عوارض داروی تاخیری | عوارض وحشتناک داروهای تاخیری


عوارض داروی تاخیری | عوارض وحشتناک داروهای تاخیری

عوارض داروی تاخیری : داروهای تاخیری چه عوارضی برای بدن دارد ؟ در اینجا با مقاله ای درباره آموزش مسائل جنسی ، عوارض قرص های تاخیری در خدمت شما هستیم. با ما همراه باشید.     قرص تاخیری بدون عوارض , عوارض داروی تاخیری     قرص های تاخیری بر سلامتی اثر منفی دارند یکی … نوشته عوارض داروی تاخیری | عوارض وحشتناک داروهای تاخیری اولین بار در پورتال جامع...

آموزش مسائل جنسی ، عوارض قرص های تاخیری در خدمت شما هستیم. با ما همراه باشید.

عوارض داروی تاخیری | عوارض وحشتناک داروهای تاخیری

قرص تاخیری بدون عوارض , عوارض داروی تاخیری

قرص های تاخیری بر سلامتی اثر منفی دارند

یکی از دغدغه های مهم در بین مردان رنج بردن از مشکلات جنسی است . یکی از این مشکلات شایع مردانه زود انزالی است که مردان زیادی را به سمت قرص های تاخیری می کشد.

چنانچه در این بخش از سلامت جنسی در نمناک خواهیم گفت ناتوانی جنسی یا اختلال در نعوظ، گاهی به علت دیابت، فشار خون بالا، مشکلات قلبی، عدم تعادل هورمونی ، مسائل مربوط به پروستات ، عوارض بعضی از داروها مثل داروهای ضدفشار خون و روانگردان ، اضطراب، افسردگی و عدم اعتماد به نفس ایجاد می شود .

انواع قرص های تاخیری و جنسی و عوارض آنها

مشکلات جنسی یکی از مهم ترین دغدغه های مردم در زندگی است . مشکلات جنسی در مردان از مشکلات شایعی است که توجه مردان را برای درمان آن به سمت داروهای ناتوانی جنسی کشانده است . زود انزالی یکی از مشکلات جنسی شایع در مردان است .

بیشتر آقایان برای درمان مشکل زود انزالی به سمت قرص های تاخیری میروند بدون اینکه از عوارض آن اطلاعی داشته باشند. مشکلات جنسی ممکن است برای همه افراد پیش آید ، این بیماری در آقایان با بالارفتن سن، نسبتا رایج است و به درمان نیاز دارد.

این بیماران برای درمان باید به پزشک ارولوژ و یا حتی متخصصین سکس تراپی مراجعه کنند اما به علت شرم از رفتن به این مراکز اجتناب می کنند و خودسرانه داروهای تقویت جنسی مصرف می نمایند .

برخی از داروهای مربوط به ناتوانی های جنسی

تادافیل (سیالیس)
سیلدنافیل (ویاگرا)
واردنافیل (لویترا)

این داروها موجب بالا رفتن سطح نیتریک اکسید در خون می شوند و نیتریک نیز سبب گشاد شدن عروق و جریان خون روان تر در رگ ها می شود. هنگامی که این داروها را مصرف می کنید جریان خون در آلت جنسی بالا می رود و موجب عملکرد بهتر رابطه جنسی می شوداما این داروها بدون عارضه نیستند. در ادامه به عوارض این داروها پرداخته ایم.

عوارض کلی ناشی از مصرف قرص های تاخیری

سردرد

از شایع ترین عوارض استفاده از این داروها سردرد است که افزایش مقدار نیتریک اکسید موجب تغییر ناگهانی در جریان خون و سردرد می شود.سردرد از عوارضی است که در تمام قرص های تاخیری و داروهای ناتوانی جنسی دیده می شود .

بدن درد

درد در تمام ماهیچه های بدن به خصوص کمردرد از عوارض قرص های تاخیری است .

مشکلات گوارشی

داروهای درمان ناتوانی جنسی سبب سوء هاضمه و اسهال می شوندو دستگاه گوارش را دچار مشکل می کنند بهتر است رژیم غذایی تان را تغییر دهیدو آب زیاد بنوشید تا دچار این عارضه نشوید.

