شاسی بلند لینکلن اوییتور مدل 2020 رونمایی شد


شاسی بلند لینکلن اوییتور مدل 2020 رونمایی شد

لینکلن در نمایشگاه خودروی لس‌آنجلس، از خودروی جدید و پلاگین هیبریدی خود رونمایی کرد. این مدل، Aviator نام دارد و یک شاسی بلند لوکس است.

لینکلن اوایل امسال، مدل پروتوتایپ اوییتور را در نمایشگاه خودروی نیویورک رونمایی کرده بود و امروز اعلام کرده است که تولید این شاسی بلند جدید را از سال ۲۰۲۰ آغاز خواهد کرد.

روز گذشته، در نمایشگاه خودروی لس‌آنجلس، لینکلن نسخه‌ی نهایی و تولیدی Aviator را به‌طور رسمی رونمایی کرد.

شاسی بلند لینکلن اوییتور مدل 2020 رونمایی شد

مدل تولیدی اوییتور در ظاهر، شباهت بسیار زیادی با نسخه اولیه دارد. به‌گفته‌ی دیوید وودهاوس، مدیر طراحی این خودرو، تیم طراحی در پروسه‌ی توسعه و طراحی، نگاه ویژه‌ای به تاریخچه‌ی هوانوردی داشته‌اند و این مساله را به‌خوبی می‌توان در طراحی این مدل مشاهده کرد.

در جزئیات اوییتور، از طراحی محصولات شرکت ساعت‌سازی Bell and Ross الهام گرفته شده است. ساعت‌های ساخته‌شده توسط این برند تیم طراحی هوانوردی دارند. روی داشبورد اوییتور به‌جای استفاده از پنل‌های چوبی، از آلومینیوم استفاده شده است. تزیینات کابین کیفیت پرداخت بالایی دارد که به‌لطف استفاده از فناوری ماشین‌کاری به‌دست آمده است؛ دیدن این پنل‌ها حس هواپیماهای قدیمی را به بیننده منتقل می‌کند.

شاسی بلند لینکلن اوییتور مدل 2020 رونمایی شد

صندلی‌های راحت مدل Aviator، قابلیت تنظیم برقی در ۳۰ جهت را دارند و به ماساژور نیز مجهز شده‌اند. اگر به الگوی دوخت روی چرم صندلی‌ها دقت کنید، همانند چیدمان چراغ‌های روی باند فرود هستند. در تمامی قسمت‌های کابین استفاده از با کیفیت‌ترین چرم به چشم می‌خورد و تم مشکی کابین در انتقال حس هوانوردی، تاثیر به‌سزایی دارد.

با وجود طراحی کلاسیک کابین، اوییتور، خودرویی مدرن و پیشرفته بوده و از کابینی دیجیتال برخوردار است. اوییتور به‌جای نمایشگرهای آنالوگ معمول، از یک نمایشگر رنگی ۱۲.۳ اینچی در کنار سیستم HUD در مقابل راننده استفاده کرده است.

در طراحی کلی Aviator، می‌توان رگه‌های طراحی از مدل بزرگ‌تر Navigator را هم مشاهده کرد و خطوط صاف بلند روی بدنه، شباهت کلی به مدل Navigator دارند. ستون‌ها در مدل اوییتور به رنگ مشکی هستند که هماهنگی خوبی با شیشه‌های دودی دارند و این ترفند طراحی باعث شده که یک محدوده‌ی بزرگ مشکی‌رنگ در سرتاسر طول خودرو به‌وجود بیاید.

شاسی بلند لینکلن اوییتور مدل 2020 رونمایی شد

اوییتور ابعاد بزرگی دارد و همه‌ی بخش‌های این خودرو از قبیل رینگ‌ها، گلگیرها، درها و پنجره‌ها، بزرگ هستند. با این وجود، فضاسازی خودرو کمی عجیب است؛ برای مثال وقتی درها را باز می‌کنید، متوجه می‌شوید که ورودی‌های خودرو در مقایسه با ابعاد خود درها بسیار کوچک‌تر است و یک فضای غیر قابل استفاده (پرت) حدود ۶ تا ۸ اینچی در پایین هر در قرار دارد.

شاسی بلند لینکلن اوییتور مدل 2020 رونمایی شد

در داخل کابین، صندلی‌های راحت اوییتور از نوع معروف به خلبانی هستند و به امکاناتی چون ماساژور، گرمکن و تهویه هوا مجهز شده‌اند. صندلی‌های ردیف دوم متاسفانه سایز کوچکی دارند و تصور می‌شود که می‌توانستند کمی بزرگ‌تر طراحی شوند. با رسیدن به ردیف سوم دیگر با صندلی‌های کوچکی مواجه می‌شوید که فقط برای کودکان مناسب هستند. در کل، فضای داخلی Aviator، با ابعاد بیرونی بزرگ این خودرو همخوانی چندانی ندارد.

