بررسی رنو مگان RS 300 تروفی جدید


بررسی رنو مگان RS 300 تروفی جدید

به‌طور سنتی، برخی از سریع‌ترین هاچبک های اسپورت رنو نشان تروفی را با خود حمل می‌کنند بنابراین به سادگی می‌توانستیم حدس بزنیم که جدیدترین هاچبک داغ رنو چه نامی را به خود خواهد گرفت. مدل جدید RS 300 تروفی که بر پایه‌ی مدل جدید RS 280 کاپ بنا شده قوی‌ترین خودروی تاریخ رنو اسپورت بوده... The post بررسی رنو مگان RS 300 تروفی جدید appeared first on...

به‌طور سنتی، برخی از سریع‌ترین هاچبک های اسپورت رنو نشان تروفی را با خود حمل می‌کنند بنابراین به سادگی می‌توانستیم حدس بزنیم که جدیدترین هاچبک داغ رنو چه نامی را به خود خواهد گرفت.

بررسی رنو مگان RS 300 تروفی جدید
مدل جدید RS 300 تروفی که بر پایه‌ی مدل جدید RS 280 کاپ بنا شده قوی‌ترین خودروی تاریخ رنو اسپورت بوده و روبروی خود هوندا سیویک تایپ R فوق‌العاده را می‌بیند. این تازه‌وارد که قول پرفورمنس بهتر در خط مستقیم و هندلینگ تیزتری را داده تلاش خواهد کرد نسبت به مدل استاندارد بسیار بهتر ظاهر شود. خب آیا رنو توانسته در تولید یک موشک زمینی نسبتاً ارزان‌قیمت موفق ظاهر شود؟ برای یافتن پاسخ این پرسش سری به جاده‌ها و پیست‌ها زده‌ایم.

بررسی رنو مگان RS 300 تروفی جدید
این خودرو از نظر ظاهری با نوشته‌ی بزرگ تروفی در سپر جلو، رینگ‌های جدید 19 اینچی و برخی ریزه‌کاری‌های دیگر متمایز می‌شود. همچنین آپشن استفاده از رینگ‌های سبک‌تر فوجی هم وجود دارد که باعث کاهش 2 کیلوگرمی وزن در هر گوشه از خودرو می‌شود. گزینه‌ی دیگر هم استفاده از لاستیک‌های متمرکز روی پیست بریجستون پوتنزا S007 می‌باشد. داخل کابین هم یک جفت صندلی اسپورت ریکارو نصب شده که ارتفاع آن‌ها نسبت به صندلی‌های استاندارد 20 میلی‌متر کاهش یافته است.

بررسی رنو مگان RS 300 تروفی جدید
زیر پوست خودرو یک قلب تپنده‌ی 4 سیلندر 1.8 لیتری قرار گرفته که از سیستم‌های الکترونیکی بازنگری شده و توربوشارژی سود می‌برد که کاراتر از قبل می‌باشد. همچنین یک سیستم اگزوز جدید با سوپاپ تطبیقی در RS 300 تروفی نصب شده که صدایی اسپورت تر به ارمغان می‌آورد. قدرت خودرو با افزایش 20 واحدی به 296 اسب بخار رسیده درحالی‌که گشتاور نیز از 390 به 400 نیوتون متر افزایش یافته است. البته مدل‌های مجهز به گیربکس دوکلاچه گشتاور 420 نیوتون متری دارند.

بررسی رنو مگان RS 300 تروفی جدید
شما فوراً متوجه قدرت بیشتر مگان RS 300 تروفی خواهید شد. رنو ادعا می‌کند این خودرو چند دهم ثانیه‌ای سریع‌تر بوده و شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت آن به 5.7 ثانیه رسیده است؛ اما آن چیزی که توجه شما را جلب خواهد کرد پرفورمنس خودرو در دورهای میانی است. تقریباً تأخیری در توربو وجود نداشته و از دور 1600 به بعد شاهد آتش‌بازی مگان خواهید بود.

بررسی رنو مگان RS 300 تروفی جدید
صدای خودرو نیز مخصوصاً با باز شدن سوپاپ یاد شده خوب بوده و طنینی عمیق در دورهای میانی به گوش می‌رسد.

بررسی رنو مگان RS 300 تروفی جدید
همچون همیشه یک گیربکس 6 سرعته دستی ارائه می‌شود که تعویض‌های آن خوب بوده و راننده بیشتر درگیر کار می‌شود؛ اما خب این گیربکس فاقد روانی گیربکس دوکلاچه می‌باشد.