سرگیجه

سرگیجه از عوارضی است که در پی افزایش در نیتریک اکسید به دنبال مصرف قرص های تاخیری رخ می دهد.اگر سرگیجه دارید، بهتر است با پزشک مشورت کنید.

تغییر در بینایی

داروهای درمان ناتوانی جنسی، دید فرد را تغییر داده و روی دید تاثیر منفی دارند و او را دچار تاری دید می کنند.از دست دادن بینایی مشکلی جدی است و باید به پزشک مراجعه کرد.

سرخ شدن

مصرف این داروها، سبب قرمز شدن موقت پوست صورت ، جوش زدن و بروز لک هاتی پوستی می شود .

گرفتگی و یا آبریزش بینی

یکی از عوارض رایج مصرف این داروهاگرفتگی و یا آبریزش بینی است که اغلب خود به خود برطرف می شوندولی اگر این عارضه مداوم بود بودند، حتما با پزشک مشورت کنید.

تشخیص عوارض شدید و نادر قرص های تاخیری

این عوارض به شدت خطرناک باشند عبارتند از :

پریاپیسم (یا نعوظ مانا که بیش از ۴ ساعت طول کشیده و بسیار دردناک است.)
تغییر ناگهانی در شنوایی

ازدست دادن بینایی

همه چیز درمورد تادافیل (سیالیس) از قرص های تاخیری

تادافیل یا سیالیس دو مشکل “هایپرپلازی خوش خیم پروستات” و “ناتوانی جنسی” در مردان را درمان می کند . این دارو به شکل قرص بوده با تجویز پزشک قابل دسترس است.سیالیس، میل جنسی را افزایش می دهد و نمی تواند فرد را در برابر بیماری ایدز، ایمن کند.

عوارض جانبی تادافیل

سردرد، معده درد، کمردرد، دردهای ماهیچه ای، سرخ شدن پوست، آبریزش بینی، اسهال و یا تورم در پا و قوزک پا از عوارض جانبی تادافیل هستند . اما عوارض جانبی خطرناک این دارو عبارتند از:

پریاپیسم (یا نعوظ مانا)، که در آن آلت تناسلی مرد، مدت طولانی در حالت نعوظ باقی می ماند و یک عارضه دردناک است.
تغییر در دید، مثل تشخیص ندادن رنگ های سبزو آبی از یکدیگر، کاهش ناگهانی دید

از دست دادن شنوایی و کاهش شدید شنوایی و یا شنیدن صدای زنگ و سرگیجه

تداخل دارویی قرص های تاخیری تادافیل با داروهای دیگر

تادافیل با داروهای شیمیایی و ویتامین ها تداخل ایجاد می کند و این تداخل می تواند خطرناک باشد و یا جلوی اثربخشی داروی مصرفی را بگیرد. پس اگر دارویی مصرف می کنید، حتما به پزشک تان اطلاع دهید. از این داروها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

تجویز همزمان نیترات ها مانند نیترو گلیسیرین، ایزوسورباید دی نیتریت، ایزوسورباید مونونیتریت، آمیل نیتریت و بوتیل نیتریت و مهارکننده های گیرنده aمانند ترازوسین، دوکسازوسین، پرازوسین، آلفوزوسین، آملودیپین (مسدودکننده کانال کلسیم)، مسدود کننده گیرنده آنژیوتانسینII، انالاپریل (مهارکننده آنزیم تبدیل کننده آنژیوتانسین)، متروپولول (مسدودکننده بتا) (به جز تامسولوسین با دوز ۴/۰ میلی گرم در روز) منجر به افت شدید فشار خون می شود بنابراین مصرف این داروها با تادالافیل منع مصرف دارد.

القا کننده های ایزو آنزیم سیتوکروم ۳A4 مانند فنی توئین، کاربامازپین و ریفامپین غلظت خونی تادالافیل را کاهش می دهند. مصرف همزمان دارو با مهار کننده های ایزو آنزیم ۳A4 مثل کتوکونازول، غلظت پلاسمایی دارو و در نتیجه خطر بروز عوارض جانبی را افزایش می دهد. در این حالت حتماٌ تنظیم دوز باید صورت گیرد. حداکثر دوز پیشنهادی در این شرایط ۱۰ میلی گرم در ۷۲ ساعت است.

همچنین مصرف تادافیل (سیالیس) با آنتی بیوتیک ها مانند کلاریترومایسین، اریترومایسین، ریفامپین و تلیترومایسین می توانند در داروی تادافیل تداخل ایجاد کرده و فرد را دچار افت شدید و پریاپیسم دردناک نماید.داروهایی مانند سیلدنافیل درست مانند سیالیس عمل کرده و خطر عوارض جانبی آن را به شدت افزایش می دهد.داروهای مربوط به اسید معده از جمله هیدروکسید منیزیم، نیزاتیدین، رانیتیدین و راموتیدین مانع جذب سیالیس در خون می شود. دارو بدون فایده باقی می ماند.

تداخل غذایی تادافیل

مصرف میوه هایی مانند گریپ فروت وآب آن می تواند سطح جذب داروی سیالیس در خون را بالا ببرد و عوارض جانبی دارو را افزایش دهد.

مصرف نوشیدنی الکلی همراه با این دارو خطرناک می باشد زیرا هر دو موجب رقیق شدن خون و گشاد شدن رگ های خونی می شوند و فشار خون را کاهش می دهند.
افرادی که باید از این قرص تاخیری پرهیز کنند

مصرف داروهای درمان ناتوانی جنسی در افرادی که به بیماری های قلبی مبتلا هستند خطرناک است زیرا فعالیت جنسی مشکلات قلبی شان را زیاد می کند.
افراد مبتلا به پریاپیسم این دارورا نباید استفاده کنند زیرا مشکلشان شدیدتر می شود.عوارض ناشی از ابتلا به پریاپیسم کم خونی داسی شکل، سرطان خون، میلوما چندگانه ، نارسایی کلیه و بیماری پیرونی است.

مصرف این دارو برای افرادی که مشکلات بینایی دارند، مجاز نیست و احتمال نابینایی فرد مبتلا به نوروپاتی قدامی غیرآرتریتیکی عصب بینایی، بسیار زیاد است.
افراد دیالیزی و مبتلا به بیماری های کلیوی نباید این دارو را مصرف کنند.

عوارض داروی تاخیری | عوارض وحشتناک داروهای تاخیری

قیمت قرص تاخیری ویاگرا

افراد مبتلا به بیماری های کبدی به علت اینکه نمی تواند این دارو را پردازش کند، نباید آن را مصرف نمایند.
مبتلایان به زخم معده و مبتلایان به اختلالات خونریزی این قرص را مصرف نکنند.
مصرف این قرص برای افراد مسن مبتلا به حساسیت های شدید مضر است.

همه چیز درمورد سیلدنافیل (ویاگرا) از قرص های تاخیری

ویاگرا یکی دیگر از داروهای درمان ناتوانی جنسی در مردان است و متعلق به خانواده داروهای بازدارنده فسفودی استراز-۵ است که جریان خون در آلت تناسلی را افزایش می دهد و اختلال نعوظ را درمان می کند .این داروبه صورت خوراکی و یک ساعت پیش از رابطه جنسی مصرف می شود.

عوارض جانبی داروی ویاگرا

از عوارض جانبی داروی ویاگرا سردرد، سرخ شدن ناگهانی صورت، معده درد، ایراد در دید (مانند اشکال در تشخیص ته رنگ های آبی، دید تیره و مات)، آبریزش بینی، کمر و ماهیچه درد، تهوع، سرگیجه و جوش هستند که در صورت تداوم باید به پزشک مراجعه کرد. عوارض خطرناک مصرف ویاگرا:

پریاپیسم (یا نعوظ مانا)
از دست دادن ناگهانی بینایی یک یا هر دو چشم
مشکلات شنوایی (کاهش یا از دست دادن شنوایی و یا وزوز گوش)

سرگیجه

تداخل دارویی ویاگرا با داروهای دیگر

ویاگرا با داروهای شیمیایی و گیاهی و ویتامین ها تداخل دارد وهنگام مصرف این دارو باید پزشک را از دیگر داروهای مصرفی آگاه سازید.

داروهایی که نباید به همراه ویاگرا مصرف شوند

نیترات ها و داروهای تحریک کننده گوانیلات سیکلاز، بازدارنده های آنزیم پروتئاز HIV (ویروس ایدز) مانند ریتوناویر، ایندیناویر ساکوئیناویر یا آتازاناویر، آنتی بیوتیک ها یی مانند کلاریترومایسین، اریترومایسین و تلیترومایسین ، ضدقارچ ها مانند، کتوکونازول، ایتراکونازول ، داروهای بازدارنده آلفا مانند ترازوسین، دوکسازوسین، آلفوزوسین یا سیلودوسین و داروهای فشار خون مانند آملودیپین نباید با ویاگرا مصرف شوند.

