نظارت وبازرسی مستمر بر موسسات آموزشی غیرانتفاعی اعمال می شود


نظارت وبازرسی مستمر بر موسسات آموزشی غیرانتفاعی اعمال می شود

تهران - ایرنا- وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان این که نظارت و بازرسی مستمر بر دانشگاه های غیر دولتی وجود دارد، گفت: طبق بخش نامه های ارسالی، در صورت عدم تطبیق این موسسات با شرایط و ضوابط ادامه کار آنان برای سال تحصیلی آینده با مشکل رو به رو خواهند شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، منصور غلامی برای پاسخ به دو سوال محمد فیضی نماینده اردبیل درباره علت توسعه تحصیلات تکمیلی در موسسات آموزشی غیرانتفاعی بدون داشتن حدنصاب هیات علمی و علت عدم وجود مکانیزمی برای تطابق رشته با اعضای هیات علمی در دانشگاه پیام نور در جلسه علنی امروز سه شنبه مجلس شورای اسلامی حضور یافت.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در پاسخ به سوال نخست، گفت: ما بر اساس اصل 44 قانون اساسی باید در جهت حمایت از بخش غیر دولتی گام برداریم، لذا حضور بخش غیر دولتی در بین مجموعه های آموزش عالی کشور برای تحقق اصل 44 صورت گرفته و ما وظیفه داریم آن را به شکلی حمایت کنیم تا به اهداف تعیین شده و وظایف قانونی برسیم.
غلامی ادامه داد: ما در یک بازه زمانی به لحاظ کمی توسعه آموزش عالی را در کشور زیاد داشتیم از این رو تعدد مراکز آموزش عالی هم در بخش غیر دولتی و هم دولتی و برخی زیر نظام ها به سرعت افزایش یافته بود.
وی تصریح کرد: در شرایط فعلی با کاهش جمعیت داوطلب ورود به دانشگاه ها، با وظیفه ساماندهی آموزش عالی کشور باید این برنامه را تنظیم کنیم.
غلامی ادامه داد: دانشگاه های غیر دولتی را تحت نظارت و بازرسی مستمر داشتیم و شاخص های کیفی را به صورت جدی مورد ارزیابی قرار دادیم، از 353 موسسه غیر انتفاعی که تا اواخر سال 91 شکل گرفته بود در حال حاضر کمتر از 300 موسسه را داریم، این ها اغلب با بررسی هایی که انجام شده است به دلیل عدم تامین شاخص ها فعالیت هایشان متوقف شده است و بعد منحل شده اند، یعنی این جریان نظارت وجود دارد.
وی افزود: ما دو بخشنامه در نیمسال گذشته به موسسات و دانشگاه ها ارسال کردیم که در صورت عدم تطبیق خود با شرایط و ضوابط با مشکل ادامه کار برای سال تحصیلی آینده رو به رو خواهند شد.
وی اظهار امیدواری کرد: بتوانیم در سال تحصیلی آینده بخش قابل توجهی از اعمال نظارت ها را در عمل به این مجموعه ها تعمیم دهیم.
این خبر در حال تکمیل است.
سیام**9121**1058**1535

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مجلس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک