زندگی‌نامه شهید عبدالرضا بلوکی اسپیلی


زندگی‌نامه شهید عبدالرضا بلوکی اسپیلی

گوشه‌ای از زندگی نامه شهید عبدالرضا بلوکی اسپیلی یکی از شهدای هشت سال دفاع مقدس را در اینجا بخوانید.

زندگی‌نامه شهید عبدالرضا بلوکی اسپیلی

به گزارش خبرنگارحوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان،حماسه دفاع مقدس روز به روز بالنده‌تر شد و جوانان ما چونان کوهی استوار در برابر تهاجم دشمن ایستادند. مقدس‌ترین و با ارزش‌ترین استقامت، دفاع از عقیده است و بدون شک دوران هشت ساله جنگ تحمیلی عراق علیه ایران از افتخارات بزرگ و بی‌نظیر ایران اسلامی است. شهادت زندگانی جاودانه یافتن است؛ اوج و عروج تعالی است.
شهادت تکامل ایمان و نهایت خلوص قلب‌هاست. شهادت مردن تحمیلی نیست بلکه انتخاب آزادانه و آگاهانه و خلوت عاشق و معشوق است.
شما می‌توانید در ادامه شرح کوتاه زندگی شهید عبدالرضا بلوکی اسپیلی یکی از شهدای هشت سال دفاع مقدس را بخوانید:

فرازی از زندگینامه شهید:
شهید عبدالرضا بلوکی اسپیلی در سال ۱۳۳۶ در سیاهکل لاهیجان، دیده به جهان گشود. بعد از گذراندن دوران کودکی به تحصیل پرداخت. او قسمتی از تحصیلات خود را در سیاهکل و قسمتی را در ارومیه گذرانید. بعد از اتمام تحصیلات به استخدام ارتش درآمد و به عنوان دانشجوی افسری نیروی زمینی مشغول تحصیل شد.
بعد از مدتی، با توجه به آگاهی‌های او از جنایات رژیم پهلوی، از ارتش فرار کرد و به گروه مبارزان پیوست. مدت سه یا چهار سال فراری شد و در این مدت او در شهر‌های مختلف برای مدتی اقامت کرد. تا اینکه انقلاب پیروز شد و به فرمان امام (ره) دوباره به خدمت بازگشت.
بعد از مراجعت به ارتش، به مدت یک سال در لشکر ۶۴ ارومیه خدمت نمود و سپس داوطلبانه به مهاباد اعزام گردید. تا اینکه در تاریخ ۱۳۶۲/۸/۱۸ بر اثر یک سانحه اتومبیل به شهادت رسید.
روانش شاد، یادش گرامی

انتهای پیام/

بیوگرافی شهید عبدالرضا بلوکی اسپیلی

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


زیبای من