به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ خیرالله رحمانی مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین در نشست مشترک با نمایندگانی مجلس شورای اسلامی که در سالن کنفرانس اداره کل برگزار شد، با بیان اینکه اجرای سند تحول بنیادین، اولویت اصلی آموزش و پرورش است، گفت: قانونگرایی، اخلاق‌مداری، برنامه‌محوری و شایسته‌سالاری در راس امور آموزش و پرورش قرار دارد.

وی افزود: همدلی و همراهی مجمع نمایندگان استان قزوین نقش مهمی در کمک به بزرگترین دستگاه تعلیم و تربیت دارد و در راه اعتلای آموزش و پرورش باید از ظرفیت همه دستگاهها و اشخاص تأثیرگذار بهره مند شویم.

این مقام مسئول اظهار داشت: تمام تلاش ما باید براین باشد که شاخص های کمی و کیفی را در آموزش و پرورش استان ارتقا دهیم.

رحمانی اذعان کرد: خواشبختانه در زمینه پوشش تحصیلی و جذب نوآموزان پیش دبستانی رتبه برتر کشوری را کسب کرده ایم.

وی با اشاره به قبول این مسئولیت ادامه داد: اگر تعهد ما به دانش آموزان عزیز و فرهنگیان ارجمند نبود این مسئولیت را نمی پذیرفتم.

این مقام مسئول با اشاره به برگزاری اولین همایش ملی هویت کودک ایران اسلامی که به تازگی در شهر یزد برگزار شد، تاکید کرد: با پیشنهاد استان مصوب شد که در آبان 98 دومین همایش ملی هویت کودک ایران اسلامی در قزوین برگزار شود که به منظور هر چه با شکوه تر برگزار شدن آن به مساعدت نمایندگان محترم و مسئولان استانی نیازمندیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین تصریح کرد: قانون گرایی و شایسته سالاری را در سرلوحه ماموریت کاری خویش قرار داده ایم و ضمن تلاش برای بهره گیری از راهنمایی ها، مشاوره و تجارب مدیران مجرب آموزش و پرورش سعی خواهیم کرد از افراد صالح و متخصص و هم سو با برنامه های نظام و دولت در پست های مدیریتی استفاده کنیم.

رحمانی اضافه کرد: از نمایندگان محترم مردم در مجلس شورای اسلامی خواستارم توجه و پیگیری ویژه ای به مسائل معیشتی و مطالبات قشر فرهیخته معلمان داشته باشند.

وی یاد آور شد: هم اکنون سهم ما در تملک دارایی استان 5/14 درصد است که متاسفانه هر ساله کاهش یافته است و در بحث افزایش حقوق فرهنگیان ، سهم آموزش و پرورش از بودجه عمومی کشور 6/10 درصد است در حالیکه میانگین جهانی آن 20 درصد می باشد.

رحمانی خاطر نشان کرد: با رسیدن به آموزش و پرورش پویا و با نشاط سهم آموزش و پرورش استان در این زمینه می تواند بیشتر شود.

وی اذعان کرد: در حال حاضر 98 درصد اعتبارات صرف حقوق و دستمزد می شود و تنها 2 درصد اعتبارات برای مباحثی چون کیفیت بخشی اختصاص یافته است در حالیکه در دنیا 55 درصد به حقوق و دستمزد پرسنل و 45 درصد برای امور کیفیت بخشی بودجه و اعتبار در نظر گرفته می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: یکی از مطالبات اصلی آموزش و پرورش اجرای مرحله دوم قانون رتبه بندی فرهنگیان است که در استان قزوین 142 میلیارد تومان مطالبات معوقه فرهنگیان باقی مانده که انتظار می رود با پیگیری نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی، سال 98 را بدون بدهی آغازکنیم.

وی با اشاره به پروژه های در دست اجرای آموزش و پرورش گفت: 92 پروژه از جمله مدرسه آفرینش که برای تکمیل آن حدود 150 میلیارد تومان اعتبار لازم است در دست اجرا داریم که تنها 31 میلیارد تومان برای آن پیش بینی شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین ادامه داد: از نمایندگان محترم خواهشمندیم هم از شورای برنامه ریزی و هم بودجه استان برای برآورده کردن این اعتبار پیگیری لازم را انجام دهند.

رحمانی تاکید کرد: در شهر اقبالیه باید 2 واحد آموزشی تا سال تحصیلی آینده ایجاد شود و برای دانش آموزان اتباع نیز یک واحد آموزشی در این شهر و چویندر نیازمندیم.

وی ادامه داد: همچنین در شریف آباد 2 مدرسه، بیدستان، شهرک دانش، مهرگان وآبیک نیز نیازمند احداث مدرسه هستیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: در بحث تجهیزات نیز به شدت تحت فشاریم و در زمینه هوشمند سازی مدارس نیزبه اعتبار قابل توجهی نیازمندیم.

رحمانی با اشاره به ارتقا تحصیلی فرهنگیان افزود: همچنین در زمینه ادامه تحصیل فرهنگیان معتقدیم محدودیت ادامه تحصیل و اعمال مدارک تحصیلی باید برداشته شود.

اجرای سند تحول بنیادین، اولویت اصلی آموزش و پرورش