راهنمای ثبت نام لاتاری 2020-2021 / برندگان لاتاری 2019


راهنمای کامل ثبت نام لاتاری برای سال 2020-2021 برای شرکت در قرعه کشی لاتاری جهت اقامت رایگان در آمریکا 2 سال قبل از شروع قرعه کشی باید ثبت نام کنید ثبت نام لاتاری سال 2020 از چهارشنبه 11 مهرماه 97 (3 اکتبر 2018) تا سه شنبه 15 آبان 97 (6 نوامبر 2018) صورت گرفت. Lottery registration for 2020 was held on Wednesday, 11 October, 97 (October 3, 2018)...

راهنمای کامل ثبت نام لاتاری برای سال 2020-2021

برای شرکت در قرعه کشی لاتاری جهت اقامت رایگان در آمریکا 2 سال قبل از شروع قرعه کشی باید ثبت نام کنید

ثبت نام لاتاری سال 2020 از چهارشنبه 11 مهرماه 97 (3 اکتبر 2018) تا سه شنبه 15 آبان 97 (6 نوامبر 2018) صورت گرفت.

Lottery registration for 2020 was held on Wednesday, 11 October, 97 (October 3, 2018) until Tuesday, November 6, 2018.

اکنون برای زمان آغاز ثبت نام لاتاری 2021 و آماده کردن تمامی مدارک و شرایطی که باید بدانید با خیالی آسوده لحظه شماری کنید و با وب سایت نازوب راهنمای اقامت رایگان و کاملا قانونی و بین المللی را بدانید.

راهنمای ثبت نام لاتاری 2020-2021 / برندگان لاتاری 2019

ثبت نام لاتاری

ثبت نام لاتاری گرین کارت ساده ترین و ارزان ترین روش اقامت قانونی و دائم آمریکا است که هر ساله در اوایل اکتبر شروع و در اوایل نوامبر به پایان میرسد.

ثبت نام لاتاری 2019

این رویداد برای دوره 2019 در تاریخ سوم اکتبر آغاز شد و در تاریخ 15 اکتبر به طور ناگهانی بسته شد. پس از چند روز به علت مشکلات تکنیکی در سایت رسمی تمامی ثبت نام های سوم تا پانزدهم اکتبر ملغی شناخته شد و طی دستورالعملی اعلام شد که ثبت نام رسمی از تاریخ 18 اکتبر مجدد آغاز و سپس در تاریخ 22 نوامبر به پایان خواهد رسید.

ضمنا تمامی ثبت نام های بین سوم تا پانزدهم اکتبر بی ارزش تلقی شده و دستورالعمل جدید، نسبت به تجدید ثبت نام های قبلی مطرح شد. نتایج لاتاری 2019 در تاریخ 15 ماه می 2018 اعلام شد.

ثبت نام لاتاری 2020

ثبت نام لاتاری 2020 مطابق روال معمول باید در اوایل اکتبر 2018 آغاز و تا اوایل نوامبر 2018 ادامه یابد. رئیس جمهور ترامپ سعی بر لغو لاتاری برای سال 2020 داشت که خوشبختانه این موضوع در سنا و کنگره رای نیاورد و همچنان این رویداد مهم مهاجرتی ادامه دارد. مدت زمان باقی مانده تا ثبت نام لاتاری 2020 به پایان رسید.

اکنون زمان آغاز ثبت نام لاتاری 2021 و آماده کردن تمامی مدارک و شرایطی که باید بدانید

ثبت نام لاتاری 2021 توسط کارگزار رسمی مهاجرتی در ایران انجام خواهد شد، برای ثبت نام شرط سنی وجود ندارد. حداقل دیپلم دبیرستان یا دو سال سابقه کار برای ثبت نام لاتاری نیاز است.

موسسه حامی مهاجر با شماره ثبت 40059، تنها موسسه مهاجرتی رسمی در ایران است که خدمات مشاوره ای و کارگزاری مهاجرت به آمریکا را ارائه میدهد.

حامی مهاجر پیشتاز در حمایت برندگان لاتاری آمریکا است و کسانی که توسط موسسه حامی مهاجر ثبت نام میشوند، پس از برنده شدن بدون هزینه امور اداری را طی میکنند.

راهنمای ثبت نام لاتاری 2020-2021 / برندگان لاتاری 2019

شرایط و الزامات ثبت نام لاتاری

برای شرکت در برنامه لاتاری گرین کارت آمریکا دو بخش شرایط مطرح است. یکی شرایطی که در قانون ملیت و مهاجرت آمریکا آمده است و یکی شرایط خاصی که در زمان ریاست جمهوری هر شخصی در آمریکا ممکن است ابلاغ شود.

با توجه به اینکه رئیس جمهور آمریکا در زمینه سیاست گزاری های مهاجرتی حق تصمیم گیری دارد، در دوران ریاست جمهوری ترامپ بارها مشاهده کردیم که در سفارت از برنده های لاتاری 2017 و 2018 مدارک جدید و متنوعی درخواست شد.

البته این اتفاقات مربوط به حکم ممنوعیت سفر ایرانیان به آمریکا بود و با هر ابلاغ متقاضیان برای معافیت از این ممنوعیت به دنبال تهیه مدارکی دال بر معافیتشان بودند که در ادامه و بخش بونافاید از آنها صحبت خواهیم کرد.

شرایط ثبت نام لاتاری بر اساس قانون ملیت و مهاجرت آمریکا

این شرایط در همه سنوات یکسان بوده البته مشاهده شده است که در سفارت های مختلف آمریکا در مکان های مختلف برخورد های متفاوتی با این شرایط شده است. اما در مجموع، موضوع کاملا شفاف و قابل تهیه میباشد.
شرط تحصیلات در ثبت نام لاتاری

حداقل تحصیلات برای ارائه به سفارت آمریکا در صورت برنده شدن در لاتاری، مدرک دیپلم دبیرستان میباشد. دیپلم دبیرستان در آمریکا 12 ساله است و باید هنگام بررسی شرایط این مهم را در نظر داشت. دیپلم در ایران در نظام قدیم 12 ساله بود. در نظام جدید 11 ساله.

در فنی حرفه ای 11 ساله و در سیستم آموزشی حال حاظر 12 ساله. برای مطابقت با شرایط باید 12 سال تحصیل موفق را به سفارت نشان دهید. یعنی یا باید دیپلم نظام قدیم داشته باشید یا اگر نظام جدید هستید باید پیش دانشگاهی داشته باشید تا 12 سال تحصیل موفق تکمیل شده باشد و اگر فنی حرفه ای هستید باید وارد دانشگاه شده باشید تا تحصیلات آکادمیک شما احراز شود. دقت کنید که این تحصیلات باید قبل از ثبت نام لاتاری احراز شده باشد.

نقش تحصیلات عالیه در لاتاری

بسیاری از افراد در این تصور هستند که هرچه تحصیلات بالاتر باشد شانس برای شرکت در قرعه کشی بالاتر است. این تصور غلطی است.

همه در این قرعه کشی از شانس یکسان برخوردارند. یک دیپلمه با یک دکتر جراح یکسان است. البته پس از برنده شدن، افسر کنسولی سفارت احترام بیشتری برای تحصیلات بالاتر شما قائل خواهد بود اما در قرعه کشی تاثر مثبتی نخواهد داشت.

شرط جایگزین تحصیل برای ثبت نام لاتاری ( شرط سابقه کار )

در صورتی که تحصیلات شما زیر دیپلم است، هنوز شانس برای ثبت نام دارید. باید بتوانید ثابت کنید که دو سال سابقه کار در پنج سال گذشته دارید و این سابقه کار مربوط به مشاغلی باشد که در لیست مشاغل خاص اداره کار ایالات متحده قرار دارد. لازم به توضیح است که نیاز نیست شما حتما کار کرده باشید.

مثلا کسی که شرکتی ثبت کرده و حتی آن شرکت هیچ فعالیتی نداشته است میتواند به عنوان مدیر عامل آن شرکت در این پروسه شرکت کند و این شغل از ایشان پذیرفته است.

مثال دیگر از این نوع مشاغل میتواند برنامه نویسی کامپیوتر، طراحی گرافیک، نوازندگی ساز های موسیقی، مدیریت، مربی ورزشی و مدیریت فروشگاه ( صاحبان جواز کسب ) و خیلی مشاغل دیگر باشد.

شرایط عکس لاتاری 2021

برای تهیه عکس لاتاری گرین کارت باید زاویه مستقیم به دوربین داشته باشید، عکس به شکل مربع و طول 600 پیکسل تا 1200 پیکسل مورد قبول است.

زمینه سفید، عکس رنگی و بدون عینک و سمعک باشد. موی شما نباید روی صورت شما را بپوشاند. نیازی به معلوم بودن گوش ها نیست. عکس با حجاب هم برای مسلمانان و سایر ادیانی که حجاب در آنها تعریف شده است ممانعتی ندارد.

فقط گردی صورت باید کاملا واضح باشد. نیازی به چاپ عکس ندارید، عکس باید به صورت فایل دیجیتال به شما تحویل داده شود.
از عکاسی هایی که فایل عکس را به شما نمیدهند خدمات عکس لاتاری دریافت نکنید. شما نیازی به چاپ عکس ندارید و فقط فایل مورد نیاز است.

نمونه عکس صحیح لاتاری

راهنمای ثبت نام لاتاری 2020-2021 / برندگان لاتاری 2019

راهنمای ثبت نام لاتاری 2020-2021 / برندگان لاتاری 2019

راهنمای ثبت نام لاتاری 2020-2021 / برندگان لاتاری 2019

کشور های مجاز برای ثبت نام لاتاری

شما برای ثبت نام در لاتاری گرین کارت باید متولد یکی از کشور های مجاز باشید. این کشور ها در ابتدای هر دوران ثبت نام، در دستورالعمل ثبت نام لاتاری لیست میشوند. معمولا کشورهایی از این لیست حذف میشوند که تعداد مهاجرت آنها به ایالات متحده از حدی گذشته باشد.

همانطور که از نام این ویزا پیداست، لاتاری برای حفظ تنوع نژادی آمریکا است پس کشورهایی مجاز به ثبت نام هستند که ریت مهاجرتشان به آمریکا کم باشد. ایران همیشه یکی از کشور های مجاز بوده است.

شرایط عکس برای ثبت نام لاتاری

عکس در ثبت نام لاتاری گرین کارت یکی از مهمترین مواردی است که باید به آن توجه کرد. معمولا به دلیل عکس اشتباه، ثبت نام شما وارد قرعه کشی نمیشود.

نکته اینجاست که آپلود عکس نشانه ای از تایید عکس شما نیست. عکس برای ثبت نام لاتاری در دو بخش بررسی میشود. اول در هنگام بارگزاری توسط خود سایت ( به صورت اتوماتیک ) که در این مرحله فقط سایز و نوع فایل عکس بررسی میشود و در مرحله بعدی که مرحله اصلی بررسی عکس است، کیفیت عکس پرسنلی بررسی خواهد شد که آیا شرایط ویژه عکس را احراز میکند یا نه.

شرایط ریاست جمهوری برای ثبت نام لاتاری

بر اساس آخرین ابلاغ ریاست جمهوری در زمان نوشتن این مقاله که PP9645 شناخته میشود، فقط ایرانیانی میتوانند ویزای مهاجرتی یا غیر مهاجرتی از آمریکا دریافت میکنند که بتوانند معافیت از حکم 9645 را دریافت کنند.

البته این معافیت از طرف متقاضی درخواست میشود و مسئول صدور معافیت، افسر کنسولی سفارت آمریکا است. به طور کلی مطابق آخرین ابلاغ ریاست جمهوری 9 مثال واضح از شرایط معافیت ذکر شده اما به شما توصیه میکنیم برای ثبت نام لاتاری این ابلاغ را نادیده بگیرید.

این گونه ابلاغ ها در بازه زمانی های محدودی صادر میشوند و معمولا حتی در صورتی که در زمان این ابلاغ ثبت نام کنید، ممکن است در زمان اعلام نتایج یا در زمان مصاحبه سفارت ابلاغ جدیدی صادر شود. بنابر این هرگز بر اساس ابلاغ های ریاست جمهوری که تاریخ انقضا دارند برنامه ریزی نکنید.

لاتاری گرین کارت آمریکا چیست

لاتاری چیست

لاتاری گرین کارت آمریکا که به اختصار لاتاری شناخته میشود برنامه ایست برای حفظ تنوع نژادی در ایالات متحده آمریکا. در برنامه قرعه کشی ویزای تنوع نژادی آمریکا، هرساله 55000 ویزا به صورت تصادفی از طریق قرعه کشی بین متقاضیان مهاجرت به آمریکا توزیع میشود.

این قرعه کشی در سال 1990 در قانون ملیت و مهاجرت آمریکا درج شد و پس از آن هرساله سهمیه 55000 ویزای مهاجرتی را به خود اختصاص داد. البته 5000 ویزا از این 55000 ویزای مهاجرتی لاتاری جهت مصارف دیگر رزرو میشود و 50000 هزار ویزای باقی مانده به نسبتی که در ادامه این مقاله توضیح خواهیم داد بین کشورها تقسیم میشود.

نحوه تقسیم بندی ویزای لاتاری بین کشور ها

اگر بپرسید که به چه نسبت ویزای لاتاری بین متقاضیان و کشور ها تقسیم میشود باید بگوییم هر کشور حداکثر 7% از کل سهمیه را میتواند دریافت کند و البته عموما هیچ کشوری به این حد نصاب نمیرسد.

ایران یکی از کشور هایی است که تقریبا بیش از 6% از این ویزا را دریافت میکند یعنی بیش از 3000 ویزای لاتاری در سال برای ایرانیان صادر میشود. البته بعد از ریاست جمهوری ترامپ این عدد کاهش داشته اما هنوز برترین روش مهاجرتی به حساب می آید.

مقایسه لاتاری با سایر روش های مهاجرتی

لاتاری گرین کارت آمریکا برترین و ارزان ترین و سریعتری روش مهاجرتی در تمام دنیا است. مدت زمان کلی پروسه از شروع ثبت تقاضا تا دریافت گرین کارت کمتر از دو سال است.

هزینه های اداری لاتاری تا رسیدن به گرین کارت کمتر از 600 دلار برای هر نفر است. جزو معدود روش های دریافت اقامت است که از ابتدا به دریافت کارت اقامت دائم ختم میشود. فرد برنده میتواند فرزندان زیر 21 سال و همسرش را نیز با ویزای مهاجرتی و دریافت گرین کارت به خاک آمریکا برساند.

شما در هیچ روش مهاجرتی برای هیچ کشوری شرایطی چنین آسان نمیتوانید بیابید. مثلا در کانادا برای دریافت PR یا اقامت دائم میتوانید یک کسب و کار 400 هزار دلاری را بخرید و ویزای کار بگیرید، پس از آن اگر بعد از دو سال این کسب و کار موفق بود تبدیل به PR یا مقیم دائم خواهید شد. اما در لاتاری گرین کارت، برنده لاتاری از ابتدای ورودش یک مقیم قانونی ایالات متحده میباشد.

شرط شرکت در لاتاری ( الزامات ثبت نام لاتاری )

برای شرکت در لاتاری گرین کارت کافیست حداقل شرایط زیر را احراز کنید.

متولد یکی از کشور های مجاز برای ثبت نام باشید. برخی کشور ها به دلیل مهاجرت بالایی که قبلا به ایالات متحده داشته اند مانند چین و بریتانیا، مجاز برای شرکت در این برنامه نیستند.

البته همیشه استثناهایی هست مثلا اگر متولد چین هستید اما پدر یا مادرتان متولد یکی از کشور های مجاز باشند میتوانید از سهمیه ایشان استفاده کنید.
حداقل تحصیلات دیپلم آکادمیک دبیرستان داشته باشید. دیپلم دبیرستان در آمریکا 12 ساله است و با دیپلم های نظام جدید 11 ساله ایران منافات دارد.

در واقع در ایران پیش دانشگاهی معادل دیپلم دبیرستان در آمریکا است. لازم به ذکر است که تحصیلات فنی حرفه ای، مورد قبول نیست مگر اینکه به واسطه حضور در دانشگاه و تحصیلات آکادمیک بتوانید حداقل شرایط را احراز کنید.

شرط جایگزین تحصیل :

در صورتی که مدرک زیر دیپلم دارید، میتوانید در این برنامه شرکت کنید. اما باید دو سال سابقه کار در پنج سال گذشته را نشان دهید از مشاغل خاصی که در سایت اداره کار ایالات متحده امتیاز خاصی را احراز میکنند.

مدارک مورد نیاز برای ثبت نام لاتاری

در هنگام ثبت نام لاتاری شما هیچ مدرکی ارائه نمیکنید، فقط اظهار میکنید، ارائه مدارک مربوط به بعد از برنده شدن در لاتاری است که باید در حضور افسر کنسولی سفارت قبل از سوگند یاد کردن مدارکتان را ارائه کنید.

افزایش شانس در لاتاری

هر شخصی حق یک ثبت نام در این قرعه کشی را برای هر سال دارد. تنها راه افزایش شانس ثبت نام مجدد است اما در صورت ثبت نام مجدد یک شخص، شانس کاملا از بین میرود.

پس توصیه میکنیم به هیچ وجه بیش از یک ثبت نام در هر سال انجام ندهید. یعنی هیچ راهی برای افزایش شانس وجود ندارد. البته متاهلین به دلیل اینکه هر شخص یک ثبت نام لاتاری میکنند و با ثبت نام لاتاری، یک شانس برای کل خانواده ساخته میشود، شانس دوبرابر دارند.

راهنما و مشاوره برندگان لاتاری

بررسی شرایط برندگان لاتاری 2019

اولین گام برای برندگان لاتاری بررسی شرایط ادامه مسیر و هزینه های پیش رو میباشد. در این مقاله اطلاعاتی در مورد هزینه ها و شرایط یک برنده لاتاری تا اخذ ویزا را بررسی خواهیم کرد. هدف آشنایی شما با مسیر یک برنده لاتاری تا اخذ ویزای لاتاری است.

بعد از تبریک بابت انتخاب شدن شما برای برنامه لاتاری گرین کارت آمریکا اطلاعاتی در این مورد خدمتتون میدم که قطعا میتونه راهگشای شما برای ادامه این مسیر باشه. مهاجرت موضوع بسیار سختی در زندگی هست و فارغ از نوع ویزا هر اشتباهی در طول مسیر میتونه صدمات روحی و مالی برای شما به دنبال داشته باشه.

اول اشتباهاتی که در این پروسه اتفاق میافته بررسی میکنیم.

اشتباه در طول مسیر سه دسته هست

یک دسته اشتباه فقط باعث ضرر مالی میشه، مثلا شما کارهایی میکنید که اصلا نیاز نیست مثل ارزش گزاری املاک و تاییدیه های بی فایده از وزارت خانه های مختلف روی اسناد خاص که میتونه میلیون ها تومان هزینه به دنبال داشته باشه.

دسته دوم باعث اضافه شدن پروسه بررسی پرونده شما خواهد شد که با توجه به تعداد مشخص و محدود ویزای لاتاری و ددلاین این برنامه احتمال نرسیدن ویزا به شمارو افزایش میده مثل کسری برخی مدارک یا عدم انجام اموری که شما برای انجامشون فقط یک روز فرصت دارید.

دسته سوم اشتباه، اونهایی است که باعث عدم صدور ویزا میشه. توجه کنید که تصمیم افسر کنسولی آمریکا غیر قابل تجدید نظر هست. اگر نظر بده ویزایی به شما نمیده پس کار تمومه.

نکته قابل توجه در مورد آمریکا این هست که شما برخی موارد رو نمیتونید پیش بینی کنید و صرفا باید تجربه قبلی داشته باشید.

مثلا رفتار سفارت آمریکا در مورد مرجع صدور مدرک دیپلم در ارمنستان با سفارت آمریکا در امارات متفاوته و همون مدرکی که سفارت آمریکا در امارات میپذیره ممکنه مورد پذیرش سفارت امریکا در ارمنستان نباشه یا مدارک بونافایدی که در سفارت آمریکا در امارات میدید قابل پذیرش توسط سفارت امریکا در آنکارا نیست. و نکته آخر اینکه شما سفارت انتخاب نمیکنید.

شما اظهار تمایل به سفارتی میکنید اما در نهایت بسته به ترافیک کاری سفارت ها، KCC هست که تصمیم میگیره کدوم سفارت برید. پس برای سفارت خاصی برنامه ریزی نکنید. شما باید آمادگی برای هر رفتاری از هر سفارتی داشته باشید.

هزینه های یک برنده لاتاری تا آمریکا

ارقامی که اعلام میکنم برای تاریخ امروز هست و ممکنه زمانی که شما این صدا رو میشنوید این نرخ ها تغییراتی داشته باشه. شما نفری 330 دلار هزینه برای مصاحبه سفارت میپردازید و حدود 270 دلار تا 500 دلار بسته به وضعیت واکسیناسیون هزینه مدیکال خواهید پرداخت.

البته هزینه مدیکال در کشور های مختلف متفاوته. هزینه تور رو به روز محاسبه کنید. در بهترین شرایط 5 روز حضور در خاک کشوری که در اون مصاحبه میکنید نیاز هست و ممکنه بسته به زمان مصاحبه این حضور تا 15 الی 20 روز هم اضافه بشه. البته راهکار برای کم کردن این زمان ها هست که به صورت کیس به کیس بسته به زمان مصاحبه قابل مانور خواهد بود.

هزینه سفر به آمریکا هم در سایت های فروش بلیط قابل مشاهده است. اجاره خانه در آمریکا از 500 دلار تا 2000 دلار به صورت متوسط و عمومی در دسترس هست. البته حقوق هم به نسبت این هزینه ها بسیار بالاست و شما اگر مثلا یک گرافیست معمولی باشد ماهانه بالغ بر 6000 دلار درامد خواهید داشت.

در مورد حکم ترامپ و ممنوعیت صدور ویزا برای ایرانیان

ترامپ حکمی مبنی بر عدم صدور ویزا برای ایرانیان داد، برخی ایالات نسبت به این حکم شکایت کردند. شکایت به دیوان عالی که بالاترین مقام حکومتی آمریکا است ارجاع شده و تا انتهای ماه جون که اواسط تیر ماه خواهد بود حکم نهایی دراین مورد صادر خواهد شد.

با توجه به اینکه قبلا چندین بار احکام ممنوعیت سفر ترامپ در دادگاه های پایین تر شکسته شده انتظار میرود مجدد این اتفاق بیافتد و این ممنوعیت سفر به طور کامل برچیده شود. البته این ممنوعیت صرفا مربوط به لاتاری نیست و هرگونه صدور ویزا برای ایرانیان ممنوع شده غیر از ویزای دانشجویی.

این ممنوعیت به دلیل عدم تاریخ انتهایی حکم، توسط دادگاه های آمریکا مغایر قانون اساسی و قانون عمومی شناخته شده است. اما به هر حال طبق روال عادی باید حکم نهایی را دادگاه عالی صادر کند و رای آن قابل استناد برای صدور حکم های بعدی در این زمینه خواهد بود.

از کجا شروع کنیم؟

راهنمای ثبت نام لاتاری 2020-2021 / برندگان لاتاری 2019

اولین کاری که یک برنده لاتاری انجام میدهد تکمیل فرم های آنلاین مربوطه است که اولین آن فرم DS-260 میباشد. در همه جا میخوانید که هر کسی زودتر این فرم را تکمیل و ارسال کند زودتر مصاحبه میشود و شانس بیشتری دارد.

این جمله اشتباه است. هر شخصی که برنده لاتاری شد یک شماره پرونده دارد. این شماره تعیین کننده نوبت مصاحبه خواهد بود.

پس در تکمیل فرم عجله نکنید. اما قبل از کارنت شدن کیس باید نسبت به تکمیل و امضای فرم اقدام کرده باشید در غیر این صورت برای ورود به سیکل اداری مجبور به انجام پروسه های غیر ضروری خواهید شد که ممکن است برایتان گران تمام شود. معمولا همه برنده های لاتاری تا انتهای ماه می فرم هایشان را ارسال کرده اند. در صورتی که فرمتان را دیر ارسال کردید حتما با مرکز کنتاکی کنسولی ارتباط بگیرید.

شماره پرونده چیست ؟

شماره پرونده یا CASE NUMBER شامل عدد و حروفی است که وضعیت پرونده شمارا مشخص میکند. مثلا کیس2019AS00001212 بیان گر این است که این کیس برای سال 2019 است و از آسیا انتخاب شده است. عدد 1212 نشاندهنده این است که این کیس 1212 امین درخواستی است که به صورت اتفاقی توسط کامپیوتر انتخاب شده. تمامی کیس ها پشت سر هم هستند.

از 1 شروع و برای ایرانیان حدود 10000 تمام میشود. این به این معنا نیست که 10000 ایرانی انتخاب شده اند. مثلا کیس 1 از ایران و کیس 2 از هند و کیس 3 از افغانستان و کیس 4 و 5 و 6 میتواند از ایران و به همین ترتیب از آسیا انتخاب میشوند و به ترتیب همین شماره به مصاحبه میروند. شماره کیس مثل شماره کارت بانکیست.

میتوانید به دیگران بدهید اما تاریخ تولد مثل رمز دوم همان کار است. اگر شخصی شماره کیس شمارا داشته باشد هیچ کاری با پرونده شما نمیتواند انجام دهد مگر اینکه تاریخ تولد دقیق شمارا نیز بداند. در این صورت انگار کارت بانکی و رمز دوم در اختیار دارد. در حفظ اطلاعاتتان کوشا باشید.

بونافاید چیست؟

راهنمای ثبت نام لاتاری 2020-2021 / برندگان لاتاری 2019

ماجرای بونافاید از لاتاری 2017 آغاز شد. به طور کلی طبیعی هست که سفارت های آمریکا از متقاضی چیزی رو بخواد که هیچ جایی قبلا اعلام نکرده.

بعد از حکم ممنوعیت سفر ایرانیان که اولین بار توسط ترامپ ابلاغ شد، دادگاه های آمریکا این حکم را مغایر با قانون ملیت و مهاجرت شناختند و بونافاید را به عنوان معافیت برای این حکم اعلام کردند. بونافاید همان اثبات رابطه با یک نهاد در آمریکا بود که به پذیرش دانشگاه یا پیشنهاد شغلی و رابطه خانوادگی محدود شد.

بعد از مدتی پیشنهاد های شغلی به قرارداد های شغلی تغییر کرد و پذیرش دانشگاه بسته به دانشگاه و مقطع و رشته مورد قبول قرار میگرفت. در بازه ای از زمان رابطه خانوادگی محدود به افراد درجه یک بود و در بازه ای از زمان حتی پسر خاله و دختر دایی هم مورد قبول بود. البته رفتار سفارت ها هم با یکدیگر در این مورد متفاوت بوده است.

در حال حاضر که این مقاله نگاشته میشود بونافاید نیاز نیست و درخواست معافیت از حکم بن سوم باید همراه یک برنده لاتاری باشد که یک برنده لاتاری باید مشمول یکی از نه استثنای ابلاغ ریاست جمهوری شود .اما برای اطمینان بیشتر در لحظه مصاحبه با مشاور خود برای این موضوع ارتباط بگیرید.

در مورد قرارداد های مشاوره و انجام امور اداری برندگان لاتاری

راهنمای ثبت نام لاتاری 2020-2021 / برندگان لاتاری 2019

مبلغ این قرارداد ها معمولا بسیار پایین هست که بین یک تا سه میلیون تومان بسته به کیس متغیره. تجربه ما نشون داده برخی عزیزان برای اینکه متحمل این هزینه نشن خودشون شروع به انجام و شروع روال کاری میکنند با این نگاه که زبان انگلیسیشون خوبه. اما اینجا فقط صحبت زبان نیست.

سفارت ها یک بار وقت میدن. تو همون وقت اگر همه چیز کامل باشه ویزا میشه و اگر نباشه یا مجبور به پیکاپ میشید یا مجبور به اضافه کردن طول سفر یا مجبور به سفر مجدد که هر کدوم اینها از یک میلیون تا چند ده میلیون ممکنه بار هزینه ای به دوش شما بزاره.

دریافت مشاوره صحیح میتونه فقط در بخش مدیکال برای شما صرفه جویی 200 دلاری در پی داشته باشه. یک برنده لاتاری در صورت اشتباه در روند اداری ممکنه وارد پروسه AP بشه که همین میتونه هزینه مدیکال مجدد و سفر مجدد برای این مدیکال به دوش برنده بزاره یعنی نفری حد اقل 3 میلیون هزینه اضافی.

فرم DSیک فرم حقوقی است که فقط زبان انگلیسی برای تکمیل اون کافی نیست و بخش هایی در فرم هست که شما اگر فقط ترجمه کنید پاسخ خیر به اونها میدید اما باید پاسخ شما بلی باشه و همین پاسخ اشتباه برای شما هزینه و استرس به دنبال داره.

انتخاب یک مشاور خوب میتونه شمارو برای کاهش حداکثری هزینه ها و تسریع کار و آرامش خاطر کمک کنه.

برندگان لاتاری 2019 – تکمیلی

شما که الان برنده این دوره شدید باید بدونید که بر اساس ابلاغ ریاست جمهوری 9645 اقای ترامپ، جز ویزای تحصیلی هیچ ویزایی برای ایرانیان صادر نمیشه. ابلاغ 9645 انقضا نداره و تا زمانی که شخص رئیس جمهور یا دادگاه عالی اون رو باطل نکنه، لازم الاجراست.

ایالت هاوایی و کاخ سفید روی این ابلاغیه اختلاف حقوقی دارند و این اختلاف به دادگاه عالی رفته. در صورتی که دادگاه عالی رای به نفع هاوایی صادر کنه یا حداقل شرایط دریافت معافیت از این حکم رو تسهیل کنه شما میتونید ویزا دریافت کنید. لازمه بدونید دادگاه عالی موظفه تا ماه جون 2018 یا اواسط تیر 97 نتیجه رو اعلام کنه ( ممکنه الان که این مقاله رو میخونید اعلام شده باشه )

توصیه من به شما این هست که طبق روال عادی نسبت به تکمیل فرم های DS اقدام کنید و منتظر باشید. اگر حکم به نفع هاوایی صادر شد که میرید مصاحبه، اگر شرایط دریافت معافیت تسهیل شد ما کمکتون میکنیم به ویزاتون برسید اما اگر حکم به نفع ترامپ صادر شد باز هم جای امید هست.

تا سپتامبر 2019 شانس شما زنده خواهد ماند. همونطور که طی دو سال گذشته نیز در بین احکام ممنوعیت سفر ایرانیان، شهروندان ایرانی ویزا دریافت میکردند، این شانس برای شما هم زنده هست و توصیه میکنیم شما مطابق روند طبیعی فرم های سفارتی رو تکمیل و منتظر اعلام کارنتی باشید.

بین حکم های ممنوعیت و تغییراتی که کاخ سفید روی اونها میداد یا دادگاه ها جلوی احکام رو میگرفتند بسیاری از ایرانیان بدون دردسر ویزا دریافت کردند. پس امیدوار باشید.

لازمه بدونید مدرک تحصیلی و کشور تولد و وضعیت تاهل و فرزندان مواردی هست که اگر در اظهار اونها در فرم اولیه ثبت نام لاتاری، اشتباه کرده باشید ممکنه شانس ویزارو از دست بدید.

باید بدونید اگر آخرین مدرک تحصیلی شما زیر دیپلم هست یا دیپلم بزرگسالان هست یا کمتر از دوازده سال تحصیل است و یا دیپلم فنی حرفه ای است شما در مصاحبه رد خواهید شد. البته راهکار هایی برای حل این مشکل هست که کارشناسان موسسه حامی مهاجر در این زمینه راهنمای شما خواهند بود.

اما در زمینه وضعیت تاهل و فرزندان اگر اشتباهی در فرم اولیه داشتید و اظهار کذب کردید باید با این شانس خداحافظی کنید. این موارد که خدمتتون عرض کردیم مهمترین دلایل ریفیوز شدن پرونده های لاتاری است.

اعلام نتایج لاتاری

اعلام نتایج لاتاری گرین کارت 2019

اعلام نتایج لاتاری گرین کارت هر ساله در ماه MAY یعنی شش ماه پس از ثبت نام لاتاری گرین کارت اتفاق می افتد. این قرعه کشی کاملا شانسی و توسط کامپیوتر انجام میشود.

اعلام نتایج لاتاری 2020 از تاریخ 7 می 2019 در دسترس میباشد.

ثبت نام های قبل 15 اکتبر ملغی شد و از مرکز کنسولی کنتاکی حذف شد. امسال از هر 100 نفر سه نفر برنده شدند. شانس برنده شدن در لاتاری امسال بیش از ده برابر نسبت به سال گذشته افزایش داشت و این به دلیل عدم ثبت نام اکثریت مردم بود. شاید علت عدم استقبال مردم، تصور غلطی بود مبنی بر عدم صدور ویزا برای ایرانیان در سفارت های آمریکا.

در صورتی که توسط موسسه حامی مهاجر ثبت نام لاتاری انجام دادید، برای دریافت نتایج منتظر پیامک باشید.

تعداد ویزا کمتر از تعداد برندگان لاتاری

تعداد ویزا مطابق قانون ملیت و مهاجرت آمریکا برای هر سال 55000 ویزا میباشد که تعداد 50000 ویزا در برنامه لاتاری گرین کارت بین متقاضیان توزیع میشود. به هر کشور حد اکثر 7% از کل ویزاهای موجود اختصاص میابد. برخی کشور ها به این حد نمیرسند. اما ایران سالهاست که مجموع 7% را دریافت میکند.

یعنی هر سال 3500 ویزا. اما تعداد برنده ها هرسال 4500 نفر میباشد. تعداد بیشتر برنده نسبت به موجودی ویزای تنوع نژادی به این معناست که برنده شدن در لاتاری تضمین دریافت ویزا نیست.

محدودیت تعداد ویزا نسبت به تعداد برندگان به این دلیل است که حتما تمام 50000 ویزا صادر شود و اگر کسی واجد الشرایط دریافت ویزا نبود، ویزا به شخص بعدی اهدا شود.

اولویت برندگان لاتاری گرین کارت در دریافت ویزا

اولویت برای دریافت ویزا اول زوی شماره کیس و دوم روی زمان ارسال فرم های DS260 می باشد.این به این معنا نیست که هر کس که سریعتر نسبت به ارسال فرم های DS260 اقدام کن، سریعتر وقت سفارت دریافت میکند.

اولویت کیس بسیار بالا تر از اولویت زمان ارسال فرم است اما در صورت تاخیر در ارسال فرم DS-260 به طوری که از کارنتی کیس عبور کرده باشد شما دچار مشکلاتی خواهید شد. به خاطر داشته باشد به محض اتمام 3500 ویزا الباقی برنده ها شانس دریافت ویزا را از دست خواهند داد.

در مجموع ارائه DS صحیح بهتر از ارسال سریع و با خطا میباشد چون خطا در فرم DS باعث تاخیر در پردازش پرونده و احتمال از دست دادن ویزا را دارد.

نحوه اطلاع از وضعیت ثبت نام لاتاری و آموزش اعلام نتایج لاتاری

به آدرس dvlottery.state.gov/ESC بروید و بعد از زدن دکمه Continue و سپس تکمیل فرم روی دکمه Submit کلیک کنید.

در صورتی که با پیام Session time out مواجه شدید مجدد تلاش کنید
در صورتی که با پیام Based on provided information the entry has not been selected for further process شما برنده این دوره نشده اید.

در صورتی که در صفحه بعدی به شما شماره کیس ( Case No ) اختصاص داده شده بود که به شکل 2018AS000000 بود، شما برنده لاتاری هستید و شماره کیس شما مشخص میکند که شما چندمین فرد برنده شده در آسیا هستید.
در صورتی که با پیام هایی نظیر The information entered is not valid مواجه شدید یکی از گزینه های زیر اتفاق افتاده است.

شما اطلاعات را اشتباه وارد کرده اید. بین حرف O و عدد 0 یا حرف I و عدد 1 مراقب باشید که اشتباه نکنید.
در این فرم شما فقط باید نام خانوادگی وارد کنید. از وارد کردن نام خودداری کنید.

توصیه ما به برندگان لاتاری

با توجه به استرس و زمان محدود یک برنده لاتاری و عدم آگاهی کامل به امور، باید مراقب افرادی که مدعی کارشناسی در این زمینه هستند باشید. به خاطر بسپارید مهاجرت امریست حقوقی که از حساسیت های ویژه ای برخوردار است. در تکمیل فرم ها بسیار دقت کنید تا به خاطر اشتباهی بسیار کوچک شانس دریافت ویزا را از دست ندهید.

پیغام The information entered is not valid

کسانی که با این پیام مواجه میشوند، در بالاتر هم توضیح دادیم. یا اطلاعات را اشتباه وارد میکنید یا ثبت نام شما برای قبل از 18 اکتبر 2017 میباشد. تمامی ثبت نام های قبل از 18 اکتبر 2017 به دلیل نقص در سایت رسمی ثبت نام لاتاری، از دیتابیس حذف شد و این اشخاص ایمیل دستورالعمل ثبت نام مجدد را دریافت کردند.

اطلاع رسانی این موضوع هم از سایت رسمی، هم از طریق کانال تلگرام موسسه حامی مهاجر هم صفحه اینستاگرام موسسه حامی مهاجر و هم از طریق پیامک برای مشتریان موسسه حامی مهاجر انجام شد.

ویژگی های لاتاری

1- اجازه تحصیل رایگان برنده لاتاری و اعضای خانواده ایشان پس از ورود به آمریکا اجازه تحصیل رایگان در تمام ایالت های آمریکا را دارند.

2- اجازه کار برای اعضای خانواده برنده لاتاری و شخص برنده لاتاری بعد از ورود به آمریکا SSN صادر میشود و ایشان اجازه استخدام شدن و کار کردن در آمریکا را دارند. البته اجاز کارافرینی نیز دارند.

3- اجازه اقامت در کل آمریکا یک برنده لاتاری اجازه دارد در هر ایالتی که دوست داشت، ملک اجاره کند یا ملک بخرد و در آن زندگی کند.

4- ارزان ترین روش مهاجرت هزینه های اداری پرونده یک برنده لاتاری از 600 دلار آمریکا تجاوز نخواهد کرد که این یعنی ارزانترین روش مهاجرت در دنیا.

5- کوتاه ترین پروسه مهاجرت طول پروسه یک پرونده لاتاری از ثبت نام تا دریافت ویزا بین یک تا دو سال است که در آمریکا پایین ترین زمان اداری دریافت ویزای مهاجرتی آمریکا است.

6- آسان ترین روش مهاجرت در مهاجرت با لاتاری آمریکا، شما فقط کافیست مدرک دیپلم داشته باشید یا دو سال سابقه کار در 5 سال گذشته. نه نیاز به سرمایه گذاری است و نه نیاز به سابقه کار سطح بالا.

7- بدون نیاز به مدرک زبان برندگان لاتاری نیاز به هیچ مدرک زبانی ندارند و حتی در سفارت نیز به فارسی مصاحبه میکنند.

8- امکان دریافت کمک های دولتی برندگان لاتاری بعد از ورود به آمریکا میتوانند مانند شهروندان آمریکایی، از کمک های دولتی مانند کمک هزینه غذا یا بیمه رایگان و … استفاده کنند.

9- اقامت دائم آمریکا بعد از برنده شدن در لاتاری آمریکا، شما به اقامت دائم آمریکا دست میابید و گرین کارت دریافت میکنید و بعد از پنج سال پاسپورت امریکایی دریافت خواهید کرد

سوالات متداول لاتاری

آیا در زمان ثبت نام لاتاری نیاز به پاسپورت است؟ در هنگام ثبت نام لاتاری فقط اطلاعات شناسنامه ای مورد نیاز است. اگر پاسپورت دارید مطابق آن اطلاعات بدهید اگر پاسپورت ندارید اسم و فامیل و تاریخ تولد را به انگلیسی ترجمه کنید.

1- مثلا نام مریم را Maryam بنویسید.

2- اگر در هنگام ثبت نام تاریخ تولد را اشتباه بنویسیم شانسمان از دست میرود؟ اگر اشتباه در حد یک یا چند عدد باشد بعد از برنده شدن قابل رفع است.

3- اطلاعات شناسنامه ای و پاسپورت من یکی نیست. کدام را وارد کنم؟ اطلاعات هویتی بر اساس شناسنامه باید وارد شود زیرا بعد از برنده شدن باید شناسنامه و ترجمه شناسنامه را به سفارت ارائه کنید.

4- چرا هزینه ثبت نام در جاهای مختلف متفاوت است؟ ثبت نام لاتاری یک امر رایگان است که اگر توسط کارگزار انجام شود، هزینه کارگزاری از شما اخذ میشود. برخی کافی نت ها ثبت نام لاتاری را با مبلغ 20 هزار تومان هم انجام میدهند اما چون تخصصی در زمینه مهاجرت ندارند، عمدتا با ثبت نام اشتباه، هزینه های بعداز برنده شدن شمارا ده ها میلیون تومان افزایش میدهند.

5- ثبت نام از طریق حامی مهاجر چه تفاوتی با ثبت نام از طریق مراکز دیگر دارد؟ موسسه حامی مهاجر در ایران، پیشتاز در زمینه اقامت آمریکا است و به تمامی امور مهاجرتی واقف است.

ثبت نام لاتاری در موسسه حامی مهاجر قطعا به درستی انجام خواهد شد. البته کسانی که توسط حامی مهاجر ثبت نام کرده باشند، بعد از برنده شدن، امور اداریشان توسط حامی مهاجر به رایگان انجام خواهد شد.

6- هزینه ثبت نام توسط موسسه حامی مهاجر چقدر است؟ هزینه ثبت نام متقاضی اصلی 70 هزار تومان و هر همراه 10 هزار تومان است. همراه یعنی همسر و فرزندان زیر 21 سال.

7- فرزندم در زمان ثبت نام زیر 21 سال دارد. اما پس از ثبت نام بالای 21 سال خواهد رسید. ایا ایشان را لیست کنم؟ لحظه ثبت نام مهم است. اگر در روز ثبت نام 21 ساله نشده است میتوانی ایشان را لیست کنید. بعد از برنده شدن با هم مهاجرت خواهید کرد.

8- آیا میتوان شانس را افزایش داد؟ فقط متاهلین میتوانند دو شانس داشته باشند. هریک برنده شوند هردو مهاجرت خواهند کرد.

9- آیا امسال سال آخر ثبت نام لاتاری است؟ هنوز در این زمینه تصمیم گیری نشده است. هر سال این شایعه مطرح میشود. اما امسال احتمال این موضوع بسیار بالا است.

10- بدون مدرک دیپلم هم میتوان ثبت نام کرد؟ بله

11-میتوانیم مادر و پدر را هم زیر مجموعه قرار دهیم؟ خیر، منظور از همراه در ثبت نام لاتاری فقط همسر و فرزند زیر 21 سال است.

12- فرزند خوانده ای دارم. باید در فرم من لیست شود؟ فرزند خوانده یا فرزند بیولوژیکی اگر زیر 21 سال است، باید در فرم شما لیست شود.

13- همسرم از همسر قبلی فرزندی دارد. آیا باید در فرم من هم اضافه شود؟ فرزند همسر شما از همسر قبلی اش یعنی فرزندخوانده شما. اگر زیر 21 سال است باید لیست کنید حتی اگر با شما زندگی نمیکند.

14- همسرم قصد مهاجرت با من را ندارد. آیا در هنگام ثبت نام، اطلاعاتش را وارد کنم؟ اعضای خانواده باید لیست شوند. چه قصد مهاجرت داشته باشند چه قصد مهاجرت نداشته باشند. اگر در این زمینه اشتباهی کنید، شانستان را از دست میدهید.

15- حداقل سن برای ثبت نام لاتاری چقدر است؟ سن اهمیتی ندارد. محدودیت سنی برای ثبت نام لاتاری وجود ندارد. شما باید دیپلم دبیرستان به سفارت ارائه کنید و یا دو سال سابقه کاری. البته قطعا یک کودک 8 ساله نه دو سال سابقه کار دارد و نه دیپلم دبیرستان.

16- آیا همسر صیغه ای هم باید فایل شود؟ اگر عقدنامه رسمی برای عقد دائمی دارید همسرتان را باید لیست کنید.

17- من چند همسر دارم، آیا میتوانم در هنگام ثبت نام لاتاری همه را در لیستم قرار دهم؟ خیر. شما در ایران بمانید. در آمریکا این موضوع رایج نیست.

به پایان این بخش از راهنمای کامل ثبت نام لاتاری رسیدیم گروه نازوب آرزو می کند هر کدام از شما عزیزان هدف اقامت امریکا را دارید در قرعه کشی لاتاری برنده شوید و بیش از گذشته موفقیت و خوشبختی را تجربه کنید. آآآمییییین

راهنمای ثبت نام لاتاری 2020-2021 / برندگان لاتاری 2019

Lottery Release Guide 2020-2021 / Lottery Launches 2019

لاتاری چیست؟

راهنمای کامل ثبت نام لاتاری 2019

توقیف همیشگی لاتاری


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم| رقص و آواز دختران در تلویزیون؛ صدا و سیما تابوشکنی کرد!