آماده همکاری با اوپک هستیم


آماده همکاری با اوپک هستیم

رییس‌جمهور روسیه اظهار کرد روسیه با اوپک در تماس بوده و آماده است در صورت لزوم، به همکاری خود با این گروه ادامه دهد. نوشته آماده همکاری با اوپک هستیم اولین بار در تجارت‌نیوز پدیدار شد.

ولادیمیر پوتین که در یک کنفرانس اقتصادی در مسکو سخن می‌گفت، اظهار کرد که روسیه از قیمت نفت ۶۰ دلار در هر بشکه رضایت خواهد داشت و در ادامه افزود: روسیه و اوپک به تعهداتشان در چارچوب توافق کاهش تولید جهانی نفت عمل کرده‌اند.

به گزارش تجارت‌نیوز،پیش از این یک مقام دولتی بلندپایه روسیه به رویترز گفته بود تصور می‌کنم تولید نفت نباید کاهش داده شود. ما این کار را در گذشته انجام دادیم اما این یک رویکرد سیستماتیک درست نیست. تولید نفت در روسیه در سال‌های اخیر رو به رشد بوده و هر سال حدود ۱۰۰ هزار بشکه در روز افزایش پیدا کرده و در آینده نیز به رشد خود ادامه خواهد داد.

رویترز اخیرا به نقل از سه منبع آگاه خبر داده بود اوپک و شرکایش سرگرم مذاکره درباره کاهش تولید به میزان ۱.۴ میلیون بشکه در روز هستند با این حال روسیه ممکن است با چنین کاهش بزرگی همراهی نکند.

کشورهای اوپک و غیراوپک به سرکردگی عربستان و روسیه از ابتدای سال ۲۰۱۷ برای محدود کردن عرضه نفت همکاری کرده‌اند. این تولیدکنندگان تحت فشار ترامپ که خواهان پایین رفتن قیمت‌های نفت بود، در ژوئن با تسهیل محدودیت عرضه موافقت کرده بودند. اما اکنون به دلیل نگرانی از کاهش قیمت نفت که ناشی از کندی رشد تقاضا و رکورد بالای عرضه از سوی عربستان سعودی، روسیه و آمریکا بوده است درباره کاهش تولید صحبت می‌کند.

منبع:ایسنا


آماده همکاری با اوپک هستیم

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ابهامات بزرگ در مسیر واگذاری سرخابی‌ها/ آغاز دوران جدید در استقلال و پرسپولیس