تداخل غذایی

نباید همزمان با این دارو گوشت پرچربی مصرف کرد، زیرا اثر دارو را کم می کند . همچنین مصرف نوشیدنی الکلی به همراه این دارو بسیار خطرناک است . مصرف این دارو در افراد مسن ، بیماران مبتلا به نارحتی های قلبی، مشکلات چشمی، کلیه و کبد وکسانی که حساسیت های شدید دارند، منع دارد.

قرص های تاخیری ؛ لویترا (واردنافیل)

یکی از داروهای درمان ناتوانی جنسی لویترا (واردنافیل) است که عوارض جانبی مانند ویاگرا دارد و مصرف آن با آب گریپ فروت موجب بالارفتن سطح جذب این دارو در خون می شود و عوارض جانبی را بیشتر می کند.

موارد منع مصرف لویترا

مصرف این دارو برای افراد مبتلا به بیماری های قلبی مضر است.
افرادی که داروهای فشار خون مصرف می کنند، نباید این دارو را مصرف کنند.

تداخلات دارویی واردنافیل یا لویترا

بلوک کننده های آلفا آدرنرژیک:احتمالا باعث افت فشار علامتی می شوند.
داروهای ضد آریتمی:باعث طولانی شدن فاصله QT می شوند.

داروهای کاهنده فشار خون:اثر کاهندگی فشار خون را می افزایند.
داروهای ضد ویروس، مهار کننده های پروتئاز HIV:غلظت و عوارض واردنافیل را افزایش می دهند. باعث کاهش غلظت indinavir و ritonavir می شوند.
داروهای ضد ویروس، مهار کننده های ترانس کریپتاز برگشت پذیر غیر نوکلئوتیدی:غلظت و عوارض واردنافیل را افزایش می دهند.

اریترومایسین:پیک غلظت پلاسمایی و AUC واردنافیل افزایش می یابد.
نیترات های تنفسی:اثر کاهندگی فشار خون افزوده می شود.

ایتراکونازول:غلظت واردنافیل افزایش می یابد.
کتوکونازول:غلظت واردنافیل افزایش می یابد.

نیفدیپین:اثر کاهندگی فشار خون را می افزایند.
نیترات ها و دهنده های نیتریک اسید:اثرات گشاد کنندگی عروق را تشدید کرده، افت فشار خطرناک و یا تعادل همودینامیکی رخ می دهد.

عوارض مصرف قرص تاخیری چیست؟

مشکلات جنسی یکی از دلایل عمده اختلافات زناشویی است و طبیعی است که هر زوجی برای پایداری روابط جنسی و عاطفی‌شان باید این مشلات را رفع کنند. خیلی از آقایان دچار زودانزالی هستند که به مرور باعث سردی در روابط زناشویی می‌شود. به تازگی قرص‌های تاخیری با ادعای برطرف کردن مشکل زودانزالی آقایان وارد بازار و در دسترس افراد قرار گرفته‌اند. اما آیا مصرف قرص تاخیری می‌تواند به طور کلی مشکلات جنسی را رفع کند یا خیر؟! و آیا مصرف آن عوارض خاصی به دنبال دارد؟! این‌ها سوالاتی هستند که در این قسمت از مجله اینترنتی “ستاره” به آن‌ها پاسخ خواهیم داد.

به طور کلی اختلالات جنسی مردان شامل سه دسته اختلال در میل جنسی، اختلال در انزال که شایع‌ترین نوع آن انزال زودرس است و اختلال در نعوظ می‌شود. ناتوانی جنسی می‌تواند از مشکلات روحی و یا جسمی فرد ناشی شود. این بیماری در آقایان با بالارفتن سن، نسبتا رایج است که باعث روی آوردن مردان به استفاده از داروهای جنسی و قرص‌های تاخیری می‌گردد. اما هیچ کدام از این داروها بدون عارضه نیستند. از عوارض جانبی رایج این داروها می‌توان به سردرد، معده درد، کمردرد، دردهای ماهیچه‌ای، سرخ شدن پوست، آبریزش بینی، اسهال و یا تورم در پا و قوزک پا اشاره کرد. این عارضه در تمام داروهای مربوط به ناتوانی جنسی دیده می‌شود.

عوارض جانبی خطرناک قرص‌های تاخیری که در صورت مشاهده باید به سرعت به پزشک مراجعه کرد، موارد زیر هستند:

پریاپیسم (یا نعوظ مانا): پریاپیسم بیماری غیرشایعی است که آلت تناسلی مرد، به مدت طولانی در حالت نعوظ باقی می‌ماند و معمولا دردناک و بدون میل یا تحریک جنسی است.

تغییر در دید: مانند مشاهده سایه‌های آبی رنگ اطراف اشیاء، تشخیص ندادن رنگ‌های سبز و آبی از یکدیگر و کاهش ناگهانی دید.

از دست دادن شنوایی: که به شکل کاهش شدید شنوایی و یا شنیدن صدای زنگ و سرگیجه، خود را نشان می‌دهد.

قرص تاخیری ویاگرا چیست؟

قرص سیلدنافیل یا همان ویاگرا یکی از معروف‌ترین داروهای درمان ناتوانی جنسی در مردان است که به صورت خوراکی مصرف می‌شود. مقدار مصرف معمول آن ۵۰ میلی‌گرم و یک ساعت پیش از رابطه جنسی است. این دارو اسامی مختلفی دارد که یکی از نام‌های آن ویاگرا است و در واقع ویاگرا نام تجارتی داروی سیلدنافیل است که بیش از یک بار در روز نباید این قرص را مصرف کرد. این دارو با افزایش جریان خون در آلت تناسلی، به درمان اختلال نعوظ می پردازد.

عوارض مصرف قرص تاخیری ویاگرا

قرص‌های ویاگرا انقلابی در درمان اختلالات نعوظ مردان ایجاد کرد و باید گفت که این دارو مختص درمان اختلالات نعوظ مردان است و ضمن اینکه داروی بسیار مفیدی برای درمان این نوع اختلالات جنسی مردان است، داروی بسیار خطرناکی نیز بوده و مصرف آن نیاز به تجویز پزشک دارد و افراد نباید اقدام به مصرف خودسرانه این دارو بکنند. چرا که مصرف خودسرانه آن عوارض بسیاری را برای فرد به دنبال دارد و مردانی که به بیماری‌های قلبی و عروقی مبتلا هستند و یا فشارخون کنترل نشده دارند نباید از این دارو استفاده کنند.

عارضه خطرناک مصرف قرص تاخیری را جدی بگیرید

در جامعه ما افرادی که مشکل جنسی از نوع اختلال نعوظ ندارند تصور می‌کنند که با مصرف داروی ویاگرا بهبود جنسی پیدا می‌کنند که این موضوع صحت ندارد و مصرف خودسرانه این دارو در افراد جوان منجر به پریاپیسم یا نعوظ طول کشیده می‌شوند که نعوظ تا ۴ ساعت بعد از نزدیکی در این افراد باقی می‌ماند و بایستی حتما به پزشک مراجعه کنند تا تحت جراحی قرار گیرند و عدم مراجعه به پزشک در نهایت منجر به از دست دادن آلت تناسلی در این افراد می‌شود.

هشدار

گاهی برخی از افراد سودجو داروهایی را تحت عنوان قرص تاخیری برای درمان اختلالات نعوظ تبلیغ می‌کنند و ادعا می‌کنند این داروها گیاهی بوده و هیچ عوارضی ندارد در صورتی که ادعای آن‌ها کاملا کذب است و زمانی که این داروها مورد آزمایش قرار می‌گیرند مشخص می‌شود که حاوی مقادیر زیادی سیلدنافیل است. بنابراین افراد نبایستی هر دارویی را که به عنوان مکمل گیاهی معرفی و تبلیغ می‌شود را تهیه و مصرف کنند و تصور کنند که هیچ عوارضی ندارد.

عوارض داروی تاخیری | عوارض وحشتناک داروهای تاخیری

قرص های تاخیری آقایان

عوارض داروی تاخیری | عوارض وحشتناک داروهای تاخیری

منبع : ستاره / نمناک

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