موافقت با کلیات برون‌سپاری آتش‌نشانی


موافقت با کلیات برون‌سپاری آتش‌نشانی

شهرآرا آنلاین (/fa/component/roojanews/frame.html?href=../../) - ماجرای برون‌سپاری خدمات آتش‌نشانی که برخی از منتقدان از آن با عنوان خصوصی‌سازی یاد می‌کنند در آستانه ختم به خیر شدن است. آن‌طور که سرپرست فرمانداری مشهد به شهرآرا خبر...


شهرآرا آنلاین - ماجرای برون‌سپاری خدمات آتش‌نشانی که برخی از منتقدان از آن با عنوان خصوصی‌سازی یاد می‌کنند در آستانه ختم به خیر شدن است. آن‌طور که سرپرست فرمانداری مشهد به شهرآرا خبر داد، هیئت تطبیق مصوبات با کلیات مصوبه برون‌سپاری آتش‌نشانی موافقت کرده است. حیدر خوش‌نیت با اشاره به بررسی مصوبه مذکور در جلسه عصر روز سه‌شنبه هیئت تطبیق، گفت که کلیات به تأیید اعضا رسید اما در آیین‌نامه اجرایی برون‌سپاری ابهاماتی وجود دارد که باید برطرف شود. او بر این نکته هم تأکید کرد که هیئت تطبیق نظر رسمی خود را شنبه هفته آینده به شورای شهر ابلاغ می‌کند.عضو کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای شهر مشهد هم با اشاره به تأیید کلیات مصوبه برون‌سپاری آتش‌نشانی در هیئت تطبیق مصوبات گفت: قبل از تصویب لایحه مدیریت شهری در شورا، نقطه‌نظرات استانداری و فرمانداری را جویا شدیم و سعی کردیم در تعامل با دستگاه‌های ذی‌ربط، رویکرد مصوبه را از خصوصی‌سازی به سمت برون‌سپاری تغییر دهیم.بتول گندمی افزود: در مصوبه برون‌سپاری آتش‌نشانی، به‌وضوح بر این نکته ‌تأکید شده است که حتی در صورت واگذاری خدمات، راهبری و فرماندهی عملیات برعهده مدیریت شهری خواهد بود.

وی ادامه داد: اعضای هیئت تطبیق مصوبات ‌هنگام بررسی آیین‌نامه برون‌سپاری خدمات آتش‌نشانی درباره برخی از واژه‌ها نقطه‌نظراتی داشتند که مقرر شد پس از ارجاع به شورا، اصلاحات مورد نظر اعمال شود.عضو کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای شهر درباره مزایای برون‌سپاری خدمات آتش‌نشانی اظهار کرد: با توجه به رشد جمعیت و گستردگی شهر مشهد، باید تعداد ایستگاه‌های آتش‌نشانی در مشهد افزایش یابد.

وی بیان کرد: با توجه به مشکلات اقتصادی شهرداری‌ها، امکان توسعه ایستگاه‌های آتش‌نشانی از محل اعتبارات مدیریت شهری وجود ندارد اما با واگذاری خدمات، زمینه ساخت چند ایستگاه جدید و به‌روزرسانی تجهیزات امدادرسانی فراهم می‌آید.گندمی با بیان اینکه بخشی از مخالفت‌ها با مصوبه برون‌سپاری آتش‌نشانی به مشکلات نیروی انسانی بازمی‌گردد افزود: برخی از انتقادات در این زمینه را قبول داریم. به همین دلیل، سعی شده است در تدوین آیین‌نامه، علاوه بر تضمین امنیت شغلی نیروهای شاغل در بخش خصوصی، دغدغه‌های دیگر هم برطرف شود.وی اظهار کرد: به هیچ عنوان نمی‌توان ادعا کرد ‌در آیین‌نامه برون‌سپاری آتش‌نشانی اشکالی وجود ندارد اما این ظرفیت در شورای شهر هست که در صورت بروز مشکلاتی در روند اجرا، در آیین‌نامه مذکور بازنگری شود.عضو کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای شهر به انتقادات مطرح‌شده درباره حاکمیتی بودن فعالیت آتش‌نشانی هم اشاره کرد و گفت: هم مجلس شورای اسلامی به حاکمیتی نبودن فعالیت‌های آتش‌نشانی اذعان کرده است، هم نمونه چنین واگذاری‌هایی در کشور وجود دارد. وی افزود: در عسلویه،‌ یکی از راهبردی‌ترین مناطق کشور، خدمات ایمنی به بخش خصوصی واگذار شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا