تقاضا برای احداث گلخانه های کوچک مقیاس در فسا افزایش یافت


تقاضا برای احداث گلخانه های کوچک مقیاس در فسا افزایش یافت

شیراز-ایرنا- مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فسا گفت: با توجه به مزایای احداث گلخانه های کوچک مقیاس، تقاضا برای راه اندازی چنین گلخانه هایی در این شهرستان افزایش یافته و با استقبال خوبی مواجه شده است.

شاهرخ سامانی، چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: دستورالعمل اجرای این طرح از فروردین 97 به این مدیریت ابلاغ شده و این نهاد با هدف عملیاتی کردن سیاست های وزارتخانه جهاد کشاورزی مبنی بر توسعه احداث گلخانه های کوچک مقیاس، افزایش سطح زیر کشت و تولید محصولات سبزی و صیفی در تمام فصول، مبادرت به اجرای آن کرده است.
وی بیان داشت: هم اینک چهار گلخانه کوچک مقیاس به ابعاد 200متر مربع که به کشت گیاهان دارویی، کاکتوس، سبزی و نشاء محصولات صیفی اختصاص یافته در بخش شیبکوه فسا راه اندازی شده است.
سامانی، با اشاره به اینکه تقاضا برای احداث این نوع گلخانه در سایر بخش های این شهرستان همچنان ادامه دارد، گفت: برای صدور مجوز پروانه تاسیس و بهره برداری از گلخانه کوچک مقیاس باید مساحت گلخانه کمتر از 300 مترمربع و در حوزه منطقه سکونت متقاضیان (محدوده طرح هادی شهر و روستا) باشد و همچنین متقاضی به آب و گاز نیز دسترسی داشته باشد.
وی ادامه داد: احداث گلخانه های کوچک مقیاس، ضمن اصلاح الگوی کشت، فرصتی مناسب برای اشتغالزایی در روستاهاست، زمینه خوبی برای تولید محصولات زراعی مختلف است و همچنین امکان افزایش تولید و کیفیت محصولات و درآمدزایی بیشتر را برای روستاییان فراهم می کند و می توان از فضای حداقلی امکان برداشت حداکثر محصول را ممکن ساخت.
شهرستان فسا در فاصله 130کیلومتری جنوب شرقی شیراز قرار دارد.
9653 /6118

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کشاورزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...