بررسی رنو مگان RS 300 تروفی جدید
تشخیص تفاوت‌ها در هندلینگ تروفی سخت‌تر است که دلیل اصلی آن استفاده از سیستم فرمان پذیری چهار چرخ مشابه با مدل استاندارد است. همچنین همان سیستم تعلیق و دیفرانسیل لغزش محدودی که به‌صورت آپشن در مدل 280 کاپ عرضه شده در تروفی نصب شده است. با این وجود رنو از دیسک‌های ترمز جدید برای این خودرو سود برده که ترکیبی از آهن و آلومینیوم بوده و وزن کمتری دارد. ترمزها دیرتر مستهلک می‌شوند و زیر پا هم حس بهتری دارند.

بررسی رنو مگان RS 300 تروفی جدید
کلیت خودرو کم‌وبیش شبیه 280 کاپ احساس می‌شود. در سرعت‌های پایین هنوز هم حس دیرتر چرخیدن چرخ‌های عقب نسبت به چرخ‌های جلو وجود داشته و تغییر جهت‌های سریع این حس را تشدید می‌کند؛ اما با افزایش سرعت اوضاع بهبود می‌یابد و چرخ‌های عقب در همان جهت چرخ‌های جلو می‌پیچند.

بررسی رنو مگان RS 300 تروفی جدید
بی‌شک بهترین حالت رانندگی مگان RS 300 تروفی از بین حالت‌های نرمال، اسپورت، مسابقه‌ای و شخصی حالت مسابقه‌ای است که پاسخ‌های سریع‌تر پدال گاز و سیستم فرمان پذیری چهار چرخ را در پی دارد.

بررسی رنو مگان RS 300 تروفی جدید
در اولین پیچ مگان کمی عصبی نشان داده و شما را مجبور می‌کند خونسردتر بوده و دقت کافی روی رانندگی خود داشته باشید؛ اما با گذشت زمان به خودرو عادت کرده و با سرعت، دقت و چابکی بالا از پیچ‌ها عبور خواهید کرد. این خودرو به اندازه‌ی سیویک تایپ R درگیر کننده نیست اما واقعاً سریع و پایدار است. چسبندگی بالای خودرو به همراه کنترل مناسب بدنه باعث می‌شود پرفورمنس قابل‌توجهی را شاهد باشیم.

بررسی رنو مگان RS 300 تروفی جدید
RS به‌طور ویژه‌ای در پیست سریع بوده و با قدرت می‌تواند پیچ‌ها را پشت سر بگذارد اما باید به این نکته توجه داشت که در زمان خاموش بودن ESP و خیس بودن سطح زمین احتمال لیز خوردن خودرو وجود دارد.

بررسی رنو مگان RS 300 تروفی جدید
نقطه مقابل این حالت هندلینگ تیزی است که سواری سفتی را به همراه دارد. همچنین در پیچ‌های کم‌سرعت کمی تأثیر گشتاور پیشرانه روی چرخ‌های جلو مشاهده می‌شود.

بررسی رنو مگان RS 300 تروفی جدید
اما تروفی یک مگان خاص بوده بنابراین با خودرویی نسبتاً جادار، آرام، مجهز و لوکس طرف هستیم؛ و اگرچه هنوز قیمت رسمی این خودرو اعلام نشده اما انتظار قیمت خیلی بالایی را نداریم.

بررسی رنو مگان RS 300 تروفی جدید
رنو اسپورت مگان تروفی خودرویی سریع‌تر از نسخه‌های پیشین بوده و ترمزها و لاستیک‌های ارتقا یافته‌ی آن هم مورد استقبال ما قرار گرفته است؛ و با قیمت تخمینی 32 هزار پوندی، احتمالاً تنها هزار پوند گران‌تر از مدل RS 280 کاپ خواهد بود. با این وجود نسل جدید تروفی به اندازه‌ی مدل‌های پیشین هیجان‌انگیز و متمرکز حس نمی‌شود و همچنین درگیر کنندگی کلی آن به اندازه‌ی هوندا سیویک تایپ R نیست.

مشخصات رنو مگان RS 300 تروفی

قیمت: 32 هزار پوند (تخمینی) پیشرانه: 4 سیلندر 1.8 لیتری توربو گیربکس: 6 سرعته دستی، دیفرانسیل جلو قدرت/گشتاور: 296 اسب بخار/400 نیوتون متر شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت: 5.7 ثانیه حداکثر سرعت: 261 کیلومتر در ساعت مصرف سوخت: اعلام نشده

منبع: autoexpress

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهاره افشاری با یک چهره متفاوت پیداش شد | بهاره افشاری دیگر قابل شناخت نیست