیریت‌های شهری باید بتوانند بدون وابستگی به درآمدهای نفتی و مالیاتی دولت و با رعایت نظام درآمد-هزینه‌ای، پاسخ‌گوی انجام وظایف و تأمین هزینه‌های موردنیاز شهرها باشند.

حناچی افزود: دولت نیز باید سهم خود را در توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقل عمومی و نوسازی ناوگان و بازسازی و بازآفرینی بافت‌های فرسوده شهری از محل اعتبارات عمومی و بودجه کل کشور پرداخت کند.

شهرداران کلان‌شهرهای کشور در ادامه آمادگی خود را در حمایت از تحقق برنامه‌های دولت و همراهی با مردم در اداره امور شهرها و اجرای برنامه‌های دولت به‌ویژه برنامه بازآفرینی شهری و نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی درون‌شهری و حومه اعلام کردند.

کمال مرادی، مدیر دبیرخانه مجمع شهرداران کلان‌شهرها، نیز در این نشست خلاصه‌ای از اقدامات دبیرخانه درباره لوایح و طرح‌های مرتبط با شهرداری‌ها ازجمله «لایحه مالیات بر ارزش افزوده»، «لایحه مدیریت درآمد-هزینه شهرداری‌ها و دهیاری‌ها»، «طرح درآمدهای پایدار شهرداری‌ها» و «طرح قانون جامع مدیریت شهری و روستایی» را که در دستور کمیسیون‌های مجلس شورای اسلامی ازجمله کمیسیون مشترک (عمران، اقتصادی، شوراها و امور داخلی کشور، برنامه و بودجه و محاسبات) و کمیسیون اقتصادی و کمیسیون شوراها قرار دارند ارائه کرد.

احمد درخشنده، سرپرست بانک شهر، نیز آخرین وضعیت منابع، مصارف، اقدامات و برنامه‌های اجرایی بانک شهر درزمینه توسعه خدمات و ارائه تسهیلات بانکی به شهروندان، مدیریت شهری و شهرداری‌ها را ارائه و انتخاب هیئت‌مدیره جدید بانک را از شهرداران کلان‌شهرها به‌عنوان سهام‌د‌اران حقوقی بانک شهر خواستار شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلید سعادت