«شهر ابریشم»؛ پروژه 100 میلیارد دلاری کویت و چین برای مرکز اقتصادی


«شهر ابریشم»؛ پروژه 100 میلیارد دلاری کویت و چین برای مرکز اقتصادی

کویت و چین توافقنامه توسعه مرکز اقتصادی جدیدی را به نام «شهر ابریشم» امضا کردند.

«شهر ابریشم»؛ پروژه 100 میلیارد دلاری کویت و چین برای مرکز اقتصادی
به گزارش خبرنگار «پارسینه» به نقل از «عربین بیزینس»، کویت توافقنامه‌ای را با چین امضا کرده است که بر اساس آن طرح توسعه مرکز اقتصادی تازه خود به نام «شهر ابریشم» و پنج جزیره دیگر این کشور را پیش ببرد.

این پروژه سنگ بنای دورنمای «کویت جدید ۲۰۳۰» است که به عنوان یک منطقه آزاد اقتصادی بزرگ فعالیت خواهد کرد و خلیج فارس را به آسیای مرکزی و اروپا متصل می‌کند.

این پروژه ۱۰۰ میلیارد دلاری نقشی مهم در سیاست تنوع بخشی به اقتصاد کویت ایفا خواهد کرد و شامل یک آسمان خراش ۱۰۰۰ متری، یک زیست گاه حیات وحش، فرودگاهی جدید، منطقه تجاری آزاد، و تاسیسات رسانه‌ای و همایشی است.

صمیح حیات، سفیر کویت در پکن، درباره این پروژه گفت: «یک اجماع متقابل و اساسی میان چشم انداز کویت جدید ۲۰۳۰ و ابتکار «یک جاده، یک کمربند» برای احیای جاده ابریشم و ایجاد یک مرکز تجاری برای خدمات رسانی به جهان وجود دارد».

در همین راستا، انتظار می‌رود ساخت پل ۳۶ کیلومتری میان سرزمین اصلی کویت پنج جزیره آن تا پایان سال جاری میلادی به اتمام برسد.

در حال حاضر کشور‌های عربی حاشیه خلیج فارس با استفاده از درآمد‌های سرشار نفتی خود به دنبال تقویت دیگر بخش‌های اقتصادی هستند تا از وابستگی خود به نفت بکاهند.

علاوه بر امارات متحده عربی و قطر که از سال‌ها پیش به این سمت حرکت کرده اند، اکنون عربستان و کویت هم چشم انداز‌هایی برای سال ۲۰۳۰ درنظر گرفته اند تا مراکز اقتصادی و فناورانه پیشرفته‌ای را ایجاد کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اظهارات جدید رئیس موساد درباره توافق با حماس برای مبادله اسرا