روند نزولی ذخایر ارزی و صندوق‌های یوآن چین


روند نزولی ذخایر ارزی و صندوق‌های یوآن چین

بانک مرکزی چین اعلام کرد حجم صندوق های یوآن و ذخایر ارزی این کشور در ماه گذشته میلادی به روند نزولی خود ادامه داد. نوشته روند نزولی ذخایر ارزی و صندوق‌های یوآن چین اولین بار در تجارت‌نیوز پدیدار شد.

آمار بانک مرکزی چین نشان می‌دهد که صندوق‌های یوآن چین برای ارز در ماه گذشته میلادی یعنی اکتبر به روند نزولی خود ادامه دادند.

به گزارش تجارت‌نیوز، در همین حال حجم این صندوق‌ها در پایان اکتبر به ۱.۳۱۶۸ تریلیون یوآن معادل تقریبا ۳.۱ تریلیون دلار آمریکا رسید؛ این در حالی است بانک خلق چین حجم این صندوق‌ها را در ماه قبل از آن ۲۱.۴۰۸۴ تریلیون یوآن اعلام کرده بود.

از آنجایی که یوآن به سادگی قابلیت تبدیل تحت حساب سرمایه را ندارد، بانک مرکزی این کشور باید ارز را بواسطه مازاد تجارت و سرمایه‌گذاری خارجی در چین خریداری کند و صندوق‌های یوآن را به بازار پول بیافزاید.

این صندوق‌ها شاخص مهمی در گردش سرمایه خارجی برون مرزی و نقدینگی داخلی یوآن محسوب می‌شوند. همچنین بانک مرکزی چین اعلام کرد ذخایر ارز خارجی این کشور در ماه گذشته میلادی ۳.۰۵۳ تریلیون دلار بود که در مقایسه با ماه قبل از آن ۳۳.۹ میلیارد دلار کاهش نشان می‌دهد.

بر پایه این گزارش، اداره دولتی ارز چین اعلام کرد باوجود شرایط بین‌المللی پیچیده و افزایش بلاتکلیفی در بازار جهانی، اقتصاد چین ثبات خود را حفظ کرده و در یک بازه معقول تاکنون در سال جاری میلادی عمل کرده است.

منبع: ایبنا


روند نزولی ذخایر ارزی و صندوق‌های یوآن چین

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ حسین رحیمی ریگی برگرد