شش کشته و سه زخمی در بمباران یک خانه در یمن


شش کشته و سه زخمی در بمباران یک خانه در یمن

جنگنده‌های سعودی با بمباران یک خانه مسکونی در روستایی در شمال یمن، شش تن از اعضای یک خانواده را کشته و سه تن دیگر را زخمی کردند.

خبرگزاری فارس: بامداد امروز (دوشنبه) یک فروند جنگنده اف 15 سعودی یک خانه مسکونی در روستای «الیَمَنَه» در استان «حجه» در شمال یمن و هم‌مرز با عربستان را بمباران کرد که موجب کشته و زخمی شدن تمامی اعضای یک خانواده شد.

یک منبع محلی به خبرگزاری سبأنت گفت که این بمباران زمانی صورت گرفت که اعضای خانواده در خواب بودند و گروههای امدادی به علت ادامه‌ یافتن حملات هوایی در منطقه نتوانستند به سرعت خود را به محل انفجار برسانند. در این حمله شش تن کشته و سه نفر هم زخمی شدند.

او همچنین گفت که زیرساخت‌های درمانی در استان حجه، نیمه تعطیل هستند که این مسأله موجب تلفات بیشتر و افزایش بیماران شده است.

کشتار غیرنظامیان در یمن، روزانه از سوی ائتلاف سعودی-اماراتی صورت می‌گیرد به طوریکه از تاریخ شش فروردین که این جنگ آغاز گشت، تاکنون دهها هزار نفر کشته و صدها هزار نفر نیز بی‌خانمان شده‌اند.

روزنامه واشنگتن پست دو هفته گذشته در گزارشی از روایت یک نهاد مستقل و مطالعاتی درباره تلفات جنگ‌ها به نام «ACLED» در خصوص کشته‌های جنگ یمن خبر داد که در آن آمده است: «تلفات جنگ در یمن در حد فاصل ژانویه ۲۰۱۶ تا اواخر جولای ۲۰۱۸ نزدیک به ۵۰ هزار نفر است».

تلفات جنگ یمن برای غیر نظامیان صرفا در کشته شدگان بمباران‌ها و درگیری‌ها خلاصه نمی‌شود؛ بلکه بخش بزرگی از این تلفات به خاطر شرایط بهداشتی و محیطی به وجود آمده بر اثر جنگ است. گروه غیردولتی «کودکان را حفظ کنیم» سال گذشته تخمین زد که روزانه ۱۳۰ کودک یمنی به دلیل ابتلا به بیماری‌های مختلف جان خود را از دست می‌دهند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اعدام برای کارگردان شیطان صفت / 2 دختر هنرجو را در تله شوم خود انداخت + جزییات