شاسی بلند لینکلن اوییتور مدل 2020 رونمایی شد

در بخش طراحی خارجی حتما شما نیز متوجه خواهید شد که چراغ‌ها در مقایسه با سایز کلی بدنه، کمی کوچک هستند؛ در عوض لینکلن این مورد را با یک جلوپنجره‌ی بسیار بزرگ جبران کرده است. چراغ‌های Aviator از نوع LED هستند و دید بسیار خوبی را در تمامی سرعت‌ها فراهم می‌کنند. لینکلن اوییتور برای ایمنی بیشتر در شب به سیستم دید در شب Night Vision هم مجهز شده که می‌تواند در شب، عابران و حیوانات را هم تشخیص دهد.

شاسی بلند لینکلن اوییتور مدل 2020 رونمایی شد

به مهم‌ترین بخش اوییتوریعنی قسمت فنی می‌رسیم؛ جایی که لینکلن از یک موتور V6 تویین توربو استفاده کرده است. این موتور، ۳ لیتر حجم، و توانایی تولید ۴۰۰ اسب بخار قدرت و ۵۴۲ نیوتون‌متر گشتاور دارد. جعبه‌دنده‌ی درنظرگرفته‌شده برایAviator نیز از نوع ۱۰ سرعته‌ی خودکار است و نیروی موتور را به چرخ‌های عقب انتقال می‌دهد. خریداران به‌صورت انتخابی می‌توانند Aviator چهارچرخ محرک را هم خریداری کنند. اوییتور در نسخه‌ی Plug-in هیبریدی نیز به بازار عرضه خواهد شد. این مدل را می‌توان از وجود درگاه شارژر روی بدنه تشخیص داد. مدل Plug-in هیبریدی در کنار موتور V6 تویین توربو، از موتور برقی هم استفاده می‌کند و قدرت آن ۴۵۰ اسب بخار و گشتاور آن ۸۱۳ نیوتون‌متر است.

شاسی بلند لینکلن اوییتور مدل 2020 رونمایی شد

اوییتور، اولین خودروی لینکلن در کلاس خودروهای Plug-in هیبریدی محسوب می‌شود و همین مورد، اهمیت این خودرو را بالا می‌برد. لینکلن یک اپلیکیشن موبایلی با نام Lincoln Way هم طراحی کرده است که می‌تواند خودرو را به گوشی هوشمند متصل کند. با استفاده از این اپلیکیشن، می‌توان بسیاری از بخش‌های خودرو همانند قفل درها، باز و بسته شدن صندوق عقب و روشن و خاموش کردن موتور را کنترل کرد.

لینکلن در مدل Aviator توجه زیادی به راحتی بالای سرنشینان داشته و قابلیت‌های آن در تمامی بخش‌ها از موتور Plug-in هیبریدی گرفته تا سیستم صوتی حرفه‌ای Revel Ultima با ۲۸ بلندگو و فضای داخلی، بسیار خوب هستند. این محصول به‌خوبی مشخصه‌های یک شاسی‌بلند لوکس را در خود دارد. در نهایت باید منتظر ماند و دید که اوییتور با چه قیمتی وارد بازار خواهد شد. لینکلن زمان فروش شاسی بلند جدید خود را نیز اعلام نکرده است.

شاسی بلند لینکلن اوییتور مدل 2020 رونمایی شد

شاسی بلند لینکلن اوییتور مدل 2020 رونمایی شد شاسی بلند لینکلن اوییتور مدل 2020 رونمایی شد شاسی بلند لینکلن اوییتور مدل 2020 رونمایی شد شاسی بلند لینکلن اوییتور مدل 2020 رونمایی شد شاسی بلند لینکلن اوییتور مدل 2020 رونمایی شد شاسی بلند لینکلن اوییتور مدل 2020 رونمایی شد شاسی بلند لینکلن اوییتور مدل 2020 رونمایی شد شاسی بلند لینکلن اوییتور مدل 2020 رونمایی شد شاسی بلند لینکلن اوییتور مدل 2020 رونمایی شد شاسی بلند لینکلن اوییتور مدل 2020 رونمایی شد شاسی بلند لینکلن اوییتور مدل 2020 رونمایی شد شاسی بلند لینکلن اوییتور مدل 2020 رونمایی شد شاسی بلند لینکلن اوییتور مدل 2020 رونمایی شد شاسی بلند لینکلن اوییتور مدل 2020 رونمایی شد شاسی بلند لینکلن اوییتور مدل 2020 رونمایی شد شاسی بلند لینکلن اوییتور مدل 2020 رونمایی شد شاسی بلند لینکلن اوییتور مدل 2020 رونمایی شد شاسی بلند لینکلن اوییتور مدل 2020 رونمایی شد شاسی بلند لینکلن اوییتور مدل 2020 رونمایی شد شاسی بلند لینکلن اوییتور مدل 2020 رونمایی شد

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان