درمان یک اختلال رفتاری با گل گاو زبان+دستور خانگی


درمان یک اختلال رفتاری با گل گاو زبان+دستور خانگی

رکنا: درمان اختلالات رفتاری از قبیل وسواس فکری ،افسردگی و... با دم کرده گیاه گل گاو زبان امکان پذیر است.

یک پژوهشگر طب سنتی مصرف نوعی شربت طبیعی را در درمان اضطراب، افسردگی، وسواس و اختلال بیش فعالی کودکان موثر دانست.

شربت گل‌گاو زبان حاوی انواع ویتامین‌های A ، C ، E ، گروه ویتامین‌های B مانند B۱، B۲، B۳، B۶ ، کربوهیدرات، سدیم، پتاسیم، کلسیم، آهن، مس، منگنز، روی (زینک)، اسید فولیک و لینولئیک، منیزیم، آنتوسیانین‌ها، فلاونوئیدها، تانن، ساپونین، موسیلاژ، رزین‌ها و اسید چرب امگا ۳ است.

برای بررسی خواص شربت گل‌گاوزبان و اینکه مصرف این شربت برای چه افرادی مفید است با حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت‌وگو کردیم که در ادامه مشروح آن را می‌خوانید.

مهم‌ترین خواص شربت گل‌گاو‌زبان

حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی درباره مهم‌ترین خواص شربت گل‌گاو‌زبان اظهار کرد: این شربت نشاط‌آور است و با دفع اخلاط سوخته بدن به ویژه سودا، نقشی موثر در رفع اضطراب، استرس، افسردگی و وسواس فکری-عملی دارد، شربت گل‌گاو‌زبان با افزایش تمرکز به درمان علائم اختلال کم‌توجهی-بیش‌فعالی کودکان کمک می‌کند.

وی درباره خواص دیگر شربت گل‌گاو‌زبان بیان کرد: این شربت تاثیری چشمگیر در تقویت عمومی بدن و رفع ضعف و بی‌حالی دارد، همچنین به تقویت اعضای رئیسه بدن (قلب، مغز و کبد) کمک می‌کند.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی افزود: شربت گل‌گاو‌زبان غم، اندوه، غصه، دلشوره و وحشت را از بین می‌برد، درد‌های قاعدگی را تسکین می‌دهد و علائم ناشی از یائسگی مانند گُرگرفتگی را نیز برطرف می‌کند.

عظمایی تاکید کرد: این شربت با اثر خواب‌آوری خود موجب رفع خواب‌های آشفته می‌شود، همچنین با نقشی موثر در بهبود عملکرد سیستم عصبی و مغز حافظه را تقویت و از ابتلای افراد به آلزایمر جلوگیری می‌کند.

وی تصریح کرد: شربت گل‌گاو‌زبان برای افرادی که قصد دارند اعتیاد به الکل را ترک کنند بسیار مفید است، زیرا با سرکوب پیام‌رسان عصبی ولع و میل به مصرف الکل را کاهش می‌دهد، شربت برای افرادی که دچار افت فشار خون هستند بسیار مناسب است.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت: شربت گل‌گاو‌زبان تاثیری چشمگیر در رفع آفت دهان، تنگی نفس، آشفتگی و نشخوار ذهنی، کم‌خونی، التهاب و ورم مفاصل (آرتریت) و روماتیسم مفصلی (آرتریت روماتوئید)، باز شدن رنگ چهره، شادابی و طراوت پوست و مو، تنظیم قند خون، تقویت سیستم ایمنی بدن، تصفیه خون و استحکام استخوان‌ها و دندان‌ها دارد.

موارد منع مصرف شربت گل‌گاو‌زبان

عظمایی درباره موارد منع مصرف شربت گل‌گاو‌زبان تذکر داد: زنان باردار باید از مصرف این شربت خودداری کنند، استفاده همزمان شربت گل‌گاو‌زبان با دارو‌های آرام‌بخش شیمیایی، خواب‌آور، ضد افسردگی و آنتی‌هیستامین‌ها ممنوع است، زیرا این شربت اثربخشی دارو‌های شیمیایی را افزایش می‌دهد، بنابراین باید بین نوشیدن شربت و مصرف دارو‌ها ۲ تا سه ساعت فاصله باشد، مبتلایان به فشار خون بالا هم باید در استفاده از شربت گل‌گاو‌زبان احتیاط کنند.

مواد لازم برای تهیه ۲ لیتر شربت گل‌گاو‌زبان

عرق گل‌گاو‌زبان یک لیتر

عرق بیدمشک نیم لیتر

گلاب یک لیوان

گل‌گاو‌زبان خشک شده ۳۰ گرم

عسل ۴۰۰ گرم

طرز تهیه شربت گل‌گاو‌زبان

- نخست عرق گل‌گاو‌زبان، بیدمشک و گلاب را با هم مخلوط کنید.

- گل‌گاو‌زبان خشک شده را به مخلوط عرقیات اضافه کنید و بگذارید چهار تا پنج ساعت بماند.

- مخلوط مواد را در دمای ۷۰ درجه سانتی‌گراد گرم سپس شعله را خاموش کنید و ترکیب مواد را از روی حرارت بردارید.

- وقتی دمای مخلوط مواد متعادل شد (به ۵۰ درجه سانتی‌گراد رسید) آن را صاف و عسل را به آن اضافه کنید.

- شربت را به خوبی هم بزنید تا قوام بیاید.

- شربت را داخل ظرف شیشه‌ای بریزید و در یخچال نگهداری کنید.

- برای تهیه یک لیوان شربت گل‌گاو‌زبان، سه تا چهار قاشق غذاخوری از شربت غلیظ را داخل لیوان بریزید بقیه لیوان را آب اضافه کنید.

- این شربت را می‌توان روزانه سه لیوان (۲ لیوان در روز و یک لیوان قبل از خواب) میل کرد.

- از جوشاندن گل‌گاو‌زبان پرهیز کنید، زیرا جوشاندن این گیاه اثر‌های نامطلوب جسمانی و روانی دارد.

اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


باده فروش...