نخستین مرکز یون درمانی خاورمیانه تا پنج سال دیگر راه اندازی می شود


نخستین مرکز یون درمانی خاورمیانه تا پنج سال دیگر راه اندازی می شود

تهران-ایرنا- دبیر علمی سمینار آموزشی نقش یون درمانی در آنکولوژی گفت: نخستین مرکز یون درمانی خاورمیانه برای درمان بهتر بیماران سرطانی در شهر کرج در حال احداث است و تا پنج سال آینده به بهره برداری می رسد.

یون درمانی به معنی تابش ذرات سنگین مانند پرتون و هسته اتم بر روی تومورها یا سلول های توموری برای انهدام آنها یا از بین بردن سلول های بدخیم استفاده می شود.
به گزارش خبرنگار علمی ایرنا، دکتر ربیع مهدوی روز دوشنبه در مراسم نخستین سمینار آموزشی نقش یون درمانی در انکولوژی در سالن همایش های رازی افزود: برنامه ریزی برای اتمام این مرکز انجام شده و قرار است این مرکز تا 5 سال آینده به بهره برداری برسد.
وی ادامه داد که این مرکز به عنوان پیشرفته ترین مرکز یون درمانی برای استفاده رادیوتراپی با استفاده از پرتوهای یون ساز برای کنترل و درمان بافت های سرطانی و جلوگیری از رشد انها استفاده می شود.
مهدوی، کاهش آسیب به بافت سالم، کم کردن آسیب به ارگان های حیاتی و کاهش احتمال بروز سرطان ثانویه را از مهمترین ویژگی های این شیوه پیشرفته درمانی اعلام کرد.
وی محور اصلی این سمینار را آشنایی بیشتر پزشکان با تکنولوژی بسیار جدید اعلام کرد و گفت: پزشکان و متخصصان فیزیک پزشکی و جراحان سرطان با امکانات پیشرفته و شیوه جدید درمان سرطان آشنا می شوند.
دبیر علمی نخستین سمینار آموزشی نقش یون درمانی در آنکولوژی بیان داشت: حدود 70 مرکز یون درمانی در دنیا مشغول ارایه خدمات هستند و تعداد این مراکز در حال افزایش است.
نخستین سمینار آموزشی نقش یون درمانی در انکولوژی با همکاری مداسترون اتریش از امروز ( 6 آذر ماه ) در سالن همایش رازی آغاز به کار کرد و تا 8 آذر به کار خود ادامه می دهد.
علمی *1201 *1440

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مزایای مهندسی معکوس در جنگ چیست؟